handdator

Visa fullständig version : kläder och utrusning till nybörjare



GhostRider
2017-05-31, 19:33
Jag håller precis på att ta MC kortet och vill köpa nya kläder. Men många har sagt att jag borde istället köpa begagnade på nätet och köpa en ny och bra hjälm istället .

Hur brukar ni andra göra eller har någon tips på vart man kan tjäna på att köpa mc kläder på nätet ?

Föredrar inte skin men allt annat funkar.

räven
2017-05-31, 21:28
Jag håller precis på att ta MC kortet och vill köpa nya kläder. Men många har sagt att jag borde istället köpa begagnade på nätet och köpa en ny och bra hjälm istället .

Hur brukar ni andra göra eller har någon tips på vart man kan tjäna på att köpa mc kläder på nätet ?

Föredrar inte skin men allt annat funkar.

Jag har köpt en del kläder från dom som köpt på nätet å inte passat köparen. Begagnade kläder är ok men en bra hjälm är huvudsaken.

GhostRider
2017-06-01, 14:42
Jag har köpt en del kläder från dom som köpt på nätet å inte passat köparen. Begagnade kläder är ok men en bra hjälm är huvudsaken.

Okej, har du något tips på någon sidansom säljer billiga eller begagnade kläder?

Jan-Olov
2017-06-02, 12:00
Okej, har du något tips på någon sidansom säljer billiga eller begagnade kläder?

Biltema, flyingeagle, handelsboden. Det finns mycket att välja på varför inte blocket.

Con
2017-06-02, 12:41
Du kan även titta på Xlmoto och det finns en del på Tradera. Jag tror Jula också hade en del mc-kläder när jag var in där sist.
Jag håller med om att inte snåla för mycket på en bra hjälm som passar huvudet.

GhostRider
2017-06-06, 17:43
Biltema, flyingeagle, handelsboden. Det finns mycket att välja på varför inte blocket.

Låter som bra tips, ska kolla upp dessa sidor 👍


Du kan även titta på Xlmoto och det finns en del på Tradera. Jag tror Jula också hade en del mc-kläder när jag var in där sist.
Jag håller med om att inte snåla för mycket på en bra hjälm som passar huvudet.


Jo men de är ju så, man kan aldrig ångra att man köpt en bra och prisvärd hjälp liksom.

Ove
2017-06-06, 20:03
:) Ang. hjälm - Biltemas hjälmar är INTE dåliga om man tittar på de tester som finns tillgängliga, bättre än många dyra hjälmar. Huvudsaken ska dock passa just ditt huvud för att det ska bli bra.

Kanske bättre att köpa en dyrare och något sämre hjälm bara den sitter riktigt bra. :rolleyes: