handdator

Visa fullständig version : Torrt i går men...



Nina
2008-01-21, 12:05
…det var kallt! +2° och sol men det blåste kallt i motvinden. Så jag körde bara BMW:n till svärfars garage nån halvmil bort och sen lät jag bli Smatterknarren. Jag kände direkt att det skulle vara alldeles för kallt för en tur ut till Rosenhills Café, det är en bit att köra så man blir ganska nedkyld i så fall. Och jag hinner nog köra Smatterknarren tids nog. :D

Dock ringde jag verkstaden, de berättade att hojen blir varm fram på grenrören, kromet blir färgat av värmen på alla Scramblers, sa de. Nån som håller med om det här? ???

Mogens
2008-01-21, 13:43
hej igen Katarina.
Jodå vist blir rören blåa men dom skal inte bli röda när motorn går och om du tittar så är det bara den ena som blir så varm. Stå på dig hälsningar Mogens

Nina
2008-01-21, 15:03
Jag kikade närmare på själva originalfilmen här och båda rören är lika mycket färgade, det syns inte lika bra på Youtube eftersom det komprimeras mer där. På filmen är motorn också kall/nystartad. Det har suttit originalpipor på förut (den är inte helt ny) men nu har den effektsystemet på vilket ger bättre flås. De sa att ljuddämparna ÄR för trånga från fabriken redan vilket då skapar mer värme framtill.

Ankii
2008-01-21, 16:18
*fniss* jag började med att läsa fel. jag fick det till att det var - 42 grader ute.
Och du kör MC?!

Nina
2008-01-21, 16:25
*fniss* jag började med att läsa fel. jag fick det till att det var - 42 grader ute.
Och du kör MC?!


Nja, kanske inte när det är -42° ;)
Visst kan man köra nu också men det är lite kallt förstås.