handdator

Visa fullständig version : förlänga bak skärm



orka
2017-02-16, 04:58
hej jag såg ett klipp på youtube för en massa årsen, och där va en kille med chopper som förlängde sin bakskärm med ett enkelt knapp tryck, ut och tillbaks.
och efter som att jag har en bobber som har en väldigt kort bakskärm så hade det varit guld att kunna göra så på mc. så om någon vet att man kan köpa ett sådant kitt eller hur man skulle kunna bygga så hade jag varit super tacksam.
kan nog bygga rent mekaniskt, men vill gärna kunna göra det när man rullar och slippa stanna.
om någon kan hjälpa mig klura ut nått.

flummig fråga kanske :)

mvh orka

Olle Å
2017-02-16, 10:03
hej jag såg ett klipp på youtube för en massa årsen, och där va en kille med chopper som förlängde sin bakskärm med ett enkelt knapp tryck, ut och tillbaks.
och efter som att jag har en bobber som har en väldigt kort bakskärm så hade det varit guld att kunna göra så på mc. så om någon vet att man kan köpa ett sådant kitt eller hur man skulle kunna bygga så hade jag varit super tacksam.
kan nog bygga rent mekaniskt, men vill gärna kunna göra det när man rullar och slippa stanna.
om någon kan hjälpa mig klura ut nått.

flummig fråga kanske :)

mvh orka
Kul grej. Lätt att fixa principiellt, men måste se hur hojens sadel ser ut. Den skall ju dölja ett enkelt maskineri. Sedan beror det ju även på hur lång förlängningen skall vara.:hmmmm2::hmmmm2:
Varför inte det förkommer mer vet jag inte. Om man kör med kort skärm och det börjar regna kan nog en passagerare vara glad för en skärmförlängare, för att inte få en smutsrand på ryggen.

orka
2017-02-17, 11:59
ja jag har jett mig fan på att jag ska grejja detta en vacker dag.
och den dagen kommer det bilder på att

baggen1970
2017-02-17, 17:40
2 skenor som på en kökslåda bara mindre format och sedan en liten elmotor med knapp på styret eller en liten servomotor typ som finns på rc bilar stärka som fan :-)
Borde ju vara hyfsad lätt att lösa , gäller bara få det snyggt eller osynligt :-)