handdator

Visa fullständig version : Vägverket ersätter trasig motorcykel



pewa
2008-01-19, 17:27
http://www.hojen.nu/bilder/gropigvag.jpg
Bilden är tagen vid ett annat tillfälle.

Vägverket ersätter trasig motorcykel
Det fanns ingen skylt som varnade för dålig väg. Det bidrog till att Staffan Edén
i Umeå körde sönder sin motorcykel.

Nu får han 34.000:- av Vägverket som ersättning för reparationskostnaderna.
-Det var aldrig någon diskussion, säger Staffan Edén.

Det enda han behövde tjata om, var att varningsskylten skulle sättas upp.
-Jag ville ju inte att någon annan skulle råka ut för samma sak, säger Staffan Edén.

Vad har ni för erfarenheter av dåliga vägar?

Johan T
2008-01-19, 22:48
Har varit i tron att det skulle vara totalt omöjligt att få ut något av Vägverket i dylika situationer. Men det är trevligt att få ändra uppfattning till det positiva. Tror att dom flesta hojåkare hamnar i någon situation som är orsakad av dålig väg för eller senare.

Boogieman
2008-01-19, 23:21
. Tror att dom flesta hojåkare hamnar i någon situation som är orsakad av dålig väg för eller senare.
Men sitter där bara en varnande skylt så kammar vi noll :-\

pewa
2008-01-21, 20:34
Har varit i tron att det skulle vara totalt omöjligt att få ut något av Vägverket i dylika situationer. Men det är trevligt att få ändra uppfattning till det positiva. Tror att dom flesta hojåkare hamnar i någon situation som är orsakad av dålig väg för eller senare.


Jag känner faktiskt en till som sått ut ersättning för en skadad lättmetallfälg. Då hade iof också vägverket glömt att skylta för gropig väg, tror det är ända möjligheten att få ut ersättning. Skulle inte förvåna mig om vv satte upp gropig väg för hela områden på en gång så slipper de ansvaret sen ;)

turbo
2008-01-21, 22:43
min kompis fick INTE ut något från vägverket när han pajade sin bil för 3-4 år sedan.. jag minns inte om det var för att dom hade varnat med skylt men de var inte det minsta samarbetsvilliga