handdator

Visa fullständig version : öppna luftfilter



glidaren
2016-11-28, 22:55
Hej alla glada hobbymekare.
Jag har en intruder vs1400 -96
Är det någon som har erfarenhet av att ta bort den befintliga luftburken och ersätta med öppna kn filter? Eftersom det sitter vacuumförgasare på den så är frågan om det blir svårt att få till bestyckningen på dom. Tanken är att hojen skall lämnas iväg och bli körd i dynojetbänk.

Olle Å
2016-11-29, 09:57
Hej alla glada hobbymekare.
Jag har en intruder vs1400 -96
Är det någon som har erfarenhet av att ta bort den befintliga luftburken och ersätta med öppna kn filter? Eftersom det sitter vacuumförgasare på den så är frågan om det blir svårt att få till bestyckningen på dom. Tanken är att hojen skall lämnas iväg och bli körd i dynojetbänk.

Dynobänken skall nog funka bra för då får du ju rätt inställningar. Om du öppnar luftintaget, så följer det ju med att förgasarna får något större munstycken. Ev skall även ljuddämparen årgärdas. Om detta görs så kommer du troligen få ut några hästar till :):):)

glidaren
2016-11-29, 19:30
Okej. Tänkte om det blev något knas med vacuumhistorien när man tog bort burkarna. Att jag får mer hästar spelar inte så stor roll bara den går riktigt. Sitter ett avgassystem som är lite öppnare än original på den. Någon som provat att plocka bort burkarna på en vacuum förgasare? anledning att jah vill ta bort dom är för att jsg vill ha platsen till lite relän och kablar.

glidaren
2016-12-08, 22:46
Ingen som har någon idé?

TMax500
2016-12-08, 23:16
De som skall köra Dynojetbänken - har de inga råd att ge dig? De borde ju ha lite koll, menar jag.

Du kanske kan fråga http://www.braigasen.se/ vad du skall ha för grejor? Christer Kernell anses vara en riktig förgasarguru. Han finns visserligen i Göteborg (47 mil från Mora), men han har en webshop där du nog kan handla det du behöver.