handdator

Visa fullständig version : BMW och framtidens motorcykel?



pewa
2016-11-23, 21:55
http://www.hojen.nu/bilder/nyheter/2016/bmw100.jpg

BMW och framtidens motorcykel?
BMW presenterar deras vision om framtidens motorcykel via Motorrad Next 100.

I framtiden tror man att motorcyklarna kan vara mer eller mindre självgående.
De ska vara självbalanserade för bättre kontroll och uppställning utan stöd.

Genom avancerade glasögon ska föraren få maximal information om vägen och
eftersom förarens klädsel kommunicerar med motorcykeln kan man uppnå sån
trafiksäkerhet att exempelvis hjälm inte längre behövs.

Fantasi eller framtid återstår att se.

Läs mer på BMW's hemsida (http://brand.bmw-motorrad.com/en/stories/design/vision-bike.html)

Ove
2016-11-24, 08:39
:hmmmm2: Här har man verkligen tänkt till om hur man ska göra MC-körningen ointressant. Jag är inte teknikfientlig - men att hojen tar över och gör mig mer eller mindre till passagerare verkar inte kul. Undrar dessutom hur den fungerar när asfalten tar slut, för det gör den ju.. :hmmmm2:

räven
2016-11-24, 09:27
:hmmmm2: Här har man verkligen tänkt till om hur man ska göra MC-körningen ointressant. Jag är inte teknikfientlig - men att hojen tar över och gör mig mer eller mindre till passagerare verkar inte kul. Undrar dessutom hur den fungerar när asfalten tar slut, för det gör den ju.. :hmmmm2:

Läser den av trafikverkets lösgrus på belagd väg ? Vänstersvängare som glömt blinkers ? Möe frågor.

Olle Å
2016-11-24, 10:45
Läser den av trafikverkets lösgrus på belagd väg ? Vänstersvängare som glömt blinkers ? Möe frågor.

Som vanligt är väl konstruktörer lite verklighetsfrämmande, det gäller många gånger att presentera något, som visar att de gör skäl för lönen. Kanske likadant som för många politiker, bara att hitta på något som väcker uppmärksamhet.:confused::confused::confused:

Jan-Olov
2016-11-24, 11:38
Tänk att det kan vara tillåtet att spilla så mycket arbetstid på strunt, bättre att fika och spela kort.

MEHall
2016-12-06, 19:07
Teknikens framsteg går inte att förhindra, det är ju upp till oss själva att se till hur mycket av kontrollen vi vill ha. ;) Det jag skulle vilja se är hojar som är som dom i Star wars. :rolleyes: ;) Det skulle höja skojeffekten rejält. :D ;)







:cool:

pentti01
2016-12-15, 11:53
Tänk att det kan vara tillåtet att spilla så mycket arbetstid på strunt, bättre att fika och spela kort.

:beer:

Evert
2017-08-31, 21:26
HA HA Sittplatsen får mej att tänka på gamla jordbruksredskap början av 1900 talet