handdator

Visa fullständig version : GETINGSOMMAR



Olle Å
2016-07-19, 08:12
Frugan klagade på ett getingbo i växthuset. ca 2 dm i diameter och med en jäkla fart däromkring.
På med jacka , handskar och hjälm och en plastpåse samt en flaska startgas.
Ställde en stege under och sprutade startgas upp i öppningen. de verkade domna av en del . tog ner boet och lade det i plastpåsen och knöt till med ett buntband. Stack ett litet hål i påsen och sprutade in startgas. tog bara några sekunder så blev det tyst däri. :):):):)

tompatompa
2016-07-19, 10:31
Bra! Det krävs lite mod till sånt

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Olle Å
2016-07-19, 11:12
Bra! Det krävs lite mod till sånt

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Nejdå. Bara du har täta kläder, så är det kul att se dem på riktigt nära håll. :):):)

pentti01
2016-07-19, 21:22
Frugan tätade ett bo med fogskum (jag bangade ur),, funkade det med.

Bosse N
2016-07-21, 21:56
Det påstås att getingar är stora bekymmer i år. Här där jag bor kom det två eller kanske tre getingar (ovanligt små) i e.m. när frugan och jag grillade och käkade lite utomhus i det fina vädret. En ynka mygga vågade också visa sig, så här har vi (än) inga som helst problem med varken mördarsniglar, getingar, mygg eller annat otäckstyg.

/BosseN

Olle Å
2016-07-24, 08:15
Det påstås att getingar är stora bekymmer i år. Här där jag bor kom det två eller kanske tre getingar (ovanligt små) i e.m. när frugan och jag grillade och käkade lite utomhus i det fina vädret. En ynka mygga vågade också visa sig, så här har vi (än) inga som helst problem med varken mördarsniglar, getingar, mygg eller annat otäckstyg.

/BosseN

Då bor du nog i en fredad zoon.
Räven och jag satt och åt vid en resturang i Gol för ett par dagar sedan och fick då se ett flertal gäster fly undan dessa små hungriga varelser. Vi struntade i dem och fortsatte att äta, men fick se upp med att inte dricka annat än ur öppna glas och kolla att ingen liten gäst följde med in i munnen.:):):)