handdator

Visa fullständig version : Ny mc-butik i nejden



Nina
2008-01-14, 07:49
För nåt år sen öppnades det en Triumph-butik inte långt ifrån mig (ca 5 km bort). Nu ska det öppnas en Aprilia och Moto Guzzu-butik på gångavstånd ifrån mig. Kul! :D
Jag for förbi i går och såg skylten de satt upp, butiken är nybyggd så de öppnar väl vilken dag som helst.

kilimanjaro
2008-01-14, 23:02
Hej Katarina och tack för dina vänliga ord om mina inlägg.
Imponerande forum det här vad det gäller attityd och "röstläge".
Har ganska länge läst ett annat mcforum som dessvärre har en helt annan "smak". Många ordpoliser och besserwissrar där men här har jag inte sett något sådant. KUL :)

Du kallar mina inlägg för kåserier, tja kanske det är så det ser ut på era skärmar och det är väl en liten tanke att det ska vara lite blandat och studsigt nedtecknat. Svenskan och grammatiken lämnar säkert mycket att önska för den som kan och vill hitta fel men å andra sidan räknar jag inte med att bli nobelnominerad. Svårast med att skriva är att lyckas med, som det heter på filmspråket "kill your darlings". Det är lätt att bli för yvig och övertydlig och inte minst lägga sig till med en överlägsen attityd.

Komplimanger till dig för dina texter, är du ett proffs? Bilderna på den externa hemsidan var inte heller fy skam.


Vad det gäller mina bilder har jag lite mer på fötterna än jag har med texterna Har tidigare freelansat lite med foto och har fortfarande ett företag registrerat dock vilade sen flera år pga. nuvarande arbetssituation.
Har gjort flera snöskotertest tillsammans med en god vän som är journalist även fotat mycket mcsport.
Faktiskt haft "ettan" på numera saligt insomnade "Teknik föe alla" med en schysst snöskoterbild och hör och häpna gjort bilderna till en artikel i "Aktuell rapport". Näe inga brudar men väl om Posa och hans isracingkompisar. Ja faktiskt knäckade jag ihop min första endurohoj, en Honda XR250 i det tidiga nittiotalet.

De bilder jag tankat upp här är inget alls att yvas över, dom är tagna av en svettig gubbe ute i skogen och bara att få fram kameran då är lite av en prestation när pumpen bultar hårt och svetten rinner i strida strömmar. Älska(r) enduro!!

Nu blir jag så där läskigt lång igen hoppas du ursäktar, jag hoppas att på flera intressanta inlägg från dig och kanske lite hojchatt. ;)

lev och må // Karl