handdator

Visa fullständig version : Rackans!!



Hornet
2016-03-17, 17:23
Har förvarat 2 st Honda under vinteruppehållet i ett kallgarage, som kallast kan det ha legat strax under 0 grader, varit lite fuktigt emellanåt. Stått sedan slutet av november tills nu.
Äntligen så var det dags att ha igång hojarna, fräscha batteri allt var ok trodde jag.

Den ena är en CBF 1000fa 2011 med 4800 mil på mätaren som totalvägrar att starta gör några antydningar till att tända till men det är allt, samma sak som i fjol vägrar. I fjol skrämde jag igång den med hjälp av mitt bilbatteri den går han inte på i år. Nu måste jag hitta på något som funkar men vad är problemet. Mc:n har en bränsleinsprutad motor med automatchoke troligt blivit sur men följt startproceduren om det skulle hända men inget hjälper..:banghead:

Den andra är en CB 600F 2008 Hornet. Inga som helst problem med att starta den gick igång med detsamma. Denna har en bränsleinsprutad motor med ett automatiskt startregleringssystem. Miltal ca 2500 mil. Tips tas tacksamt emot :)

Ha de bra//

V Saarela
2016-03-17, 20:20
Byt stift. Fått "bärga" ett par Hondor(CBF1000 o CB1000R) efter vinteruppehåll. Nya stift så sparkade dom igång