handdator

Visa fullständig version : Punkteringsfria däck



Hagalund
2008-01-06, 19:19
Hej,
Någon som har erfarenhet av en produkt som saluförs på:
www.punkteringsfri.nu - räddar dina däck från punkteringar.

Nilsson
2008-01-06, 19:52
det e nog bra men det lär inte bli poppulärt när du ska byta däck ,

werner
2008-01-06, 19:59
Den vätskan jag har erfarenhet av går(enl.leverantören) INTE att använda på mc,anledningen är att man lutar och inte svänger med hjulet.
Fungerar detta så är det kanon,dock väntar jag med att injicera dylika preparat tills någon provat och utvärderat.
Kanske Nilsson ställer upp som testpilot? ;D ;D ;D

Hagalund
2008-01-06, 20:06
Uffe tar upp denna vätska i sin guide, det är darför jag undrar.

Nilsson
2008-01-06, 20:20
nä jag ställer ej upp , jag har ju givare för däckstryck i mina hjul

werner
2008-01-06, 20:26
nä jag ställer ej upp , jag har ju givare för däckstryck i mina hjul

Du é så känslig Steffe,när du har punkavätska i däcken,ingen punka,alltså behöver du inte kolla trycket :D

Nilsson
2008-01-06, 20:35
du kan ju prova på din stora maskin den e ju likvärdig med en lastmaskin :o

werner
2008-01-06, 20:59
Du é som Nanne,avundsjuk,du é så avundsjuk. ;D
Men faktiskt så blir man lite sugen på att testa,den där Sahlström har ju tydligen andvänt det.

Nina
2008-01-07, 08:39
* Däck till bilar, motorcyklar, skåpbilar, lastbilar, och husbilar måste balanseras innan punkteringsfri.nu installeras.

Låter lite bökigt, jag skulle nog hellre byta däck än pumpa i nåt som kanske inte fungerar på mc. Bildäck är en sak men mc-däck?

Hagalund
2008-01-07, 18:49
Följande svar på min förfrågan inkom från Ulf.
Hej!
Jag har inte märkt några som helst försämringar av köregenskaperna. Huruvida den stoppar punkteringar är svårt att avgöra om man inte fått några, men när jag har kört med den soppan i däcken har jag klarat mig från bekymmer hela däckets livslängd. När jag inte haft den så har jag haft problem med pyspunka ibland. Vem vet om det är en slump? Jag ser det som en försäkring mot trubbel och har det gärna i inför långresor eller annars när jag vill vara säker på att hojen ska fungera problemfritt, som när jag håller kurs eller guidar turer.

Hoppas du blev något klokare av svaret, och tack för komplimangen om Guiden! Det uppskattas!
MVH/Ulf

turbo
2008-01-08, 09:39
det här är alltså tänkt att använda i förebyggande syfte?
jag har använt punktering på burk och nödlagat punktering på bilen en gång men det känns inte vidare säkert i långa loppet..

Nina
2008-01-08, 10:05
Jag vill minnas att däck på burk är endast till för nödlösning – att ta sig till närmsta däckverkstad. Många verkar köra omkring med denna nödlösning vecka ut och vecka in? Och vem vet hur många som sålt bilen, nästa ägare byter däck och killen på däckverkstaden får en halvrolig överraskning…? Hemska tanke men det kanske händer och man tar däck på burk för givet, glömmer berätta att man använt det etc.

TcAnders
2008-01-08, 23:19
Det är lagomt kletigt att kränga av ett däck som är fullt med däckrepsvätska skulle man kunna säga...:) Ganska jävligt tillochmed, men det är ju en nödlösning. Förhoppningsvis så har dom flesta reservhjul med sig.

Angående topicen så har jag inte en aning om hur bra den produkten är, men jag hoppas folk inte litar till 100% på den och kör med ett skadat däck. T.ex. om det skulle vara så att man ser en skruv i däcket men väljer att köra vidare för att man har "däckvätska" i däcket..

// Anders
www.AndersMx.se (http://www.AndersMx.se)

pewa
2008-01-21, 20:41
Ett företag vid namn TVS har tydligen tagit fram ett mc-däck med inbyggt punkteringsskydd. Tanken är ungefär densamma, en skyddande gel inuti däcket förhindrar punkteringar.. däremot ska det här systemet vara i ett slutet system på något vis.. inget kladd med andra ord!

Artikeln finns här: Länk (http://www.visordown.com/motorcyclenews/view/punctureless_motorcycle_tyre_developed/3587.html)

turbo
2008-02-20, 21:19
hur länge håller sån här däckrepsvätska, någon som vet?