handdator

Visa fullständig version : nya hayabusan



Nilsson
2008-01-04, 18:06
var och kollade den på Motorsport i Landskrona , och den e jävligt läcker , ser inte så stor ut som den gammla denna var i svart och silver mmmmm jag gillar den men får vänta med att prova den

turbo
2008-01-05, 20:41
jag har aldrig provkört någon hayabusa men skulle gärna göra det! den har ju fått ett ganska ordentligt rykte om sig att vara riktigt snabb.

den nya ska tydligen ha ännu mer effekt än tidigare modeller, nödvändigt kan man ju fråga sig?

http://www.moto22.com/images/2007/06/2707-hayabusa-2008-azul.jpg

Nilsson
2008-01-05, 22:17
jag har provat den gammla och den rör på sig men nu har man tydligen laggt på ca 20 hk till , och jag tror det är för att den fick stryk av kawasaki ZZR1400 förra året , just nu ser det illa ut för en provkörning vi har ju fått någon cm snö , men den ska provas så fort jag får tillfälle

Johan T
2008-01-19, 23:23
Fick också möjlighet att prova den "gamla 05" i somras på Kinnekulle och blev väldigt förvånad att den var så kvickstyrd, hade väl förutfattade meningar om den. Snabb på rakorna men trög i kurvorna. Den är något framtung så när man lärde sig gaskontroll med den så blev det riktigt kul;D

pewa
2008-02-06, 14:45
Jag har inte testat den själv, bara kollat/provsuttit. Tycker den ser lite klumpig ut nästan.. intressant ändå att den var kvickstyrd.

Sen ang. 20hk till vet jag inte om det behövs? Men det ligger väl en massa prestige i vilket märke som är värst.

pewa
2008-05-24, 14:28
Snackade med en gubbe på jobbet förra helgen som hämtat ut en sprillans Hayabusa och han var helnöjd. Inte alls så klumpig som den kan se ut utan riktigt smidig.

Han skulle ta den en sväng till Holland i sommar också, bra motorvägs-lok :)