handdator

Visa fullständig version : Intruder passagerar sits



n73r
2016-02-01, 19:59
Hej hej! Har kommit en bra bit på vägen, en liten förändring för att då lite bobber-look på 800an, ett problem som jag inte kan komma på en bra lösning på, passagerar sadeln..
En jävla sockerbit som ser förjävligt ut, helst skulle jag vilja ta bort den men frun skall tydligen åka med på den ibland...

Tänkte om jag skulle minimera stoppningen i den för att få ner höjden lite, men nu är det en box under sitsen så går inte att få ner det så mycket..

Nån som lyckats med en snygg lösning?

MEHall
2016-02-01, 22:06
Ja detta är ju ett dilemma men heter det passagerar sits eller passagerarsits (lägg märke till skillnaden)?
Har ett problem som lite liknar ditt eftersom min sätesskål (det som skinnet och sadelskummet sitter på ) är rostig i kanterna. Så jag har då funderat på att montera en solosadel och en bakre liten kuts. ;)

Du har möjligtvis inte en bild på hur din MC ser ut nu?:confused:

Kollade på bilder och det ser ut som du får leva med hög passagerarsadel, men det borde gå att ändra formen på den så att den ser bättre ut. ;)

Man kunde kanske ändra formen på den så den ser mer ut som sadelväskor med gemensam överdel kan göra ;)




:cool:

Intruder
2016-02-01, 22:56
Finns sockerbit med sugproppar ;-)

n73r
2016-02-02, 15:57
Haha, tack för rättelsen!
Ska försöka komma ihåg att ta en bild sen :)

Jasså, sugproppar alltås! Men då lär man nog flytta boxen för att den ska se bra ut utan sitsen..

Ove
2016-02-02, 17:12
Finns sockerbit med sugproppar ;-)

:hmmmm2: Vilket håll är dom vända åt? Uppåt för att hålla kvar passageraren skulle vara bra i vissa fall... ;)

MEHall
2016-02-02, 19:12
Flytta boxen är nog i detta fall det bästa. Kolla runt på din hoj var den bäst kan passa in istället för under passagerarsätet. ;)





:cool:

n73r
2016-02-02, 21:46
Aa lär nog bli så! Tack för alla tips, återkommer med bild och hur det slutade

MEHall
2016-02-05, 21:40
Kan ju tillägga att mina eldetaljer sitter under min ända rakt över luftburken! ;):rolleyes:





:cool:

n73r
2016-02-05, 22:36
Kollade där, men såg lite trångt ut, Ska undesöka det närmare! Tack!!