handdator

Visa fullständig version : vn800 avgas



barse
2016-01-29, 15:40
Hej alla
min fråga till er kunniga
Har en vn800 årsm 00 tror jag
min fråga är nu om de e nån som vet om man kan ta ett avgasrör från en annan hoj typ honda vt eller nån annan o va e de för ämne rostfritt/titan?
vill behålla originalet till besiktnigen och köpa nån som passar från skroten o modifiera den ist

MEHall
2016-01-29, 20:52
Är ingen expert i ämnet men det borde inte vara något hinder att göra. ;) Se bara till att det customiserade systemet passar motorns storlek bara.;) :D
Har själv en gammal Honda cb650 med fel dämpare, sådana som passar till en HD inte en 650. Har fått rådet att är bara dämparna anpassade för en 650 så fungerar det med dämpare från vilken 650 som helst, så länge det inte är prestanda som prioriteras. ;) :rolleyes:






:cool:

Benny intruder
2016-01-29, 21:03
Hej alla
min fråga till er kunniga
Har en vn800 årsm 00 tror jag
min fråga är nu om de e nån som vet om man kan ta ett avgasrör från en annan hoj typ honda vt eller nån annan o va e de för ämne rostfritt/titan?
vill behålla originalet till besiktnigen och köpa nån som passar från skroten o modifiera den ist

Nyfiken på VAD du är ute efter...? ljud eller effekt eller andra Praktiska skäl...?:hmmmm2:

barse
2016-01-29, 21:32
Den e fruktasvärt ful original, de e ju bara en 800 o en costum så de e inte effekt ja e ute efter, fick den relativt billigt så jag vill ju inte kasta pengar på v&h eller vad mera de finns för 5 lappar o uppåt som också e lika fula till 800-n (tycker jag) så jag vill i eg bara ha stumpen eller vad man kallar de för den biten som går in i cylindern med fläns, resten tänkte jag svetsa o sen på med bandage därav undrandet vilka som kan tänkas passa

Cy2
2016-01-30, 16:18
Den e fruktasvärt ful original, de e ju bara en 800 o en costum så de e inte effekt ja e ute efter, fick den relativt billigt så jag vill ju inte kasta pengar på v&h eller vad mera de finns för 5 lappar o uppåt som också e lika fula till 800-n (tycker jag) så jag vill i eg bara ha stumpen eller vad man kallar de för den biten som går in i cylindern med fläns, resten tänkte jag svetsa o sen på med bandage därav undrandet vilka som kan tänkas passa

Är ljuddämpare och grenrör delbara?
Om ja dela dem och sätt på den ljuddämpare du vill ha.
Är de inte delbara skaffa nya (begagnade) från en skrot (finns en i Fleninge utanför HBG) eller ebay. Använd dessa till ditt projekt.

barse
2016-01-30, 20:43
De verkar inte krulla av dom därav undran om andra hojar-s skulle kunna passa

Intruder
2016-01-31, 01:18
Du får nog bara ringa runt till MC-skrotarna !
De dom lägger ut är oftast hela/kompletta delar !
Ska du bara ha flänsarna så är det väl inte omöjligt dom har skadade krökar liggandes

MEHall
2016-01-31, 17:41
Hmm, tror nog jag missuppfattade detta ämne lite. :rolleyes: Tror nog det blir lite svårt att hitta något som passar som inte är avsett för ditt märke.
Men kan du bara rörkröka och svetsa så borde det inte vara något större problem bara du har orginalflänsarna. ;)






:cool:

barse
2016-02-03, 15:12
Kommer en bild på hur jag hade velat ha de men dom verkar inte finnas till 800

jrutgers
2016-02-04, 21:54
Kanske finns något här som kan passa?
http://www.tejasthumpcycles.com/metricbikes/metriccruiser/parts/exhaust/suzuki.exhaust.pipes.htm