handdator

Visa fullständig version : Sluta röka



LillArne
2008-01-03, 14:26
Så har det gått in på 3:dje dagen utan att ha tagit ett bloss.
Väldigt jobbigt just nu, men jag ska klara det  ;D
Har inga hjälpmedel som plåster eller annat
Man får ett konstigt humör säger min fru  ??? vad menar hon med det  ???
Lättretad ::) vem jag  ??? nä det tror jag väl inte  :-[

Nina
2008-01-03, 17:50
Vi håller tummarna och du grejar det där, LillArne. ;D
Bara man har bestämt sig och känner att *ingenting* kan få en att ändra sig, då går det oftast bra. :D

Skriv gärna och berätta hur det går! :)

Hasse i Kristianstad
2008-01-03, 18:19
Jag vet hur det känns, slutade -99.
Första dygnet är värst, på det tredje kan det gå flera minuter utan att man tänker på att röka. Bästa sättet att komma undan begäret är att sysselsätta sig hela tiden, när detta är uttömt, gå och lägg dig, när du sover har du inget begär.
Detta hjälpte mig.
Iaf i 3,5 år, nu rökar jag igen >:(

Nina
2008-01-03, 18:21
Men Hasse då?! Hur kunde du?? Börja igen om du inte rökt på 3,5 år?! Då är ju begäret borta. Eller?

Hasse i Kristianstad
2008-01-03, 18:29
:'( skäll inte på mej.

Nina
2008-01-03, 18:33
Förlåt, det var inte meningen. Måste ju öva upp mig inför LillArne när han börjar igen. ;)
Här får du en puss, Hasse: :-*

Hasse i Kristianstad
2008-01-03, 19:35
:-*

LillArne
2008-01-03, 21:10
:'( Pussar du honom när han misslyckas ???

::) skulle kanske börja igen då ;)
Nä man ska inte pussa rökare :P dom luktar så illa >:(

;D Hasse kan ta sig i kragen och sluta en gång till :D
Då kan han få en puss av mig med :-*

Nina
2008-01-03, 21:44
Ja du LillArne, bäst att du inte börjar röka igen för då får du skäll av mig. ;)
Äsch, det där grejar du. :)

Hasse i Kristianstad
2008-01-03, 22:40
Pussen var bara på kinden.

turbo
2008-01-04, 00:23
Det här händer i din kropp när du slutar röka:

20 minuter efter rökstopp

* har ditt blodtryck och puls gått ner till en normal nivå
* har temperaturen i dina händer och fötter återgått till det normala

Åtta timmar efter rökstopp

* börjar kolmonoxidhalten i ditt blod att minska och det livsviktiga syret får mer plats
* blir du mindre trött

24 timmar efter rökstopp

* har riskerna för att du skall få en hjärtinfarkt börjat minska

Tre veckor - tre månader efter rökstopp

* har din blodcirkulation och lungkapacitet förbättrats så mycket att det känns lätt att promenera
* har du fått en ökad blodcirkulation runt dina ryggkotor och därmed minskat risken för ryggbesvär
* har din hud fått tillbaka en frisk rosa ton istället för den gråaktiga

Fyra - sex månader efter rökstopp

* har de skador som rökningen orsakat i dina blodkärl börjat repareras
* är risken för att du skall drabbas av en blodpropp avsevärt mindre än när du rökte
* har flimmerhåren i dina luftrör återaktiverats och arbetar för fullt med att "städa" dina lungor
* har du fått minskad hosta och slembildning

Ett - två år efter rökstopp

* är risken för att du skall få kärlförträngning och hjärtinfarkt hälften så stor som om du hade fortsatt att röka
* har ditt immunförsvar blivit allmänt bättre
* är risken för att du skall utveckla allergier och luftrörskatarr betydligt mindre

Fem år efter rökstopp

* är risken för att du skall få en hjärnblödning eller hjärtinfarkt lika liten som hos en icke-rökare
* har risken för att du skall utveckla cancer i mun, hals, matstrupe, lungor, urinblåsa, njurar, livmoderhals och bukspottkörtel minskat betydligt.

LillArne
2008-01-04, 13:20
Jag har ju haft ett längre uppehåll tidigare och upplevt allt detta :-[
( nästan iallafall )

Nina
2008-01-04, 13:37
Har du ett uppehåll eller har du slutat? ;)

LillArne
2008-01-05, 13:10
Jag har slutat :D men visst har man suget varje dag :-[
Det ska inte vara så länge till man känner suget om jag minns rätt ;)
Nu återstår det ju att se om man kan locka med sig Hasse i Kristianstad så han slutar igen ;)
Detta är ju lätt som en plätt ::)

Nina
2008-01-05, 13:18
Suget minskar ju mer tiden går, till slut har du inget sug alls. :D

Jan-Olov
2008-01-05, 13:23
Jag har ju haft ett längre uppehåll tidigare och upplevt allt detta :-[
( nästan iallafall )



En skilnad är att vi är många som stöder dig. SÅ HÅLL UT!!!


Jan-Olov

Boogieman
2008-01-05, 13:32
Kämpa på LillArne. :D Ska själv ge mig på att lägga av med snuset när jag gjort slut på det som finns i kylskåpet. :o

Nina
2008-01-05, 13:43
Se där vilken inspirationskälla du blev, LillArne! :D

Gert
2008-01-05, 14:29
Kämpa på LillArne. :D Ska själv ge mig på att lägga av med snuset när jag gjort slut på det som finns i kylskåpet. :o
Men du hade ju hela kylen full så mjölken/mat fick stå framme ju :o men med ett dos pris på nära 40lappen är det inte utan att det börjar bli dags ;D

fransson
2008-01-05, 15:09
Kämpa på LillArne. :D Ska själv ge mig på att lägga av med snuset när jag gjort slut på det som finns i kylskåpet. :o

Är det lite Blekingegener som gör sej kända (snålheten ;D ;D) Jag själv tycker det är bättre att sluta direkt när man har bestämt sej ;D ;D
Både Snusar o Röker själv Tyvärr :'(

Boogieman
2008-01-05, 15:14
Kämpa på LillArne. :D Ska själv ge mig på att lägga av med snuset när jag gjort slut på det som finns i kylskåpet. :o

Är det lite Blekingegener som gör sej kända
:o :o Blanda inte in Blekingegener i mig >:( >:( Illa nog som det är ;)

fransson
2008-01-05, 15:17
Tänkte mest att i ett annat forum har vi nästan kommit överens om att en Blekinge är snålare än vi Smålänningar ;D ;D ;)

Boogieman
2008-01-05, 15:19
Tänkte mest att i ett annat forum har vi nästan kommit överens om att en Blekinge är snålare än vi Smålänningar ;D ;D ;)
Njaaaaaaa. Blev bjuden på fest av en Blekingebo, vill minnas att även du tog dig dit i hällregn och mumsade på den goda maten. ;) Tor nog ändå att småäningarna leder den snålhetsligan utan konkurens ;D ;D

Boogieman
2008-01-05, 15:29
Kämpa på LillArne. :D Ska själv ge mig på att lägga av med snuset när jag gjort slut på det som finns i kylskåpet. :o
Men du hade ju hela kylen full så mjölken/mat fick stå framme ju :o
Dricker hellre sur mjölk än dålig snus ::)

fransson
2008-01-05, 15:45
Tänkte mest att i ett annat forum har vi nästan kommit överens om att en Blekinge är snålare än vi Smålänningar ;D ;D ;)
Njaaaaaaa. Blev bjuden på fest av en Blekingebo, vill minnas att även du tog dig dit i hällregn och mumsade på den goda maten. ;) Tor nog ändå att småäningarna leder den snålhetsligan utan konkurens ;D ;D

Vad gör man inte för att vara en god forumist ;) ;D ;D

LillArne
2008-01-05, 17:56
Se där vilken inspirationskälla du blev, LillArne! :D
Det är bara att hänga på ;D nu blev det ju ännu lättare ;)

Jan-Olov
2008-01-05, 19:47
Tänkte mest att i ett annat forum har vi nästan kommit överens om att en Blekinge är snålare än vi Smålänningar ;D ;D ;)


Halå där vi småläningar är ine snåla vi är EKONOMISKA.

O hör sen >:( ;)

Jan-Olov

LillArne
2008-01-06, 13:13
Ja och STENRIKA ;D ;D
Det har man ju hört i alla tider ;)
Nu har det blivit ett par dagar som man inte har känt något sug alls :D
Tänk vad lätt det går ;)
Har man tur kanske det blir en puss 8)

Jan-Olov
2008-01-06, 14:14
Har man tur kanske det blir en puss 8)


Inte av mig i alla fall! >:( Ev. en klapp på huvet ;D

Jan-Olov

LillArne
2008-01-06, 16:46
Ja det duger åt mig ;D 8)

Nina
2008-01-06, 16:53
Får du support från tanten annat än att hon tycker du blivit lite grinig? Det är lätt hänt man glömmer ge feedback och beröm, man ser oftast det jobbiga och påtalar det. Jag tror nog hon tycker du är duktig, hon kanske bara glömt säga det. :)

Jag tycker du är duktig nu, LillArne. ;D
Jag vet vad du får gå igenom nu men du grejar det där bra. *tummen upp*

LillArne
2008-01-07, 10:12
Nej tyvärr så får man ingen support här hemma :'(
Däremot så är det andra som ger tillräckligt ;D
Tack alla ni på forumet som hejar på mig :-* :-*
Ja vissa vill ju bara ha en klapp på huvudet ;)

Boogieman
2008-01-07, 14:01
Bra kämpat Lillarne. Har fyra dosor snus kvar i mitt kylskåp, sen gör jag dig sällskap i ditt beslut i att bli fri från skiten.

Nina
2008-01-07, 14:23
Va'? Måste du snusa upp allt först?? ???

Boogieman
2008-01-07, 15:03
Kör en liten nedtrappningsmodell för att inte utsätta mig för onödigt lidande. Betänk att 1 dosa snus motsvarar ca: 120 cig om man endast tittar på nikotinmängden. Jag äter en dosa om dagen osv, men det ska bli slut på det inom kort 8)

Nina
2008-01-07, 15:11
Fyra dosor kvar och om fyra dar så börjar du? :D
Vi ska heja på dig också! ;D

Jan-Olov
2008-01-07, 17:44
Ja vissa vill ju bara ha en klapp på huvudet ;)


Ja se en puss får du inte :-[

Jan-Olov

Gert
2008-01-07, 18:09
Jag tog den sista prisen snus igår innan mitt upphåll , går hur bra som helst än sålänge ;D Inga humörrubbningar vad jag själv tycker iaf.Sen får man se hur långt uppehållet blir ::)

LillArne
2008-01-07, 18:52
Ja hurra ;D jag håller på er ;D
Jag lovar att inte pussas ;)

Boogieman
2008-01-07, 18:54
Se vad du dragit igång LillArne :o

Gert
2008-01-07, 18:58
Undrar bara om staten vet hur mycket dem går miste om i skatteintäkter , men det var kanske där som soppa höjningen kom in

Boogieman
2008-01-07, 19:00
Du har nog en poäng där klippan., men läger vi av så har vi råd att köra fasen så många fler mil än tidigare ::)

Gert
2008-01-07, 19:12
Ja bara det inte blir för många som slutar så dem får höja bensinen en gång till ::)

LillArne
2008-01-07, 19:57
Vad har hänt ??? ska alla sluta med lasterna ???
Bensinpriset kan man inte göra så mycket åt om man inte spär ut den med sprit ::)
för då går det ju inte åt så mycket ;)

Gert
2008-01-07, 20:21
Vad har hänt ??? ska alla sluta med lasterna ???
Inte alls vi ska bara omprioritera lite ::) Vi ska lägga mer vikt åt andra saker som mer mil på mc´n , mer socker till kokaren och mer öl i kroppen och fler kakor till kaffet och vem vet om ett par månader har vi kanske en "Inför-badsäsong -08" tråd också vilken man kanske skulle starta redan nu om det ska hinna bli något ::)

Nina
2008-01-08, 10:13
LillArne slutar och Klippan håller upp… 5 spänn på att Klippan hinner ge upp först. ;)

Wilda
2008-01-08, 12:24
5 spänn på att Klippan hinner ge upp först. ;)


10 på att han klarar det! You go Klippan!

Boogieman
2008-01-08, 12:37
Den av oss som inte klarar det, bjuder friskt på godsaker hemma hos kanten i maj månad. Vad säger ni om det? Är vi nu duktiga allihop så bjuder ju kanten, det har han ju redan lovat ;D ;) Med andra ord, så går vi ju inte lottlösa ur detta hur det än går ::)

Nina
2008-01-08, 13:45
Det låter som en bra idé! ;D
Heja den som vinner!!

Kanten
2008-01-08, 16:29
Har gjort upp med Svenska Tobaksbolaget att skicka 1 dosa snus per dag under 1 år till Klippan och Mr... förlåt, Böggimannen ska de va ::)

Så får vi se hur länge de klarar sig. ;D ;D ;D
För övrigt, så skall Boggieman inte vara med å äta å dricka på festen, han har nämligen lovat att stå för musiken alla kvällar ;D

Boogieman
2008-01-08, 16:33
Har gjort upp med Svenska Tobaksbolaget att skicka 1 dosa snus per dag under 1 år till Klippan och Mr... förlåt, Böggimannen ska de va ::)

Så får vi se hur länge de klarar sig. ;D ;D ;D
För övrigt, så skall Boggieman inte vara med å äta å dricka på festen, han har nämligen lovat att stå för musiken alla kvällar ;D
Inte förren vi förhandlat om gaget. ::) Blir det svårt att få ihop slantarna så kan han ju alltid sälja triken. 8)

Hamre
2008-01-08, 20:45
[/quote] Inte förren vi förhandlat om gaget. ::) Blir det svårt att få ihop slantarna så kan han ju alltid sälja triken. 8)
[/quote]

Det blir inte stora gaget om det bara ska vara värdet på Trehjulingen ;D ;D

LillArne
2008-01-08, 20:47
Ja se vem som vinner kan ni ju försöka med ;D
Ni vet ju inte om vi sitter bakom uthuset och smyger ;)
Nä jag håller på att vi alla klarar av det vi har sagt att vi ska göra och resten ska bjuda oss på fest ;D

Boogieman
2008-01-08, 20:49
Inte förren vi förhandlat om gaget. ::) Blir det svårt att få ihop slantarna så kan han ju alltid sälja triken. 8)
[/quote]

Det blir inte stora gaget om det bara ska vara värdet på Trehjulingen ;D ;D
[/quote] Tror inte jag heller, men låt mig säga så här. "Jag spelar därefter" ;)

Wilda
2008-01-08, 21:07
Tror inte jag heller, men låt mig säga så här. "Jag spelar därefter" ;)


Hmmm, misstänkte jag inte detta! Öronproppar medtages isåfall alltså ;D

Gert
2008-01-08, 22:00
LillArne slutar och Klippan håller upp… 5 spänn på att Klippan hinner ge upp först. ;)
2:a dagen utan snus nu och jag undrar när problemen ska komma :P satt lite och räkna på det hela : En dosa kostar ca 44kr x 365 dagar = 16 060 kr :o Det är ca 2700 gratis mil på hojen eller många tillbehör . Det blir en hel del pengar när man tittar på det viset.

Boogieman
2008-01-08, 22:28
Tror inte jag heller, men låt mig säga så här. "Jag spelar därefter" ;)


Hmmm, misstänkte jag inte detta! Öronproppar medtages isåfall alltså ;D
;D ;D ;D

Boogieman
2008-01-08, 22:29
LillArne slutar och Klippan håller upp… 5 spänn på att Klippan hinner ge upp först. ;)
2:a dagen utan snus nu och jag undrar när problemen ska komma :P satt lite och räkna på det hela : En dosa kostar ca 44kr x 365 dagar = 16 060 kr :o Det är ca 2700 gratis mil på hojen eller många tillbehör . Det blir en hel del pengar när man tittar på det viset.
Ungefär så räknar jag också 8) Räcker som motivation för mig åtminstone

Gert
2008-01-08, 22:53
Ni som har sluta förr , Är det inte svårare än så här ? Eller blir det värre ?
Har snusat sen -74 -75 någongång och har aldrig slutat innan och därför kan det va roligt att veta om det blir värre eller inte .

Hasse i Kristianstad
2008-01-08, 23:46
När det gäller rökning så är första dygnet värst. När motivationen avtar efter något eller några år, det är då man börjar igen.

Nina
2008-01-09, 08:20
Nja, håller inte riktigt med dig där, Hasse i Kristianstad. Ju längre tiden gick för mig desto mindre begär hade jag och desto mindre behövde jag kämpa emot. Motivationen sitter där hela tiden och jag har aldrig ens provsmakat en cigg sen jag slutade 1989. Jag tror för den delen att det skulle smaka illa, som första ciggen jag började röka för den var ju faktiskt inte god.

Däremot drömde jag i början att jag börjat röka igen och röker upp ett helt paket eller två för att liksom ta igen allt men det var bara i början när jag hade slutat. Medan tiden gick blev paketen i drömmarna färre och mindre antal cigg, till slut var det bara en enda cigg jag tjuvrökte. Ibland kändes det sååå verkligt att när jag vaknade på morgonen kände jag mig jätteskyldig och otroligt besviken på mig själv. Då kunde jag vara på dåligt humör en stund för jag var heligt förbannat på mig själv.

Numera dröms det inte alls om några cigg, det var många år sen sist jag drömde jag att jag började röka. Det avtar med åren, begäret är obefintligt och jag skulle aldrig kunna tänka mig att börja nu. Det har gått 19 år nu, just i dag, den 9/1 för 19 år sen, slutade jag röka.

Nina
2008-01-09, 08:22
Jag tror jag ska fira dagen med en bakelse. :D

LillArne
2008-01-09, 10:41
Tänk då på nästa år när du firar 20 års jubileum ;D
Vad ska du fira med då, 2 bakelser ???
Nä satsa stort köp en Tårta ;)

Nina
2008-01-09, 11:32
Ja eller en resa nånstans? :D

LillArne
2008-01-09, 14:48
Ja tänk vad pengar du måste ha under madrassen ;D andra prinssesor låg ju på ärter ;)

Nina
2008-01-09, 15:31
De har snarare gått åt till annat utom rökat genom åren.

Jan-Olov
2008-01-09, 17:47
De har snarare gått åt till annat utom rökat genom åren.

Ja det sägs ju att summan av våra laster är konstant, och det stämmer nog, är det inte röka eller kröka så går pengarna till tillbehör för mc eller bensin.
Jan-Olov

Hamre
2008-01-09, 21:49
Ni som har sluta förr , Är det inte svårare än så här ? Eller blir det värre ?
Har snusat sen -74 -75 någongång och har aldrig slutat innan och därför kan det va roligt att veta om det blir värre eller inte .

Jag slutade röka 1994 efter ca 25 års rökande (1pkt/dag) jag bara klippte av, gick helt smärtfritt.
Övergick till tobaksfri och nikotinfri sk. snus förra året efter ca 15 års snusande, gick också helt utan problem.
"Värre än så är det inte" ELLER? ;D

Gert
2008-01-09, 22:30
"Värre än så är det inte"
Jaha :-\ va detta allt då ? Jag som har räknat med att klättra på väggar och skälla ut första bästa som dök upp .Få hallunicationer / svettningar men detta va ju löjligt , då kan man ju undra varför man inte har slutat innan . Ja egentligen är det ju bara korkat att man började en gång i tiden. I Lördags efter läsandet på denna tråd så tänkte jag i morgon (söndags) ska jag prova att se hur lite man kan gå ner i antal. Så det fick bli en på morgonen som referens och en blev det vid två tiden och den sista blev vid 22 tiden . I måndags var det lite sug efter någoting men inte på långa vägar mot vad jag hade trott , och nu känns det inget alls
Mitt tredje dygn är snart till ända utan snus eller återfall . ;D

Boogieman
2008-01-09, 23:26
Bra jobbat klippan :D :D I morgon börjar jag, men jag är ju ändå aldrig glad i onödan så skillnaden blir nog inte så stor :-\

Nina
2008-01-10, 08:08
Jag tycker ni är duktiga, grabbar. Det är faktiskt inte så jobbigt och behöver inte vara det heller, inte när man väl har bestämt sig för att sluta. Då går allt som på räls. :D
Jag upplevde precis samma känsla, ”var det inte svårare än så här?” och undrade varför jag inte slutade tidigare.
Har man däremot inte riktigt motivationen blir det jobbigt, det är då man tycker allt är åt skogen.

Syrran min försöker sluta, hon har inte slutat, för 10:e gången eller nåt sånt. Hon SMS:ar om att hon är skitarg och ska hålla sig undan alla, stunden senare ringer hon och klagar på allt möjligt. Jag tror inte ett smack på tuggummin eller plåster, syrran är ett praktexempel på vad som sker när man förflyttar begäret från giftpinnar till nikotintuggummin/plåster. Hon börjar röka igen så fort ”kuren” med plåster och tuggummi är över.

Hon menar att hon har rökt så himla länge att det är svårare då. Det är inte svårare för att man rökt i 5, 15 eller +40 år, allt sitter i hur pass motiverad och målsatt man är. Finns inte motivationen, målet och viljan, ja då slutar man inte.

LillArne
2008-01-10, 12:06
Jag har inte riktigt viljan längre efter att vi har börjat tjata på varandra här hemma :-[
Nä jag SKA klara det >:(
Har börjat promenera 2 timmar om dagen så jag får ju lite bättre kondis på köpet, men inte roligt när det regnar och man blir genomsur :(

Nina
2008-01-10, 12:16
Oj då, det är nu du ska slå in motivationen och målet. Bra att du börjar promenera, det brukar rensa hjärnan och man mår bättre. Och så får man ju kondition på köpet ja! :D
Faktiskt så får du mer energi nu, därav att du börjat gå. Jag fick nån slags överskottsenergi vilken jag avverkade på långa promenader.

Din fru borde stötta dig tycker jag. ;)

Nina
2008-01-10, 12:19
Det är när viljan och motivationen börjar tryta som man ska stålsätta sig och säga: Jag SKA till målet! Sen får alla andra tycka vad de vill men dit SKA jag.

Du grejar det här, LillArne, du verkar så målsatt annars. Det kommer svackor mellan varven men håll ut bara och var envis. :)

LillArne
2008-01-10, 12:43
Oj då, det är nu du ska slå in motivationen och målet. Bra att du börjar promenera, det brukar rensa hjärnan och man mår bättre. Och så får man ju kondition på köpet ja! :D
Faktiskt så får du mer energi nu, därav att du börjat gå. Jag fick nån slags överskottsenergi vilken jag avverkade på långa promenader.

Din fru borde stötta dig tycker jag. ;)

Hon stöttar inget alls :'(

Nina
2008-01-10, 13:12
Hmm, kanske vi ska vända på steken då? Ibland kan det vara bra att göra precis tvärtom för att få en förändring — börja ge henne komplimanger så börjar hon kanske ge feedback tillbaka utan att veta om det. :)

Gert
2008-01-10, 22:42
Du grejar det här, LillArne, du verkar så målsatt annars. Det kommer svackor mellan varven men håll ut bara och var envis. :)
och tänk på alla pengar+hälsa som du tjänar 8)

pewa
2008-01-10, 23:05
Kanske svårt att räkna i tjänad hälsa men testa lägg undan det du lägger på cigaretter varje dag.. sen till sommarn köper du nya grejer till hojen istället!

LillArne
2008-01-11, 12:28
;D ;D så mycket pengar blir det inte ;) jag rökade 1 ask på 3 dagar asken kostar 41,50 Kanske räcker det till att tanka lite soppa ;)
Jag sparar 5110:- om året på att sluta röka :)

LillArne
2008-01-11, 12:31
Hmm, kanske vi ska vända på steken då? Ibland kan det vara bra att göra precis tvärtom för att få en förändring — börja ge henne komplimanger så börjar hon kanske ge feedback tillbaka utan att veta om det. :)

Eller sluta att ge henne komplimanger ???
Min fru är lite bortskämd med både komplimanger och hjälp här hemma 8)

Gert
2008-01-11, 17:41
Jag sparar 5110:- om året på att sluta röka :)

Skattade pengar ja , det är styvt en veckas arbete så nu kan du vara ledig en extra vecka på sommaren och bara köra hoj utan att det kostar dig mer ;D

LillArne
2008-01-11, 18:17
Ja det har du rätt i ;) då kan jag åka till Skåne så visar du alla fina MC vägar ;D

Gert
2008-01-11, 19:39
Ja det har du rätt i ;) då kan jag åka till Skåne så visar du alla fina MC vägar ;D
Du är välkommen, då kör vi och hämtar Boogieman så blir vi tre som är nikotinfria som är ute kör ;D

Nina
2008-01-11, 19:54
Och kanske jag också är i Skåne nån dag, då är vi fyra nikotinfria som är ute och kör. :D

Kanten
2008-01-11, 20:14
8) Har inte sett till Boggieman här idag :-\ han kanske e på väg och handlar snus ::) ;D

LillArne
2008-01-11, 20:18
Nä han är nog och kollar på hjälmar ;)

Gert
2008-01-11, 21:36
8) Har inte sett till Boggieman här idag :-\ han kanske e på väg och handlar snus ::) ;D
Han kan ha blivit inlåst på jobb ;)

Gert
2008-01-11, 22:36
10 på att han klarar det! You go Klippan!
Efter fem dagar ser det ut som du har vunnit din tia ;D

Boogieman
2008-01-11, 22:54
8) Har inte sett till Boggieman här idag :-\ han kanske e på väg och handlar snus ::) ;D
Han kan ha blivit inlåst på jobb ;)
Ingen vill vara i min närhet nu, ännu mindre låsa in mig och riskera att jag blir sur på allvar 8)

Nina
2008-01-12, 10:17
Ingen vill vara i min närhet nu, ännu mindre låsa in mig och riskera att jag blir sur på allvar 8)

Det där det går över, håll bara ut så ordnar allt sig. :)

LillArne
2008-01-12, 20:42
Ja nu när man har haft 12 dagar utan nikotin, så finns där ett litet sug ibland :-[
Men skam den som ger sig ;) man får väl göra något annat när suget blir för stort :D
;D ;D man kan ju åka till Boogieman och ta en fika 8)

fransson
2008-01-12, 20:44
Ja nu när man har haft 12 dagar utan nikotin, så finns där ett litet sug ibland :-[
Men skam den som ger sig ;) man får väl göra något annat när suget blir för stort :D
;D ;D man kan ju åka till Boogieman och ta en fika 8)


Passa dig han slänger kanske snusdosor omkring sig ;D ;D

Gert
2008-01-12, 20:44
Ja han kan göra gott kaffe för det vet jag ;D

LillArne
2008-01-12, 20:46
Men då är det ju klart man åker dit ;D hoppas han har fika bröd hemma ;)

Gert
2008-01-12, 21:54
6:e dagen utan snus =264 kr sparade ;D

Wilda
2008-01-12, 22:07
6:e dagen utan snus =264 kr sparade ;D


Bra jobbat!
Hade på känn att det skulle vara en lättförtjänt 10:a ;D ;D ;D

Heja på LillArne !!!!

LillArne
2008-01-12, 22:24
Fasiken vad dyrt snuset måste vara ;)
Så mycket har ju inte jag sparat på mitt röka ???

Boogieman
2008-01-12, 22:25
Men då är det ju klart man åker dit ;D hoppas han har fika bröd hemma ;)
Ni är välkomna, men kaffet hoppar vi över denna afton."Behövs annat i glaset" Inte på mitt mildaste humör, men vem har sagt att man ska va gla i onödan. :-\

Detta är svårare än jag trodde, men snål som man är så kämpas det på trots allt. 8) >:( :-\ 8)

Gert
2008-01-12, 22:25
Fasiken vad dyrt snuset måste vara ;)
Så mycket har ju inte jag sparat på mitt röka ???
Börja snusa istället för då sparar du mer pengar sen när du slutar ::)

LillArne
2008-01-12, 22:26
Ja det skulle ju vara om man var SMÅLÄNNING ;D
Nä man ska nog vara glad för att man sparar lite iallafall :-*

Wilda
2008-01-12, 22:30
Detta är svårare än jag trodde, men snål som man är så kämpas det på trots allt. 8) >:( :-\ 8)


KÄMPA PÅ!!!
Ge inte upp !!!



Ja det skulle ju vara om man var SMÅLÄNNING ;D


;D ;D ;D

Boogieman
2008-01-12, 22:32
Detta är svårare än jag trodde, men snål som man är så kämpas det på trots allt. 8) >:( :-\ 8)


KÄMPA PÅ!!!
Ge inte upp !!!

[quote=
;D ;D ;D
Som jag skrev i ett pm till lillarne "Tar mig nog en sillamacka o en nubbe, de brukar pigga upp 8)

Boogieman
2008-01-12, 22:35
Vill bara i all välmening säga till käre kanten att" Nog bäst att du är tyst och håller inne med stöttande visdomsord i afton" ::)

LillArne
2008-01-12, 22:38
Är det inte kanten som behöver stöd ??? han kör väl 3 hjuling ;)
Oj vad elak jag var nu :-[

Gert
2008-01-12, 22:43
Är det inte kanten som behöver stöd ??? han kör väl 3 hjuling ;)
Oj vad elak jag var nu :-[
Elak japp men det var roligt sagt ;D

Boogieman
2008-01-12, 22:46
Är det inte kanten som behöver stöd ??? han kör väl 3 hjuling ;)
Oj vad elak jag var nu :-[
;D ;D ;D ;D

Wilda
2008-01-12, 23:09
Inte på mitt mildaste humör, men vem har sagt att man ska va gla i onödan. :-\


skulle inte vilja vara i fru Boogieman´s kläder ..... ;D

Boogieman
2008-01-12, 23:19
Inte på mitt mildaste humör, men vem har sagt att man ska va gla i onödan. :-\


skulle inte vilja vara i fru Boogieman´s kläder ..... ;D
Hon gick o la sig ovanligt tidigt i afton ::) Kan det va mitt fel ::)

För övrigt så kan jag för fröken wilda att det inte är så jäkla kul att va i Boggemans kläder heller :P

Wilda
2008-01-12, 23:26
För övrigt så kan jag för fröken wilda att det inte är så jäkla kul att va i Boggemans kläder heller :P


Nä, i dom hade jag inte velat vara heller ;D ;D

Nina
2008-01-13, 07:50
Detta är svårare än jag trodde, men snål som man är så kämpas det på trots allt.

Ge inte upp!! För då får du börja om från början igen. Och nu har du ju varit så duktig i några dar redan, inte vill du väl kasta bort dom dagarna nu när du kämpat så gott?

Försök göra nåt roligt när suget sätter in, som att putsa på hojen eller nåt annat roligt. :)
Ät en frukt eller nåt som du vet att då vill du verkligen inte stoppa in en snus för den smakar så illa då. Då kommer det kännas lättare att sluta.

Och tänk som LillArne gör: jag SKA dit!

LillArne
2008-01-13, 11:40
Försök göra nåt roligt när suget sätter in, som att putsa på hojen eller nåt annat roligt. :)
Det går lika bra att krama frugan och viska något snällt i örat ;)
Då kanske hon går ut och putsar på hojen :D
Nej skämt åsido det är inte lätt men man ska vara envis när man är Skåning, jag har hört att är man skåning så är man dryg ;D JAG ÄR SKÅNING ;D ;D

Nina
2008-01-13, 11:50
jag har hört att är man skåning så är man dryg ;D


Aha… Det förklarar gubben min, han är halv-skåning men han har Göteborgshumor. ;)

Jan-Olov
2008-01-13, 11:58
;D[/u] JAG ÄR SKÅNING ;D ;D
[/quote]

Du skall inte vara ledsen för det du kan inte rå för det. ;D

Jan-Olov

LillArne
2008-01-13, 12:19
;D[/u] JAG ÄR SKÅNING ;D ;D


Du skall inte vara ledsen för det du kann inte rå för det. ;D

Jan-Olov
[/quote] Ledsen ??? det var ju inte smålänning jag var ;)

Boogieman
2008-01-13, 12:37
Idag är allt åt helvete. ska påbörja målning av ett av källarrummen, men bara för att va för mig själv, inte för att det behövs. Som sagt så kan jag va en tjurig jävel och i detta sammanhanget är det nog ganska så bra :o

Nina
2008-01-13, 13:36
Då borde det rummet bli målat i raketfart då? ;)

LillArne
2008-01-13, 13:45
Nä men vill du måla så har jag ett helt hus du kan få måla invändigt ;)
Tak väggar och källar golv ;D
du har jobb i en vecka minst ;)
Sängplats finns och jag bjuder på mat ;D

LillArne
2008-01-13, 13:59
Man kanske skulle sätta ut postgiro så alla kan skänka boogieman en tia så han kan köpa färg ;)

Gert
2008-01-13, 20:30
Sängplats finns och jag bjuder på mat ;D
Släng in gratis dricka med så kommer jag och hjälper Boogieman att klina ;D

Boogieman
2008-01-13, 21:42
Sängplats finns och jag bjuder på mat ;D
Släng in gratis dricka med så kommer jag och hjälper Boogieman att klina ;D
;D ;D

Boogieman
2008-01-14, 09:54
Första dagen utan svår abstinens :P

Nina
2008-01-14, 10:00
Du ser, nu är det värsta över. Bra jobbat Boogieman! Nu blir det bara lättare, kommer det en jobbig dag så är den kortare nästa gång. :D

LillArne
2008-01-14, 13:18
Ja nu är ju det värsta över för dig boogieman ;D har det minskat med abstinensen så är första hindret forcerat. ;)
BRA JOBBAT
Jag bjuder på lite Sort Guld nu ;D bara kom och hämta ;)

Wilda
2008-01-14, 15:04
Första dagen utan svår abstinens :P


BRA JOBBAT !

Gert
2008-01-14, 17:39
Ja nu är ju det värsta över för dig boogieman ;D har det minskat med abstinensen så är första hindret forcerat. ;)
BRA JOBBAT
Jag bjuder på lite Sort Guld nu ;D bara kom och hämta ;)
Tar ett tillgodo på dem , men bjud inte bort för många om vi ska måla sen ;D

LillArne
2008-01-15, 20:28
Ja nu är ju det värsta över för dig boogieman ;D har det minskat med abstinensen så är första hindret forcerat. ;)
BRA JOBBAT
Jag bjuder på lite Sort Guld nu ;D bara kom och hämta ;)
Tar ett tillgodo på dem , men bjud inte bort för många om vi ska måla sen ;D

Efter målandet så kan du dricka så det tar slut ;D
Jag tar ju inget själv så det räcker nog till en helkväll för Klippan ;)
Boogieman och jag sitter och dricker lite starkare saker så vi glömmer vår abstinens ;D

Boogieman
2008-01-15, 20:39
Gick faktiskt och köpte mig en stor jäkla platt-tv som motivation till att lyckas med detta. Skulle det gå åt fanders, riskerar väl både tv,n och jag att hamna på blocket :-\ ::)

LillArne
2008-01-15, 20:49
Ja det här blir kanske Boogimans annons ;D
Fel forum :-[
Det skulle sitta i sluta röka :-[

Boogieman
2008-01-15, 20:52
Ja det här blir kanske Boogimans annons ;D
Fel forum :-[
Det skulle sitta i sluta röka :-[
:o :o :o ;D ;D

LillArne
2008-01-15, 21:01
Frugan satte in en blänkare ;D
Det är kanske mitt temperament ???

LillArne
2008-01-15, 21:21
Ja det ser ut som wilda kan inkassera en massa pengar om nu alla håller sina vad ;D

LillArne
2008-01-15, 21:23
Undrar hur det går för Klippan ??? han säger inte mycket :-\ undrar om han har gått bet på snusuppehållet :-X

Wilda
2008-01-15, 21:31
Ja det ser ut som wilda kan inkassera en massa pengar om nu alla håller sina vad ;D


:D ;) inte för att jag tror jag blir rik, men BRA KÄMPAT ALLIHOPA!!! fortsätt så, så kan det bara bli bättre.....

Gert
2008-01-15, 22:33
Undrar hur det går för Klippan ??? han säger inte mycket :-\ undrar om han har gått bet på snusuppehållet :-X
Här går det helt utan snus eller abstinens inte ens har jag lagt till något som ersättning för snuset . Så nu är det 9 hela dagar utan återfall eller nervösa utfall. ;D

Gert
2008-01-15, 22:44
Boogieman och jag sitter och dricker lite starkare saker så vi glömmer vår abstinens ;D
Ja gör ni det ;) jag sitter hellre under eken och luktar på humlen (ölen)

Gert
2008-01-15, 23:54
Enligt vad som kommit fram i en annan tråd här så kanske en viss medlem skulle kunna skriva hur det går med sina försök att sluta .Nu när vi tre har slutat kan vi hjälpa henne att inte falla i frestelsen igen .
Inga namn men hon börjar på W ;)

Wilda
2008-01-16, 15:11
Enligt vad som kommit fram i en annan tråd här så kanske en viss medlem skulle kunna skriva hur det går med sina försök att sluta .Nu när vi tre har slutat kan vi hjälpa henne att inte falla i frestelsen igen .
Inga namn men hon börjar på W ;)



Eeehh, host & harkel! (ingen rökhosta) Moi.... ::)

Boogieman
2008-01-16, 15:32
Mår alldeles förträffligt åt he-vete nu >:( >:(

Wilda
2008-01-16, 15:33
Mår alldeles förträffligt åt he-vete nu >:( >:(


Men "lille" gubben (klappar på huvudet) upp med hakan!
En tillfällig svacka bara!!

Boogieman
2008-01-16, 15:35
Mår alldeles förträffligt åt he-vete nu >:( >:(


Men "lille" gubben (klappar på huvudet) upp med hakan!
En tillfällig svacka bara!!
:-[ :-[ Fick ledigt en halvtimme från jobbet för att ta en rask prommenad >:(

Wilda
2008-01-16, 15:37
Mår alldeles förträffligt åt he-vete nu >:( >:(


Men "lille" gubben (klappar på huvudet) upp med hakan!
En tillfällig svacka bara!!
:-[ :-[ Fick ledigt en halvtimme från jobbet för att ta en rask prommenad >:(


Raska på då!! ::) ;D

Jan-Olov
2008-01-16, 16:57
Ja som Rasken sa ja tyar icke mer.


Jan-Olov

LillArne
2008-01-16, 17:36
Mår alldeles förträffligt åt he-vete nu
Nämen det ska du inte göra, åk hit så tar vi en fika och så kan vi ta en lååååång promenad så du inte tänker på s....t ;D

LillArne
2008-01-16, 18:00
Tänk om det hade varit lika lätt för alla som för klippan ;)
Han bor ju rätt nära så han kan ju ge boogiman lite mer stöd ;D

Kanten
2008-01-16, 18:56
Ryck upp sig nu Boogieman >:( Om du börjar snusa igen, så måste du ju lämna tillbaka platt-TVn ;D Å det vill du väl inte 8)

Boogieman
2008-01-16, 19:40
Ingen risk att jag börjar igen, men f-n så jobbigt detta va :P

Gert
2008-01-17, 03:50
men f-n så jobbigt detta va :P
Visst , men det är inget mot när en man är riktigt förkyld ;)

Boogieman
2008-01-17, 10:21
Tog hojen till jobbet idag. Bättre än att snusa 8)

LillArne
2008-01-17, 14:10
Det var ju en bra grej ;D nu vet du att du ska åka hoj när suget sätter in ;)
Skulle det inte hjälpa med en liten tur så får du åka till Klippan och fika hjälper inte den lilla turen så åker du hem till mig och fikar.
30 mil hit, då smakar kaffet gott ;D

Gert
2008-01-17, 21:35
Skulle det inte hjälpa med en liten tur så får du åka till Klippan och fika hjälper inte den lilla turen så åker du hem till mig och fikar.
30 mil hit, då smakar kaffet gott ;D
Det är ju precis det jag körde i söndags (30mil) men det lär ju inte bli förmidagsfika det får ju em fika isåfall 8)

LillArne
2008-01-17, 21:42
Det är ju precis det jag körde i söndags (30mil) men det lär ju inte bli förmidagsfika det får ju em fika isåfall
Ja skulle det bli så finns det ju sängplats ;D nästa gång så slå en signal så blir kaffet färdigt när ni/du dyker upp. ;D

Bara så ni vet ;) här finns det hjärte rum och kaffe finns nästan dygnet runt ;D
Vänner kan man aldrig få för många så har ni vägarna förbi var inte blyga utan ring.

Gert
2008-01-18, 05:50
Vi kanske tar dig på orden så fort Boogieman har blivit av med sin "besvär" ;D och vädret har stadgat sig lite men tackar för inbjudan.

Boogieman
2008-01-18, 09:48
Inte omöjligt alls, besvären lägger sig förhoppningsvis inom kort och vädret ska väl snart invjuda till en lite längre körning :)

Mr.Peter
2008-01-18, 18:30
430.000 snusdosor stulna,är det nån som sett dom? :)
http://www.sr.se/goteborg/nyheter/artikel.asp?artikel=1838835

Boogieman
2008-01-18, 18:43
:-[ :-X

LillArne
2008-01-18, 20:30
Oj det var ju inte bra :o
Var ska jag nu gömma det ???

Gert
2008-01-18, 21:24
Oj det var ju inte bra :o
Var ska jag nu gömma det ???
Här går det inte för det är fullt ända upp sen ciggaret kuppen förra veckan :o

Boogieman
2008-01-18, 22:16
Oj det var ju inte bra :o
Var ska jag nu gömma det ???
Här går det inte för det är fullt ända upp sen ciggaret kuppen förra veckan :o
:o :o Kunde ge mig f-n på att det va något som lindrade abstinensbesvären :-\

Mr.Peter
2008-01-18, 22:33
Nu när alla har slutat så blir dom aldrig av med det partiet. :)

Gert
2008-01-18, 22:55
Vi kan sälja det till Wilda för hon vill tydligen fortsätta med fördärvet ;D

Boogieman
2008-01-18, 23:17
Bra tänkt klippan. Vad betalar du för snuset Wilda ;D

LillArne
2008-01-18, 23:31
Eller Cigaretterna ;D

Gert
2008-01-19, 08:18
Vi kan väl göra ett "paket-pris" av det ?

Den va lite fyndigt skrivet va ;) är rätt nöjd själv ;D

Maestro
2008-01-19, 11:00
Jag slutade röka för över ett år sen pga av en influensa, vilket förvånar mig oerhört. Innan dess hade jag rökt i 15 år. Numera röker jag bara i samband med festligheter, aldrig på jobbet eller på vardagarna.

LillArne
2008-01-19, 12:36
Festade igår och gissa vad jag gjorde :'(
Jag skäms väldigt mycket men är ärlig och säger som det är :-[
Nä nu gäller nya tag >:(

Nina
2008-01-19, 13:37
>:( Men LillArne då…! Fyyy på sig nu…

Jan-Olov
2008-01-19, 15:12
>:( Men LillArne då…! Fyyy på sig nu…
:(

Jag håller med DE VA INTE BRA. >:(

Jan-Olov

Gert
2008-01-19, 16:23
SKÄMS !

LillArne
2008-01-19, 16:24
Jag ska bättra mig med omeddelbar verkan ;D
Som straff ska jag inte åka hoj denna helg som jag hade planerat :-[
Iförd tagelskjorta anses brottet sonat per omgående >:(

Gert
2008-01-19, 16:28
Jag tycker även att ylle kalsonger hade varit på sin plats efter sådana fadäser >:(

Boogieman
2008-01-19, 17:15
SKÄMS !
Ja, lite borde du allt skämmas, >:( men nu gör du comeback och gör oss andra sällskap i vår strävan att bli sundare människor :)

Nina
2008-01-19, 19:33
Jag tror LillArne fattat, vi behöver nog inte vara så hårda mot honom nu. Jag tycker han är stark som erkände vad han gjort i går och hoppas att det inte blir jobbigt nu.

Du grejar det här, vem som helst kan faktiskt snubbla på vägen mot målet. Kämpa på! :)

LillArne
2008-01-20, 01:01
Det är klart jag fixar detta ;)
Det var ju fest och då ska man ju ha roligt :)
Tagelskjorta och ylle kalsonger har varit på HELA dagen :P
Det är inte något sug efter mer så jag tror jag klarar det ;D

SKÄMS det gör jag :-[
Men det är en dygd att förlåta har jag hört 8)

Nina
2008-01-20, 08:30
Men det är en dygd att förlåta har jag hört 8)


Då fick jag pluspoäng nu då. :D

LillArne
2008-01-20, 18:54
[quote=LillArne ]
Men det är en dygd att förlåta har jag hört 8)



Då fick jag pluspoäng nu då. :D
SJÄLVKLART ;D ;D

Gert
2008-01-20, 21:40
Men det är en dygd att förlåta har jag hört 8)
Ja en gång är kanske ingen gång :-\ men tänk att du har ögonen på dig ;D

Wilda
2008-01-20, 21:46
Vi kan sälja det till Wilda för hon vill tydligen fortsätta med fördärvet ;D


alltid lika roligt med folk som uppmuntrar och förser en ;D ;D

Gert
2008-01-22, 21:18
Hur går det för Boogieman och Lill Arne ( Återfallsförbrytaren ), för min egen del har uppehållet tagit slut nu . Men för Wilda har vi inte fått följa hur det går , hade varit kul om någon hade tagit över tråden nu när inte vi kommer skriva mer här 8) . Nej jag har inte börjat men ser mig själv som ett avslutat kapitel när det gäller tobak med ett + på kontot med 704kr tom idag ;D

Mr.Peter
2008-01-22, 21:27
Borde vara skatt på sådana pengar. ;D

Boogieman
2008-01-22, 21:52
Hur går det för Boogieman och Lill Arne ( Återfallsförbrytaren ), för min egen del har uppehållet tagit slut nu . Men för Wilda har vi inte fått följa hur det går , hade varit kul om någon hade tagit över tråden nu när inte vi kommer skriva mer här 8) . Nej jag har inte börjat men ser mig själv som ett avslutat kapitel när det gäller tobak med ett + på kontot med 704kr tom idag ;D
Har också gjort upp med mitt liv som snusare. Inte en prilla mer här inte 8)

Wilda
2008-01-22, 22:06
Men för Wilda har vi inte fått följa hur det går

Den dagen jag har bestämt mig lovar jag att rapportera fram & baksteg ;)



Nej jag har inte börjat men ser mig själv som ett avslutat kapitel när det gäller tobak med ett + på kontot med 704kr tom idag ;D


BRA JOBBAT KLIPPAN!!!!

Nina
2008-01-23, 07:47
Jag tycker ni är duktiga! Hur går det för dig, LillArne? Jag tror det går bra. :)

LillArne
2008-01-23, 13:48
Ja det går bra för mig med men jag har lite dåligt samvete :'(
Tänk vad staten förlorar skatt ;)

Rökningen är slut men jag har inte fått mer pengar på kontot ???
Nu vill jag ha reda på vem som har tagit dom ;) Klippan kanske ??? 8)

Ja eftersom jag startade denna dumma sak så kanske det passar bra med ett avslut från Tokiga mig :-X

Gert
2008-01-23, 20:42
Nu vill jag ha reda på vem som har tagit dom ;) Klippan kanske ??? 8)
Jag är helt oskyldig men underskatta inte staten :o och avsluta denna tråden är väl lite fel ? Jag tycker det är bättre att någon annan tar över tråden. ;)

LillArne
2008-01-23, 21:14
Ja jag menade inte att avsluta tråden ;) utan att jag skulle sluta skriva ;D

LillArne
2008-02-09, 14:32
Hmmm :-\ nu är det alldeles för tyst här.
Är det inte någon som har något att säga här inne längre ???

Wilda
2008-02-09, 14:41
Verkar inte så.......

Jag förusätter att Klippan inte har börjat snusa igen :-\

Och du har väl inte rökt sen sist Lill-Arne?

Wilda
2008-02-09, 14:45
Hmmm, undrar hur det går för Boogieman ::)
Hade det väl lite jobbigt ett tag har jag för mig :-\

Gert
2008-02-09, 16:08
Nej inte ens något återfall ;D Har ju köpt en moppe till så nu finns det inga utrymme för att lägga 16,5 tusen på snus

LillArne
2008-02-09, 19:46
Verkar inte så.......

Jag förusätter att Klippan inte har börjat snusa igen :-\

Och du har väl inte rökt sen sist Lill-Arne?
:-[ jo tyvärr

Gert
2008-02-09, 19:58
Har du bara "provat" eller är det full fart igen ? :(

Gert
2008-02-09, 21:30
?......

Boogieman
2008-02-09, 21:31
Hmmm, undrar hur det går för Boogieman ::)
Hade det väl lite jobbigt ett tag har jag för mig :-\
Inga problem här inte. Inte ens orolig i onödan ;)

Wilda
2008-02-10, 00:07
Verkar inte så.......

Jag förusätter att Klippan inte har börjat snusa igen :-\

Och du har väl inte rökt sen sist Lill-Arne?
:-[ jo tyvärr


Men, men, men.........

Jan-Olov
2008-02-10, 00:11
Jag håller med. INTE BRA.

Jan-Olov

Wilda
2008-02-10, 00:12
Hmmm, undrar hur det går för Boogieman ::)
Hade det väl lite jobbigt ett tag har jag för mig :-\
Inga problem här inte. Inte ens orolig i onödan ;)


BRA JOBBAT!!!

LillArne
2008-02-10, 13:53
Jag fick faktiskt rådet av min läkare att försöka trappa ner istället för att sluta tvärt.... :-[
Det blev en chock för kroppen och blodtrycket steg till 200/115 pulsen låg på 95-98
Fick börja äta medicin för att lugna ner dessa biverkningar.
Men jag kommer igen och numera blir det 3 cigaretter om dagen och nästa vecka 2 sedan 1 och så slutar jag igen ;D
Konstigt att kroppen inte vill sluta >:( jag vill ju :-[
F....n jag klarade ju av några veckor utan besvär :'(

Wilda
2008-02-10, 15:47
Konstigt att kroppen inte vill sluta >:( jag vill ju :-[
F....n jag klarade ju av några veckor utan besvär :'(


Det är bara att komma igen Lill-Arne! Bättre att fixa det, än inte alls!
Hoppas att du mår bättre och att det går bättre för kroppen på detta sättet!

LillArne
2008-02-10, 15:52
Ja visst är det konstigt att man blir sjuk när man ska börja leva sunt :-\ ???

Nina
2008-02-10, 18:47
Oj! Det måste ha blivit en chock för kroppen. Lite i taget då så kroppen hinner med att vänja sig med sin nya kropp.

Nina
2008-02-10, 18:48
Ha ha ha, jag och min svenska i dag! Jag bjuder på den. ;)

pewa
2008-02-10, 21:11
Ja visst är det konstigt att man blir sjuk när man ska börja leva sunt :-\ ???


Det är tacken det.. men att trappa ner kan nog vara bra, din kropp har ju lärt sig leva på cigaretter så du får ge den en rimlig chans att vänja av sig. Hang in there!

Gert
2008-02-17, 09:31
Hur går det med nertrappningen ? Bör väl snart vara nere på noll ::)
Heja Lill-Arne 8)

LillArne
2008-02-17, 12:48
Jo det går bra och man mår bättre hela tiden ;)

Printer
2008-03-23, 10:17
Hej, jag tar upp denna halvgamla tråd och undrar lite stilla:
Hur gick det?
LillArne, Klippan, Wilda och Boogieman?
Var det ännu fler, kanhända?

Nå jag slutar nu med dumheten att förgifta mig med nikotin i rökform, jag lägger av tvärt och jag har inga substitut som snus eller plåster eller så....

Faktum är att jag en längre tid varit så zatanz trött på att köpa, röka och kladda med dessa zatanz cigg, jag har mått dåligt men ändå inte vågat sluta men nu skall det inte rökas mer här.

Nå hur gick det för er?

8)

Gert
2008-03-23, 11:14
Har som sagt inte haft några återfall eller ersättningar till mitt snusande och det har gått hur bra som helst.Har varit utan sen den 7/1 -08
Lycka till du med ;D

LillArne
2008-03-23, 13:00
Det har gått relativt bra för mig med 8)
Efter läkarens råd så fick jag ju börja igen och sedan trappa ner för att kroppen fick en chock när jag slutade tvärt.
Nu är jag bättre och har trappat ner till 0 men suget har börjat och man är lite lättretad.
Har varit utan röka nu i 2 månader ? (jag vet faktiskt inte för jag kollar inte tiden)
Konstigt egentligen för när jag slutade första gången så hade jag inget sug alls efter rökat och nu när man har hållt upp så länge så kommer det ???
Fast det kanske är ett annat sug ;) Jag vill åka hoj ;D

Boogieman
2008-03-23, 15:35
Det har gått aldeles utmärkt. Jobbigt i början, men nu känns allt frid och fröjd. Lycka till du också printer :)

Maestro
2008-03-29, 14:40
Mitt tips för att sluta röka är att föröska åka på en rejäl influensa - det funkade för mig.

Gert
2008-11-12, 21:52
Styvt 10 månader sen jag gjorde mitt beslut att sluta snusa :) Har inte haft ett enda återfall eller något större sug efter det heller och med tanke på vad man har sparat i pengaväg så kan man ju undra varför man inte slutade tidigare.

Men jag undrar om det inte finns någon som kan ta upp denna tråden igen och skriva om sina försök till ett "sundare" liv....då ämnets grundare inte längre är reggad så kanske ni andra kan berätta hur det går/gick.

Gert
2008-11-12, 22:10
LillArne slutar och Klippan håller upp… 5 spänn på att Klippan hinner ge upp först. ;)
Jag tror du är skyldig mig en femma Katarina..... ;)

Nina
2008-11-13, 21:45
Jag tror du är skyldig mig en femma Katarina..... ;)
Du har fortfarande inte börjat igen? Duktig du är, då är jag skyldig dig en femma. :)

Gert
2008-11-14, 22:39
Du har fortfarande inte börjat igen? Duktig du är, då är jag skyldig dig en femma. :)
Alldeles riktigt men du kan lägga den på nästa insamlingsbössa för något gott ändamål från mig.

Nina
2008-11-15, 07:10
Ja P-automaten är en sån sak. Nej jag skojar, klart jag lägger den i en insamlingsbössa för något gott ändamål. Ska ske!