handdator

Visa fullständig version : Miljövänligt vad menas med det?



Nilsson
2008-01-02, 18:47
hörde någonstans att bara i sverige skjuts det upp ca 15 ton tungmetaller i form av racketer mm på nyårsaffton , visst är det då konstigt att ingen bryr sig men annars e vi så miljömedvetna

werner
2008-01-02, 21:38
För en gångs skull håller jag med dig :D, detta dj-a smällande,bryr mig inte om att det smälls på nyårsafton,men allt innan och efter.
Var ute inatt och fick tag på två ligister som sköt på dagiset som vi bor granne med,fick förklaringen när jag frågade varför dom inte var på sin "egen" gata att det var så nära husen!!! Jag får kramp!!!
Fatta att det tog tid att varva ner efter den "pumpen" man fick.
Hoppas man får nanna kudden inatt ;D

Wilda
2008-01-02, 21:45
Är inte sen med att hålla med er föregående.
Smällande som sagt på Nyårsafton, påskafton osv. har jag absolut ingenting emot men detta j***a okynnes smällande som det hålls på med 14 dagar innan...... >:(
det klarar jag mig utan!

Boogieman
2008-01-02, 21:56
Hörde att brandmän som va ute för att släcka elder blev beskjutna av just dessa jävla smällare. >:(

Nilsson
2008-01-02, 22:34
ja detta har händt många gånger nu , var gång de är på rosengård i malmö står det folk och skjuter racketer mot dem , jag frågade ett par killar här i byn varför de går rundt och smäller , vad tror ni de svarade , jo vi kan ju inte göra det utanför vårt hus för då blir mamma arg , hon säger att vi skrämmer hunden , men vad fan alla andras hundar då, nä det tänkte de inte på ::)

Nina
2008-01-03, 09:25
Som tur är är mina hundar lugna av sig, den ene gick och la sig för att sova under det värsta smällandet. Men börjar ungdomar skjuta mot fastigheter och folk har det gått alldeles för långt!

Inför licens för raketer och smällare. För att få licensen ska man ha gått en kurs. Har man köpt smällare och har licens men ändå skjuter mot folk och fastigheter tycker jag man ska få stå för konsekvenserna. Vilka konsekvenserna blir får experterna tänka ut men hoppas de blir svidande.

Eller; förbjud raketer och smällare helt.

Det finns en lag som säger att man inte får smälla raketer och smällare under andra dagar än just Nyårsafton. Den tillkom för några få år sen men det märks inte att den följs nåt vidare. Säkert beroende på att Polisen inte har några resurser (lågprioriterat, personalbrist etc).

turbo
2008-01-04, 00:18
hörde någonstans att bara i sverige skjuts det upp ca 15 ton tungmetaller i form av racketer mm på nyårsaffton , visst är det då konstigt att ingen bryr sig men annars e vi så miljömedvetna


ja, det känns lite onödigt. men jag tycker det ofta är så att man fokuserar på vissa saker men inte på andra. matbutiker satsar på ekologiska varor men svensson köper ändå mjölk från tyskland för att spara några kronor, tycker butikerna kan ta sitt ansvar och inte importera sånt vi har här