handdator

Visa fullständig version : Ktm 950 sm?



Jonas76
2015-10-07, 21:08
Hej, jag funderar på att byta till ktm 950 sm till nästa säsong och skulle vilja veta om det är nån som har ägt en och kan berätta för och nackdelar med den hojen?

Olle Å
2015-10-07, 21:22
Hej, jag funderar på att byta till ktm 950 sm till nästa säsong och skulle vilja veta om det är nån som har ägt en och kan berätta för och nackdelar med den hojen?

Du får nog sätta dubbla hakband på hjälmen :eek::eek::eek:

pewa
2015-10-07, 21:32
Hej!

Jag körde en 950sm under ett par år och gillade den skarpt! Tillräckligt stor för att passa långa förare, men samtidigt mycket smidigare än den kanske ser ut. Skön karaktär på motorn, bra komfort efter köp av mjukare sadel.

Många tar bort en del fabriks-strypningar och sätter på andra slip-ons.

Men valet beror såklart på vilken typ av åkning du är ute efter?

Jonas76
2015-10-08, 05:48
Ok, det lutar åt det inspirerade hållet vad gäller körning. Vad är det för strypningar? Haft problem med förgasarna?

pewa
2015-10-10, 22:32
Ok, det lutar åt det inspirerade hållet vad gäller körning. Vad är det för strypningar? Haft problem med förgasarna?

Minns inte exakt vad de innebar, men benämns SAS och EPC. Jag kollade på en del begagnade då jag köpte min och det verkar vara standard att ta bort dessa omgående.

Sen byte av slip-on, katalysatorerna sitter i original-dämparna vilket gör dom tunga och varma.