handdator

Visa fullständig version : Ny på forumet



pelle65
2015-09-28, 17:47
Hej Jag heter Pelle och är 65 år och bor i Göteborg. Jag körde mc när jag var yngre sedan blev det uppehåll under många år. Jag började att köra igen för ungefär 7 år sedan först en Suzuki Marauder men nu kör jag en Yamaha xv Virago. Det finns inget bättre än att ta ut cykeln en fin dag och bara glida runt, stanna för en fika ,då är man väldigt nöjd när man kommer hem.

jrutgers
2015-09-28, 19:33
Hej Pelle!
Välkommen!

Kul att du är tillbaka i sadeln. Här finner du alla åldrar, jämnåriga med dig själv, men också såna som jag dvs äldre ungdom och unga.. Alla med samma intresse..

Här snackar vi om allt och inget..





//Janne

Olle Å
2015-09-28, 21:27
Hej Jag heter Pelle och är 65 år och bor i Göteborg. Jag körde mc när jag var yngre sedan blev det uppehåll under många år. Jag började att köra igen för ungefär 7 år sedan först en Suzuki Marauder men nu kör jag en Yamaha xv Virago. Det finns inget bättre än att ta ut cykeln en fin dag och bara glida runt, stanna för en fika ,då är man väldigt nöjd när man kommer hem.

Trevligt med flera 60+ här på forumet. Förhoppningsvis kommer alla dit någon dag. Tyvärr förekommer det lite manfall då och då i form av olyckor.
Att uppnå något helt år utan att en mc-åkare förolyckas är nog inte möjligt så länge det finns bilar och andra oförutsedda hinder på vägarna.
Gillar också att glida runt på småvägarna, då på min Transalp. Har även en Dominator, men den är lite stressande, ungefär som att hålla i en motorsåg.:rock::rock::rock:

räven
2015-09-28, 22:05
Välkommen hit Pelle. Själv är jag en 70 årig smålänning som åker omkring på en 1200 GS.

pentti01
2015-09-29, 00:15
Välkommen Pelle ! Här kommer du få ta del av mycket intressant o lärorikt läsande.
Håller med dig ; att ta en tur med hojen slår det mesta ! Att stanna o snacka lite med andra knuttar är ju en trevlig bonus , eller hur ?

Röjkvist
2015-09-29, 20:11
Välkommen hit, är också en gubbe på 63 som kör BMW 1200GS

Ove
2015-09-29, 21:29
:) Välkommen från mig också!

Attans vad 60+;are det börjar dyka upp. Kanske dags för en 60+ träff, naturligtvis öppen för alla åldrar som vanligt? :)

Olle Å
2015-09-30, 08:14
:) Välkommen från mig också!

Attans vad 60+;are det börjar dyka upp. Kanske dags för en 60+ träff, naturligtvis öppen för alla åldrar som vanligt? :)

Vid tidigare försök till träffar verkar det ju som om 60+ inte har så stor lust att åka så långt.
Många äldre kör ju glidare med allt vad det innebär i form av fint väder och dammfria vägar osv.
Själv ser jag gärna fram mot en träff. 40-50 mil, men då krävs ju ett boende.:):):)

Ove
2015-09-30, 09:48
Vid tidigare försök till träffar verkar det ju som om 60+ inte har så stor lust att åka så långt.
Många äldre kör ju glidare med allt vad det innebär i form av fint väder och dammfria vägar osv.
Själv ser jag gärna fram mot en träff. 40-50 mil, men då krävs ju ett boende.:):):)

:) Vaddå? Grabbarna från Piteå kom farandes för några år sen 120 mil enkel resa och dom kom ju mest på glidare. 2 hjul och en motor i mitten sen är det bara att köra. :)(säger jag som kört väldigt lite i sommar... :o) :cool:

LowTech
2015-09-30, 09:59
Välkommen hit Pelle. Själv är jag en 70 årig smålänning som åker omkring på en 1200 GS.

Alla är välkomna
men
Ett forum som har en särskild avd för 60+ drar väl gärna till sig den kategorin?
Snart hamnar jag i nästa decennium, ska vi fixa ett 70+ där trikes och motoriserade käppar i titan avhandlas??

pelle65
2015-09-30, 10:46
Tackar för att ni önskar mig välkommen till forumet,en träff vore ju väldigt trevligt, inga hinder för min del om det blir att köra ett antal mil

räven
2015-09-30, 12:53
Alla är välkomna
men
Ett forum som har en särskild avd för 60+ drar väl gärna till sig den kategorin?
Snart hamnar jag i nästa decennium, ska vi fixa ett 70+ där trikes och motoriserade käppar i titan avhandlas??

Många i 60+ gänget har blivit 70+. Men vi bryr oss inte, går på som inget hade hänt.

pentti01
2015-09-30, 15:42
Många i 60+ gänget har blivit 70+. Men vi bryr oss inte, går på som inget hade hänt.

Är "bara" 55+ , men så resonerar även jag :beer:

Ove
2015-09-30, 16:37
Tackar för att ni önskar mig välkommen till forumet,en träff vore ju väldigt trevligt, inga hinder för min del om det blir att köra ett antal mil

:) Vi har vår tradition att träffas vid tranorna nån vecka in i April varje år om möjligt. Får se hur det blir till våren om fåglarna fortfarande kommer farande. Du har ganska nära dit - knappa 15 mil eller så. ;)

jrutgers
2015-09-30, 20:08
:) Vi har vår tradition att träffas vid tranorna nån vecka in i April varje år om möjligt. Får se hur det blir till våren om fåglarna fortfarande kommer farande. Du har ganska nära dit - knappa 15 mil eller så. ;)


Låter trevligt.
Åker gärna med om ni kan tänka er sitta barnvakt åt mig [emoji1]





//Janne

Ove
2015-10-01, 08:17
Låter trevligt.
Åker gärna med om ni kan tänka er sitta barnvakt åt mig [emoji1]
//Janne

:D Inget problem, men ungdomarna brukar ha svårt att komma upp på morgonen och att komma igång på våren... :p

räven
2015-10-01, 09:36
:D Inget problem, men ungdomarna brukar ha svårt att komma upp på morgonen och att komma igång på våren... :p

Finess med att vara 60+. Våra barn sitter barnvakt åt sina barn.

jrutgers
2015-10-01, 14:46
Lyssnar gärna på era berättelser en dag..
När åker vi?





//Janne

Olle Å
2015-10-01, 17:50
Lyssnar gärna på era berättelser en dag..
När åker vi?





//Janne

Tja, du kan ju börja med att åka med mig till Norge i Oktober :):):)

jrutgers
2015-10-02, 07:05
Tja, du kan ju börja med att åka med mig till Norge i Oktober :):):)


Nja, nu tänkte jag närmst på tranorna...





//Janne

Olle Å
2015-10-02, 08:20
Nja, nu tänkte jag närmst på tranorna...





//Janne

Dom får vi inte glömma. Jag gillar ju berg och dalar framför plattlandet, så därför åker jag gärna " högt över dal ". Tyvärr verkar det som om nästan alla inte vill åka någonstans om det kanske kan bli lite äventyrligt.:):)

pentti01
2015-10-02, 20:33
Dom får vi inte glömma. Jag gillar ju berg och dalar framför plattlandet, så därför åker jag gärna " högt över dal ". Tyvärr verkar det som om nästan alla inte vill åka någonstans om det kanske kan bli lite äventyrligt.:):)

Jag åker gärna "äventyrligt" , bara min hoj klarar väglaget. Grusväg inget hinder, bara skoj :)

Olle Å
2015-10-02, 21:28
Jag åker gärna "äventyrligt" , bara min hoj klarar väglaget. Grusväg inget hinder, bara skoj :)

Som jag brukar säga: det är inte hojen som sätter begränsningen utan föraren.
Om ni har sett filmer från andra världskriget och de hojar de använde, så förstår ni nog.
Jag mötte för några år sedan en förare på en HD i trakten av Sillerud i Värmland, det regnade och var jäkligt blött och skitigt på grusvägarna. Föraren tyckte det var jätteskoj. Detta är att åka hoj, sa han. :):)

pentti01
2015-10-02, 23:13
Som jag brukar säga: det är inte hojen som sätter begränsningen utan föraren.
Om ni har sett filmer från andra världskriget och de hojar de använde, så förstår ni nog.
Jag mötte för några år sedan en förare på en HD i trakten av Sillerud i Värmland, det regnade och var jäkligt blött och skitigt på grusvägarna. Föraren tyckte det var jätteskoj. Detta är att åka hoj, sa han. :):)

:rock: