handdator

Visa fullständig version : Yamaha xv 1600, två frågor!



D-tine
2015-07-30, 20:00
Jag har en Yamaha Wildstar från 2003 som jag just köpt. Jag vet att de togs in för ett problem med växellådan när de var nya. Är det någon som vet hur/vart man kan kolla om detta är gjort på cykeln jag köpt? Enligt säljaren (har bara varit en ägare före mig, så är det gjort).

När den står still i garaget så läcker det lite från förgasaren så jag tänkte plocka ned den och byta packningar. Någon som känner till en bra manual/instruktionsfilm på nätet som jag kan ha som grund?

Mvh
Tony

Peo
2015-07-31, 19:26
Service manual kan kanske vara bra.

Service manual (http://www.vsoc-eastanglia.org.uk/xv1600.pdf)

V Saarela
2015-08-01, 05:51
Det var väl inte direkt ett "problem" med växellådan utan det var nån manick som var felmonterad eller felaktig på nån hoj/serie. Dom togs då in för kontroll eftersom det var en säkerhetsgrej.(trist om lådan låser sig i körning).

Gissar att det är instansat nånstans att det är kontrollerat(brukar göras så). Var o hur vet jag inte på Yamaha. Annars så är det bara att ringa Yamaha. Uppge reg.nr så knapprar dom in o kollar om det är åtgärdat.

swedan
2015-08-10, 07:48
Det går att hitta info på www.vstar.se, välj sedan XV1600, Diverse filer.
Där finns info om "Återkallade 4:e VX"
Enligt serviceinformationen ska de ha stansat in ett märke på hojen när den är åtgärdad.
Kan inte hitta märkningen på min, men jag vet att den är fixad.

Foosi
2015-08-10, 16:23
jag ringde Yamaha huvudkontor i sverige och han grävde fram historiken på min utifrån ramnr om att det var gjort.

ZxD
2018-05-05, 09:30
Man skall ha en stjärna instansad efter ram numret då är det fixat alla Yamaha verkstäder fick order att göra detta gratis. har hojen ett ramnummer som är högre än VP081-016852 är det fixat på fabriken.