handdator

Visa fullständig version : strömbrytarreglagen på styret.



MEHall
2015-07-16, 15:05
Ignorera detta!

:cool:

Wiseguy
2015-07-16, 16:11
E-bay har universal till ganska många modeller.
Det blir oftast lite pill att få kablarna rätt, men det går.
Fick göra det på reglaget på XT600:an. Blev bra till slut.

Edit: kolla runt annars på OEM-handlarna och kolla även på nyare årsmodeller. Tillverkare tenderar ju att återanvända saker på andra modeller med.

jrutgers
2015-07-16, 17:30
Kanske?

Höger
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=351434041414&globalID=EBAY-US

Vänster

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=231602048274&globalID=EBAY-US


//Janne

MEHall
2015-07-17, 16:04
Ignorera detta!





:cool:

racer
2015-07-17, 17:12
Ebay e fan grymt, måste åka dit någon gång

Wiseguy
2015-07-17, 19:42
Tyvärr så går Ebay bort då jag inte gillar auktioner typ Tradera och Ebay. Sedan var inte min fråga hur man får tag i orginaldelar till en viss modell, det var ju så att om delarna inte finns varken nya eller begagnade finns det typ universal att köpa då? :confused:
Man vill ju att det ska kunna fungera trots att det kan bli så att delar inte finns att få tag i! :rolleyes:




:cool:
Klicka på "Buy-it-now" knappen då... :p
Jag har inte köpt en enda pryl på auktion de senaste 5 åren på E-bay. Allt har gått via buy it now.
Men duger inte det och du inte vill ha tips om OEM till senare årsmodeller även passar din så leta runt på Alibaba istället då. AliExpress fungerar ju ifall man vill.

Sista alternativet är att leta runt på skrotar och då menar jag inte bara de få svenska skrotarna som finns. Det finns bra många fler och större i England och Tyskland.

jrutgers
2015-07-17, 21:12
Tyvärr så går Ebay bort då jag inte gillar auktioner typ Tradera och Ebay. Sedan var inte min fråga hur man får tag i orginaldelar till en viss modell, det var ju så att om delarna inte finns varken nya eller begagnade finns det typ universal att köpa då? :confused:
Man vill ju att det ska kunna fungera trots att det kan bli så att delar inte finns att få tag i! :rolleyes:




:cool:


Jaha, men ursäkta då.
Klart att det finns att få tag på universal.
Med rätt kompetens, och el-schema kan man också koppla dem mot önskad hoj.



//Janne

jrutgers
2015-07-17, 21:13
Klicka på "Buy-it-now" knappen då... :p

Jag har inte köpt en enda pryl på auktion de senaste 5 åren på E-bay. Allt har gått via buy it


Exakt..
Alibaba funkar också


//Janne

Cy2
2015-07-18, 14:31
http://ebutik.nccr.se/mc-butik-1/reservdelar/elektronik/styre-strombrytare/
använd google så hittar du, kanske i länken ovan.

MEHall
2015-07-18, 14:39
Ignorera detta!






:cool:

Wiseguy
2015-07-18, 16:35
Jamen dåså, ursäkta min fråga då. Jag är ledsen att jag lade upp den. :bawling:

Ebay är något som jag aldrig har gillat på grund av de paragrafer de har. :eek:

So sorry! :bawling:





:cool:

Värst vad lättstötta folk är :p
Det har ju faktiskt kommit många bra tips på ställen med både nya och begagnade reglage. Men duger inte de vänliga tipsen pga. ogillande av paragrafer (?) så får du väl hålla utkik efter radannonser i Gula Tidningen.
(Ja, jag vet att sista numret kom ut 2006 :cool:)



använd google så hittar du, kanske i länken ovan.
Är man rädd för E-bays paragrafer är nog inte Google något man bör använda heller.. :eek:

Cy2
2015-07-18, 16:56
Värst vad lättstötta folk är :p
Det har ju faktiskt kommit många bra tips på ställen med både nya och begagnade reglage. Men duger inte de vänliga tipsen pga. ogillande av paragrafer (?) så får du väl hålla utkik efter radannonser i Gula Tidningen.
(Ja, jag vet att sista numret kom ut 2006 :cool:)


Är man rädd för E-bays paragrafer är nog inte Google något man bör använda heller.. :eek:

Haha underbart

racer
2015-07-18, 22:09
Vi har ju alla våra egna erfarenheter och åsikter men att inte vara öppen för moderna tider och de möjligheter som tex Ebay ger är ju makalöst, där finns hela jordklotets butiker samlade i din dator, fan man kan ju sitta och shoppa en hel kväll i Asien och har ändå svårt att göra slut på en hundra lapp, senaste var en polare som köpte två pkt med vardera 5 färger dioder för 25 kr inklusive frakt, är ju svårt att förstå att det är möjlig över huvudtaget

pentti01
2015-07-19, 18:11
Ebay e fan grymt, måste åka dit någon gång

:beer: :D

MEHall
2015-07-22, 22:09
Sorry , ärendet utagerat, finns inget universal. Frågade en pensionerad mc handlare/mekaniker! Så min fråga var onödig från början! :o




:o:cool:

LowTech
2015-07-23, 00:35
Sorry , ärendet utagerat, finns inget universal. Frågade en pensionerad mc handlare/mekaniker! Så min fråga var onödig från början! :o
:o:cool:
Det kanske inte finns något "bolt on", plug-and-play.. men det kanske med lite fantasi och kreativitet ( och lite arbete) går att använda något annat?


Det gäller ju ändå funktioner av standardtyp som alla hojar har???