handdator

Visa fullständig version : Ny hoj??



Postis
2015-07-06, 21:44
Jaha, då har man gått och sålt bobbern. Letar just nu efter nåt annat kul. Något mer för kurviga vägar. Kollat lite på er6:a, ktm duke (mod. äldre) eller yama xt660 motard. Någon som har erfarenhet av dessa eller något annat roligt. Budgeten ligger på ca 30-35 tusen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Wiseguy
2015-07-07, 04:42
KTM Duke är asroliga, men tenderar att kräva lite mera kärlek för att hålla sig rullande. Finns några riktiga fallgropar med vevlager (har jag för mig?) med de tidigare modellerna.
Kanske skulle kolla lite närmare på en tidig KTM 690 motard. De är lite bättre på den fronten men å andra sidan dyrare.
Fast nu är ju säljsäsongen över så det kan prutas hårt.

XT660X är robusta, pålitliga, men lite för tunga och slöa för att ha det där lilla extra.
Samma sak med Hondas FMX650. Pålitlig, men inte lika rolig.

ER6 klart underskattad lite grann som de senare SV650 modellerna. Går att köra lite mera sportigt, men tar man i hårdare så lyser det igenom att det inte är en sporthoj. Tänker väghållning, bromsar, osv.
Men de är riktigt roliga när man väl vet vart de har gränserna.
En SV650, >2003, med öppnare ljuddämpare låter och går riktigt bra. Lite Ducati Monster över det hela.

Postis
2015-07-07, 19:41
KTM Duke är asroliga, men tenderar att kräva lite mera kärlek för att hålla sig rullande. Finns några riktiga fallgropar med vevlager (har jag för mig?) med de tidigare modellerna.

Kanske skulle kolla lite närmare på en tidig KTM 690 motard. De är lite bättre på den fronten men å andra sidan dyrare.

Fast nu är ju säljsäsongen över så det kan prutas hårt.



XT660X är robusta, pålitliga, men lite för tunga och slöa för att ha det där lilla extra.

Samma sak med Hondas FMX650. Pålitlig, men inte lika rolig.



ER6 klart underskattad lite grann som de senare SV650 modellerna. Går att köra lite mera sportigt, men tar man i hårdare så lyser det igenom att det inte är en sporthoj. Tänker väghållning, bromsar, osv.

Men de är riktigt roliga när man väl vet vart de har gränserna.

En SV650, >2003, med öppnare ljuddämpare låter och går riktigt bra. Lite Ducati Monster över det hela.


Tack för tipsen.
Känner lite så för ktm som du säger. Hårdtrimmade stånker har ju en viss risk för ras.
Det lutar åt en japanare. Pålitliga och driftsäkra.
Jag tycker att er-6:an är väldigt intressant. 72 hästar är ju inte jätteilla dessutom gillar jag stuket och man blir inte fattig när försäkringen ska betalas. Helsystem och mappning så kan den nog bli hyfsat pigg.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Lalle
2015-07-08, 00:53
Kawasaki Versys 650? Bygger ju på ER6:an... Visst ger ER6 kanske ett sportigare intryck men hade jag själv bytt så hade det blivit till en Versys. Har själv kört båda och gillar Versysens upprätta körställning. Känns lite som en offroad men för gatan. ER6 är ganska liten.

Versysen ligger perfekt inom din budget, en 08-09 med ABS och 1000-2000 mil på mätaren hittar du relativt lätt ;)

Postis
2015-07-10, 23:54
Provkörde en er-6 idag. Blev inte överförtjust direkt. Kan vara för att jag är ovan vid dom typen av hojar. (Kommer senast från custom innan det motard) Satt konstigt på den. Kanske är jag för lång. Ska nog kolla mer efter en motard.


Skickat från min iPhone med Tapatalk