handdator

Visa fullständig version : 12V-urtag, motorskyddsbåge



Nina
2007-12-28, 11:03
Himla tur att jag inte hann fara till BMW och köpa en motorskyddsbåge till hojen. Jag hade tänkt ringa direkt efter nyår och beställa en och sätta på. Som tur är fick jag en i julklapp.
Jag ringde innan jul till den södra BMW-shopen men de sa att de slutat sälja mc och reservdelar dito och jag blev anvisad till BMW i Solna. Och dit tänkte jag ringa nu den 3 januari eller nåt datum där omkring. Kanske var meningen att BMW på södra sidan inte har nån mc-försäljning längre så jag inte hann köpa en motorskyddsbåge!
Den andra julklappen var ett 12-voltsurtag så jag kan koppla på värmeväst om jag behöver eller om GPS:ens batteri tar slut så kan jag koppla in den på urtaget och köra vidare. :)

Nu är det bara den högre rutan kvar och en längre stänka. Jag har god lust att testa GPS:en och programmera in Touratech i Lidköping och köra dit på hojen. Då får jag börja en väldigt tidig morgon och kommer väl hem sent och det får bli varmare ute först. Om jag köper en längre stänka där vet jag inte hur jag ska få hem den för på en hoj finns ett begränsat lastutrymme... ::)

kilimanjaro
2008-01-01, 12:11
Trevlig blogg kul att någon tar sig tid. Lycka till med meckandet!

Nina
2008-01-01, 14:26
Tack och välkommen hit! :)
Det bökigaste jobbet blir nog gummibälgarna för jag misstänker att jag måste ta isär halva hojen fram för att få dit dom. De övriga delarna tror jag går finfint att få på, måste bara hitta momentnyckeln för skyddsbågen ska momentdras läste jag i instruktionen. :)

Kalle Kanon
2008-01-02, 02:04
Momentnyckel, vad är det för trams???

Det som gäller är något av följande:

1. Ett finger
2. Två fingrar
3. Tre fingrar
4. Hela handen
5. Foten
6. 1 m galvat rör som förlängning
7. 5 m stålrör och kompisarna från kvarteret!

Nina
2008-01-02, 08:31
Momentnyckel, vad är det för trams???

Det som gäller är något av följande:

1. Ett finger
2. Två fingrar
3. Tre fingrar
4. Hela handen
5. Foten
6. 1 m galvat rör som förlängning
7. 5 m stålrör och kompisarna från kvarteret!


Ha ha den var kul! ;D ;D ;D
Okej, jag behöver hjälp att omvandla 8 Nm och 19 Nm. ;)

Kalle Kanon
2008-01-02, 11:57
Det låter som två resp. tre fingrar. 8)