handdator

Visa fullständig version : Suzuki GS 750 L 82



GOJ
2015-06-14, 13:40
Jag har köpt en Suzuki gs750l 82 som jag inte får att gå rent. Den stryper sig när man ska gasa. Jag har bytta olja o filter och nya stift . Har även gjort ren förgasarna men den stryper sig ändå . Jag tror att den inte får bensin som den ska men jag vet inte om det är så.
Jag har tänkt att renovera den om jag får motorn att gå som den ska.
Är det någon som har varit med om liknande problem så är jag tacksam för hjälp och tipps.
Den har dessutom ståt i två år utan att den har blivit startad. Men den startar lätt men den stryps då jag gasar upp den på 2.3 tusen varv.

Vill gärna köra med veteran bikers om det fina någon sådan klubb eller liknande.
Givetvis ska cykeln funka först.��

Mvh
GOJ

Krokmark
2015-06-14, 15:06
Kan vara så att det är stopp i högfartsmunstycket alt att du har ett trasigt membran.
Kollade du alla membranen när du hade nere förgasarna?

GOJ
2015-06-16, 21:19
Hejnoch tack för ditt svar.
Jag har kollat alla fyra membranen och de värkar att fungera som de ska. När man trycker upp trottlarna så kommer där ett litet pys när de går ner igen eller tvärt om så de låter bra. Högfarts munstycket har ja ingen vetskap om och undrar vilket det är och var det sitter?

Olle Å
2015-06-16, 21:26
Hejnoch tack för ditt svar.
Jag har kollat alla fyra membranen och de värkar att fungera som de ska. När man trycker upp trottlarna så kommer där ett litet pys när de går ner igen eller tvärt om så de låter bra. Högfarts munstycket har ja ingen vetskap om och undrar vilket det är och var det sitter?

Kommer inte ihåg vilket år Suzuki gick över från brytarsystem till CDI. jag hade en 850 GS med brytartändning vilken fick justeras då och då för att den gick orent på högre varv.:)

GOJ
2015-06-16, 21:39
Hej och tack för info . Jag ska kolla upp det också.
Jag kan bara varva upp den till 3tusen varv sen stryps den . Och kör jag med den så går den bara i 60-70 km sen stryps den.
Men den startar lätt och går bra på tomgången .

LowTech
2015-06-16, 22:40
...och soppan rinner fram till förgasarna fint och i rätt mängd???
Kollat kranen?
Haft slangen lös och kollat?
Vakuum slang OK?

Lasse Pamdal
2015-06-16, 22:57
Kolla nivån på flottörerna, de kan vara för låga, en möjlig orsak.

GOJ
2015-06-17, 17:02
...och soppan rinner fram till förgasarna fint och i rätt mängd???
Kollat kranen?
Haft slangen lös och kollat?
Vakuum slang OK?

Tack för tipset . Jag har tagit av tanken och försörjt motorn med separat bensin det blev ingen skillnad .
När det gäller vakuum slangen så är jag lite o säker för jag vet inte hur den ska fungera.
När jag sätter kranen på on får den ingen bensin alls . Sätter jag kranen på reserv så rinner bensinen hella tiden.
Så kanske att det är något med vakuumen ändå .?

GOJ
2015-06-17, 17:04
Kolla nivån på flottörerna, de kan vara för låga, en möjlig orsak.

Tack för tipset . Menar du flötererna i förgasarna då. Eller i tanken ?

GOJ
2015-06-17, 17:06
Bra tips jag ska kolla flotörerna i förgasarna om de går att justare

Trevlig midsommar��

LowTech
2015-06-17, 19:41
Tack för tipset . Jag har tagit av tanken och försörjt motorn med separat bensin det blev ingen skillnad .
När det gäller vakuum slangen så är jag lite o säker för jag vet inte hur den ska fungera.
När jag sätter kranen på on får den ingen bensin alls . Sätter jag kranen på reserv så rinner bensinen hella tiden.
Så kanske att det är något med vakuumen ändå .?
Normalt.
Vid en normal start finns det soppa i flottörhuset och den startar man på. När motorn går igång uppstår ett vakuum i insuget, och det vakuumet håller via en slang bensinkranen öppen. När motorn stannar stängs kranen...Fiffigt va?
I "reservläge" rinner bensinen. Rätt, man KAN ju ha kört slut på soppan i tanken dvs även i flottörhuset och då måste bensin tillföras direkt..
Man kan "manuellt" öppna kranen genom att suga i vakuumslangen och kolla om kranen är ok..

GOJ
2015-06-17, 20:56
Tack för tipsen . Nu har jag nära saker att prova och se om jag kan få det att fungera . Trevlig midsommar.🍺🍻😎