handdator

Visa fullständig version : Hjulpyssel.



Jan-Olov
2007-12-26, 16:19
Jag införskaffade en uppsättning värmehandtag av märket Oxford, de var ganska fina med steglös värmereglering. Jag fick tag på elschema på ett annat forum och grunnade ut hur jag skulle koppla in dem. När så ledningarna var dragna orginalhandtagen borta så skulle jag provmontera handtagen. Gasrullen passade men inte vänsterhandens handtag, det var för trångt. Hålet var 22mm men styret var 22,4mm, vad göra vågar jag slipa upp hålet eller måste de bytas?

Jan-Olov

Mr.Peter
2007-12-26, 17:02
Tror du inte det går på med lite diskmedel eller silikonspray och lite värme??
0,4 mm låter inte mycket,men är kanske mer än man tror?
Annars är väl byte att föredra framför slipa om det är värmeslingor i det?

Nilsson
2007-12-26, 17:39
värm gummihandtaget så det blir mjukare , låter konstigt att det e tjockare brukar vara gas sidan som e tjockast , trä på så gott det går använd sedan tryckluft att blåsa in mellan styret och gummit för att det sedan ska fassna

Jan-Olov
2007-12-26, 19:55
Jag tror inte det hjälper varken med smörja eller värme för det är en hårdare kjärna av plast innerst. Om jag tvingar på handtaget tror jag att värmetrådarna riskerar att brista.
Det bäste är nog att slipa innersidan för att ge plats men jag skall kolla med handlaren innan. Priset var över 700 spän så att chansa är jag för snål för att göra. Tack i alla fall.

Jan-Olov

Nina
2007-12-26, 19:57
Vill minnas svagt att svärfar pratade för länge sen om 5-56 och tryckluft när han satte på värmehandtag på nån hoj.

Jan-Olov
2007-12-27, 00:21
Skamm den som ger sig, problem skall lösas så efter en del funderande testade jag hur tjock färgen var på styret. Jag tog en fil och tog bort färgen mittemot varandra och mätte med skutmåttet och det var det som fattades måttet blev 22mm. Smärgelduk så var färgen borta och vanligt varselin som smörja, så nu sitter handtaget där utan varken värme eller våld. Så nu har jag bara resten kvar och det blir nog i morgon. Tack för råden.

Jan-Olov

Mr.Peter
2007-12-27, 00:46
Kanon!!

http://www.hojen.nu/gallery/218_26_12_07_2_57_23.gif