handdator

Visa fullständig version : En liten sväng.



pentti01
2015-05-11, 18:35
Gjorde en liten sväng idag , 27 mil blev det. Ömsom sol (nästan) ömsom mulet men inte kallt. (om man klär sig riktigt) Här mat stopp vid sjön Kalven/Balungen i Dalarna,
http://i1125.photobucket.com/albums/l598/pentti01/Annat/DSCF3653.jpg (http://s1125.photobucket.com/user/pentti01/media/Annat/DSCF3653.jpg.html)

Markus
2015-05-11, 20:07
Ser ut som en trevlig tur!

Olle Å
2015-05-11, 20:08
Trevligt med turer utan för städerna.

pentti01
2015-05-11, 21:10
Trevligt med turer utan för städerna.
Ja, körde några mil på grusväg av olika kvalitet. Gillar att köra grusväg :)

Olle Å
2015-05-13, 20:27
Ja, körde några mil på grusväg av olika kvalitet. Gillar att köra grusväg :)

Jag brukar köra ganska mycket grus, men nackdelen är ju att hojen tar stryk av stensprut på gaffelben och fälgar, men det får man ta. :):):)

engström67
2015-05-14, 00:04
Jag brukar köra ganska mycket grus, men nackdelen är ju att hojen tar stryk av stensprut på gaffelben och fälgar, men det får man ta. :):):)

Ja har ju ingen betydelse på en gammal hoj.:cool:

pentti01
2015-05-14, 01:44
Jag brukar köra ganska mycket grus, men nackdelen är ju att hojen tar stryk av stensprut på gaffelben och fälgar, men det får man ta. :):):)

Ja, det kanske blir lite färre grus-turer näst sommar; planerar att lacka om hojen :rolleyes:

Olle Å
2015-05-14, 08:12
Ja, det kanske blir lite färre grus-turer näst sommar; planerar att lacka om hojen :rolleyes:

Har också funderingar åt det hållet. Undrar om det finns någon extra stark 2k- lack som stoppar mot stensprut i alla fall lite grann. Kanske man skulle lägga ett lager golvplast som klarlack ovanpå lacken??? Den är ju också 2k. :confused::confused:

pentti01
2015-05-14, 11:30
Har också funderingar åt det hållet. Undrar om det finns någon extra stark 2k- lack som stoppar mot stensprut i alla fall lite grann. Kanske man skulle lägga ett lager golvplast som klarlack ovanpå lacken??? Den är ju också 2k. :confused::confused:

Ja, eller så piskar vi grus ändå ? :D

Olle Å
2015-05-14, 11:56
Ja, eller så piskar vi grus ändå ? :D

Jag hade en Honda Dominator som pendlarhoj i flera år, året runt. Den tog verkligen stryk av grus och vägsalt. Märks att hojarnas lackering står långt efter bilarnas. :mad::mad:

pentti01
2015-05-14, 19:42
Jag hade en Honda Dominator som pendlarhoj i flera år, året runt. Den tog verkligen stryk av grus och vägsalt. Märks att hojarnas lackering står långt efter bilarnas. :mad::mad:

Ja, och det är faktiskt konstigt att det ska behöva vara så ?

klaus
2015-05-15, 16:41
finns plastfilm som limmas på utsatta ställen,funkar bra, har använt det sen 90-talet

lite större stänklapp ??

Olle Å
2015-05-15, 18:54
finns plastfilm som limmas på utsatta ställen,funkar bra, har använt det sen 90-talet

lite större stänklapp ??

Hmmm, då skulle man ju behöva plasta in hela hojen med tanke på hur vägarna ser ut ibland. Vi kör våra hojar och inte bara åker på dem.:):):)

Intruder
2015-05-15, 22:42
Leker du runt med din personbil på grus vägar lika mycke som med hojen ??
Lovar att den lacken inte håller bättre vid samma behandling .
Min uppfattning är att man kör den hojen man gillar o åker när man vantrivs ;-)

Olle Å
2015-05-16, 15:04
Hm, man skall nog inte raljera något. visst tar hojen stryk om man kör grus och saltade vägar. det får man kalkylera med när man börjar köra under dessa svåra förhållamden. Kan ju förstå att den som har en välputsad glidare inte vill utsätta hojen för detta. Det blir lätt skador på kromet. Claus exempel på plastfilm vill jag gärna ta till mig.
Var finns den att köpa??

engström67
2015-05-16, 18:54
Hm, man skall nog inte raljera något. visst tar hojen stryk om man kör grus och saltade vägar. det får man kalkylera med när man börjar köra under dessa svåra förhållamden. Kan ju förstå att den som har en välputsad glidare inte vill utsätta hojen för detta. Det blir lätt skador på kromet. Claus exempel på plastfilm vill jag gärna ta till mig.
Var finns den att köpa??

Köpte min plastfilm hos skyltreklamfirma:).Bilglasmästare brukar ha med.