handdator

Visa fullständig version : Montera av hjulen på en Shadow 750



tomini
2015-05-05, 19:56
Tjena,

Ska byta däck på hojen (750 Shadow ACE -02) och har fått bra pris om jag kommer in med hjulen avmonterade.
Min fråga nu är....när jag plockat hjulen, hur pallar jag upp hojen? Vad ska jag vila fram och bakänden på så jag inte skadar nåt? Nåt tips som även innefattar hur jag får den att stå stadigt i väntan på nya sulorna?

Tack på förhand
// Tommy

Benny intruder
2015-05-05, 20:19
Tjena,

Ska byta däck på hojen (750 Shadow ACE -02) och har fått bra pris om jag kommer in med hjulen avmonterade.
Min fråga nu är....när jag plockat hjulen, hur pallar jag upp hojen? Vad ska jag vila fram och bakänden på så jag inte skadar nåt? Nåt tips som även innefattar hur jag får den att stå stadigt i väntan på nya sulorna?

Tack på förhand
// Tommy

prova en sån.. :-)

tomini
2015-05-05, 20:44
Tack. Kollat på en sån men kostar 1000 spänn, inte läge just nu tyvärr ;)

Benny intruder
2015-05-05, 20:46
Tack. Kollat på en sån men kostar 1000 spänn, inte läge just nu tyvärr ;)

Ok...men har du ingen gammal träslipers och lite småvirke att ställa den på då ??

tomini
2015-05-05, 20:56
Ok...men har du ingen gammal träslipers och lite småvirke att ställa den på då ??

Nope....ingenting just nu, därför jag söker tips. Det ordnar sig nog...får kolla runt bland folk :)

Benny intruder
2015-05-05, 20:58
Nope....ingenting just nu, därför jag söker tips. Det ordnar sig nog...får kolla runt bland folk :)

Bilhjul med en planka på :shakehands:

tomini
2015-05-05, 21:04
Hmm.....why not....´kan ju funka. Tack för det :)

Olle Å
2015-05-06, 09:01
Häng hojen i ett träd eller liknande. Tar ju inte lång stund att byta däck

Väse Conny
2015-05-07, 21:37
Tjenare
Jag gjorde som så här, depåstödet där bak, bilens garagedomkraft under motorn samt en gammal hederlig dricka back ställde jag fram gaffeln på
Som säkerhet drog jag ett rep från varje ände på styret upp i en centralt placerad mitt skruv i taket
Höjde och sänkte med domkraften tills jag hittade bra balans, jag tog bort bak hjulet först, balanserade sedan. fetta in lagren och städa bort skiten glöm inte kjedje rullarna om du har sådana