handdator

Visa fullständig version : vance & hines till volusia-03



lellejocke
2015-04-20, 21:09
hejsan. jag har tänkt att skaffa mig ett v&h system till glidaren och har funderat på antingen cruizers eller Twin slash staggered black.

någon som har erfarenhet om dessa system och vilket blir härligaste ljudet?

mvh

Jan-Olov
2015-04-20, 22:29
hejsan. jag har tänkt att skaffa mig ett v&h system till glidaren och har funderat på antingen cruizers eller Twin slash staggered black.

någon som har erfarenhet om dessa system och vilket blir härligaste ljudet?

mvh

Köp något annat dom låter för jävligt, grannarna och kompisar som ligger bakom kommer att uppskatta det.

V Saarela
2015-04-21, 04:24
Men Jan-Olov, han kanske inte gar grannar och är som jag...saknar vänner :)

Twinn Slash ser bättre ut tycker jag. Lyssna på tuben, finns säkert en hel del ljudfilmer....

engström67
2015-04-21, 07:32
Lite ljud ska det vara på en glidare,men inte raka rör,speciellt inte på en 800,a.Lagomt muller tycker jag.Håller med Sarela,kolla på tuben och lyssna dig fram till vad du gillar.

Foosi
2015-04-21, 10:33
hojhoj. på min wildstar satt det monterade V&H Longshots.. helt öppna, visserligen inte dom din fråga gällde, men tänkte slänga in en pinne om muller. De lät väl coola ett tag, men helv.. så trött jag blev på oväsen och inte ens det muller man vill ha. dovt och basigt vill jag det skall låta, och inte smattrigt och poppigt helvetesoljud ;)
hittade universalinsatser på Bikeline och med lite modifiering av dessa låter det helt underbart och lagom högt.mullrar dovt och visst blev det lite mer motstånd i rören, mot att köra öppet. lagom motstånd så får man bättre bottenvrid.. men det blev mycket behagligare muller...
håller med JO där.. kan låta coolt starta upp ute i öknen men det skall gå köra med bland folk och fe också ;)

Foosi
2015-04-21, 10:41
alltså då menar jag att det lät så det väckte upp döda ff... var så illa att när jag kom hem sena kvällar eller nätter så såg jag till ta sats långt ifrån så jag hade fart att rulla in min gata och in på parkeringen utan gas då jag började skämmas... nu kan man puttra på låga varv hemåt i natten... hehe ;)

swedan
2015-04-22, 12:21
Twin Slash är snyggare tycker jag.
Hur de låter vet jag inte.
Har ett par V&H Straight Shots på frugans VT750.
Låter förjävla högt, om du ursäktar språkvalet, och då sitter det bafflar i från V&H....

@Foosi: Vad är det för insatser du köpte? Måste modifiera frugans (o)ljud....

Foosi
2015-04-22, 16:44
jag trodde dessa skulle räcka som de är, plus att de var inte så dyra. 155kr /styck från Bikeline.
http://www.bikeline.se/sv/artiklar/damparinsats-m-glasull1-3_4dragpipes-22cm-lang-2.html

passade exakt in i mina longshots i diam. Men dämpade inte tillräckligt, du vet med högkomp så dj puttrar det på bra ;) .. så jag tillverkade ett par förlängningar utav gammalt dammsugarerör :) smalare än bafflarna, så de såg ut såhär ungfr nu:
http://images.motorcycleparts2u.com/xmoto-photos-1407/v21869-pu-406223369.jpg

lellejocke
2015-04-22, 21:03
är ju ett lite tyngre ljud man vill åt, raka rör (longshots) låter för mycket och blir inte det go mullret man vill åt.

Foosi
2015-04-23, 07:02
fast jag fick till slut ett riktigt gött dovt och mörk muller med insatserna ovan, går ej känna igen ljudet från innan.
fast mina är nog aningen längre och bättre dämpmatta än de på bilden. se insatserna ifrån bikeline + modden.

lellejocke
2015-04-28, 21:02
fick bli v&h cruzers samt ett par läderfransar till styret :) så snart hörs den bättre

V Saarela
2015-04-29, 04:35
Hoppsan, var fick du tag på en Crusers billigare än 4100:- ?