handdator

Visa fullständig version : Kawasaki z 750 l4 år 1984



Dalle__
2015-04-11, 12:30
hej.

hade igång min hoj idag allt var frid och fröjd den gick fint tills nästa gång jag skulle starta den inget hände inga lampor eller något. Kolla säkringarna och såg att huvud säkringen 20A hade gått byta den men den bara bränner. Jag följer då sladdarna sett från säkring ena hållet går den till tändningen och andra till solenoiden. har provat koppla loss både startmotor /solenoiden men problemet kvarstår.
.

Ge gärna tips och funderingar gissningar på vad felet kan vara allt mottages tacksamt.

LowTech
2015-04-11, 13:26
hej.

hade igång min hoj idag allt var frid och fröjd den gick fint tills nästa gång jag skulle starta den inget hände inga lampor eller något. Kolla säkringarna och såg att huvud säkringen 20A hade gått byta den men den bara bränner. Jag följer då sladdarna sett från säkring ena hållet går den till tändningen och andra till solenoiden. har provat koppla loss både startmotor /solenoiden men problemet kvarstår.
.

Ge gärna tips och funderingar gissningar på vad felet kan vara allt mottages tacksamt.
Lossa så många kablar du kan (notera gärna var de sitter...:D eller ta bort säkringar)så att det idrifttagna delen av elsystemet blir minimalt.
I stort sett bara batteri med jordkabel och + från batteri till solenoid,
Sen är det bara att ansluta kabele fter kabel, helst mes en 20W glödlampa i serie.
Lyser den är det något fel, - för du ska naturligtvis inte ha något igång under testen..
MIn 750GT har väl ung samma elsystem som din?
Skall kolla på elschemat om jag hittar något som kan ställa till problem

PÅ min hade "lille hemelektrikern" mekat med startmotorn så det blev totalkortis..Omsvarvning kollektor, nya kol och rätt hopmontering - sen gick det bra..Sen hade ju startreläet brunnit förstås...

LowTech
2015-04-12, 15:56
Här har du elschemat för startmotor/batteridel..
Kunde inte scanna hela, är i A3-format
Är visserligen för en kardan-GT men skillnaden är bara en vinkelväxel på motorutgången och kardanklump bak..
Om jag nu minns rätt alltså..

Dalle__
2015-04-14, 09:19
Hej igen tackar så mycket LowTech för hjälpen tack vare ditt tips hitta jag felet och är nu glad som en speleman igen!!! Tack så hemskt mycket
// dalle


Skickat från min iPhone med Tapatalk

LowTech
2015-04-14, 09:40
Roligt när någon tar till sig hjälp...och att kunna hjälpa till.
El är ofta svårt att "fjärrdiagnostisera"