handdator

Visa fullständig version : Varvräknare som visar galet !



Foosi
2015-03-30, 06:40
hojhoj.
har en varvräknare på monstret som plötsligt börjat visa för höga varv ! Ju mer jag varvar, ju brantare verkar stigningen/kurvan på räknaren bli om ni förstår vad jag menar !
visar dock korrekt vid tomgång.
Den är en sådan custom tillbehörs sak som används mycket av märket Yih Tyan.
kollade kablar och kontakter i går och allt verkar ok. ansluts till tändspolen. kan såklart sitta i själva mätaren ! Får väl riva skiten och kolla nästa gång jag plockar tanken.
Egentligen är varvräknare totalt onödig på en sådan glidare, hänger där bara som lull lull :p

Intruder
2015-03-30, 23:01
Ställd på rätt antal cylindrar ?

Foosi
2015-03-31, 12:20
Ställd på rätt antal cylindrar ?


ja, det måste den vara, då den funkat innan. jag ser ingenstans man kan ställa nåt. den är i ett helkapslat hölje och sladdarna sitter där de suttit .

räven
2015-03-31, 17:17
ja, det måste den vara, då den funkat innan. jag ser ingenstans man kan ställa nåt. den är i ett helkapslat hölje och sladdarna sitter där de suttit .

Det märket låter inte förtroendeingivande hos mig.

Foosi
2015-03-31, 19:05
Det märket låter inte förtroendeingivande hos mig.

neh det låter inte BMW om det eller hur :D
kinaskit skulle någon sagt...
nästa gång jag lyfter tanken åker den av och så pillar jag isär huset och se om det är nåt man kan göra.
skruvade av locket som delade på sig efter lite böner till han i undrevärlden.. men den måste av då kabeln måste ju dras för att få ut mätaren så får väl se.
det som är lustigt är ju att det är som om den visar konsekvent fel, dvs den verkar inte glappa, utan jämt som om den dubblade varven :hmmmm2: