handdator

Visa fullständig version : Komfort sadel



Shaun
2015-03-26, 22:19
Hej,
Någon som har erfarenhet av Touratech sadlar ?
Tänker mest på komfort över distans 60 - 70 mil om dagen.

Shaun

räven
2015-03-26, 23:11
Hej,
Någon som har erfarenhet av Touratech sadlar ?
Tänker mest på komfort över distans 60 - 70 mil om dagen.

Shaun

Samma som orginalet till min röv.

Röjkvist
2015-03-26, 23:35
Jag har en till min GS är inte imponerad. Svår träsmak.
Men jag har en mager röv:)
Har nu monterat tillbaka originalsadel för bedömning om jag ska ha kvar komfortsadel.

räven
2015-03-26, 23:41
Jag har en till min GS är inte imponerad. Svår träsmak.
Men jag har en mager röv:)
Har nu monterat tillbaka originalsadel för bedömning om jag ska ha kvar komfortsadel.

Inte värt att lägga pengar på. Jag återlämnade efter 200 mil.

räven
2015-03-27, 09:18
Viktigt, att få lämna tillbaka sadeln om den inte ger den komfort som reklamen säger. Bling-bling till oss hojkörare är en lukrativ branch förmodligen. Kryllar av prylar som är bättre än fabrikens grejor. Sadeln är ju en viktig grej på resan, så köp inga grisar i säckar. Mitt råd.

Olle Å
2015-03-27, 09:40
Viktigt, att få lämna tillbaka sadeln om den inte ger den komfort som reklamen säger. Bling-bling till oss hojkörare är en lukrativ branch förmodligen. Kryllar av prylar som är bättre än fabrikens grejor. Sadeln är ju en viktig grej på resan, så köp inga grisar i säckar. Mitt råd.

Om en tillverkare gör en liknande sadel som originalet och med lite modifieringar kallar den för "komfortsadel", så kan man ju undra hur många % av åkarna den passar till ?
Samma sak med originalet. Alla kan den ju inte passa till, eftersom vi har olika fysik.
Den som hittar en sadel som passar blir ju mycket nöjd, så varför erbjuder inte handlarna olika sadelalternativ ?:confused:
Många sadlar kan man ju förändra utan att det kostar skjortan.
Jag har ju ändrat på min sadel på så sätt att jag lossade klädseln, skar till skumgummit, satte tillbaka klädseln igen. :):)

räven
2015-03-27, 09:46
Rolig väg å hojkörning är nog bästa komfortsadeln. Att sitta å mala på stor väg frestar röven.

Jan-Olov
2015-03-28, 00:47
Rolig väg å hojkörning är nog bästa komfortsadeln. Att sitta å mala på stor väg frestar röven.

Så sant.