handdator

Visa fullständig version : Varning för grus- och potthål



pewa
2015-03-23, 00:37
http://www.hojen.nu/bilder/nyheter/2015/potthal.jpg

Varning för grus- och potthål
Saxat från SVMC.se (http://www.svmc.se)

Våren kom tidigt och massor av motorcyklister har tagit fram sina motorcyklar
redan i början av mars. På våren finns dock också mängder av tjälskott,
sprickor, potthål, sand och grus från vinterväghållningen.

Ha tålamod med detta, väghållarna måste få tid att åtgärda alla problem. Var
beredd på att vägarna är i sämre skick på våren och ta det lugnt!

Senast den 31 maj, beroende på vilken del av landet det rör sig om, ska allt grus
från vinterväghållningen vara bortsopat.

Kontakta Trafikverkets kundtjänst, 0771-921 921 om du upptäcker större skador.

Olle Å
2015-03-23, 17:10
Kör offreoadhoj !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kapten Miki
2015-03-23, 17:23
Kör offreoadhoj !!!!!!!!!!!!!!!!!!


Jo, men man kan ju sympatisucka liiite för andra tvåhjulingar, om inte annat för den goda sakens skull…?

klaus
2015-03-23, 18:11
artikeln gällde ju hur det är på vägarna, inte utanför. :) Kör man off road så är det väl inte på vägarna.

Benny intruder
2015-03-23, 18:23
artikeln gällde ju hur det är på vägarna, inte utanför. :) Kör man off road så är det väl inte på vägarna.

hahaha...

räven
2015-03-23, 19:13
hahaha...

Grus på belagd väg är slirigt med alla hojar.

Olle Å
2015-03-23, 21:15
artikeln gällde ju hur det är på vägarna, inte utanför. :) Kör man off road så är det väl inte på vägarna.

Det har du ju rätt i, men med en sådan hoj kör man faktiskt säkrare på grusliga och dåliga vägar, för att inte tala om den bättre komforten.:rock::rock::rock:

Intruder
2015-03-27, 17:12
Med potthål brukar det väl gå lika illa ovasett hoj !

Olle Å
2015-03-27, 19:09
Med potthål brukar det väl gå lika illa ovasett hoj !

Nä, för om du har offroadstuk på hojen, kan du bara blåsa på om du kommer i potthål. Det är bara att ställa sig upp, så sköter hojen resten. :rock::rock:

räven
2015-03-27, 19:40
Nä, för om du har offroadstuk på hojen, kan du bara blåsa på om du kommer i potthål. Det är bara att ställa sig upp, så sköter hojen resten. :rock::rock:

Haha, kom att tänka på Blöhöj, Olle.

Jan-Olov
2015-03-28, 00:42
Kom att tänka på, att om jag vet om ett hål och tittar på hålet när jag kommer fram så kör jag rakt i hålet. konstigt va.

engström67
2015-03-29, 10:04
Kom att tänka på, att om jag vet om ett hål och tittar på hålet när jag kommer fram så kör jag rakt i hålet. konstigt va.

Väldigt konstigt:eek:

jrutgers
2015-03-30, 14:21
Kom att tänka på, att om jag vet om ett hål och tittar på hålet när jag kommer fram så kör jag rakt i hålet. konstigt va.

Hmm, du kanske skall blunda när du ser hålor, så att du inte fortsätter att köra in i dem. :flute:

Ove
2015-03-30, 14:55
Kom att tänka på, att om jag vet om ett hål och tittar på hålet när jag kommer fram så kör jag rakt i hålet. konstigt va.

:) Framhjulet följer blicken. Om du istället tittar på det släta spåret mellan potthålen så ska du se att det går guppfritt även om det är smalt som en tråd. ;)

Jan-Olov
2015-03-30, 22:22
:) Framhjulet följer blicken. Om du istället tittar på det släta spåret mellan potthålen så ska du se att det går guppfritt även om det är smalt som en tråd. ;)

Jag vet att det är så, därför ville jag att vi skulle tänka på detta. Samma fenomen gäller om man skall undvika att smälla, titta på luckan inte på faran.

jrutgers
2015-03-31, 17:15
Jag vet att det är så, därför ville jag att vi skulle tänka på detta. Samma fenomen gäller om man skall undvika att smälla, titta på luckan inte på faran.


Bra och enkelt tips!