handdator

Visa fullständig version : hjälp mig välja tack!



theodorp
2015-03-07, 17:39
Hej är en kille med A2 kort på 20 år som tänkt göra sista uppkörningen senare iår. Skriver för har tänkt att köpa en egen hoj! För tillfället kör jag på morfars yamaha 600xt -95 vilken jag är väldigt nöjd med! Förutom att den är så förbannat tung om man ska ut o leka lite efter skogsvägar... Men när jag kör hoj så äre ibland till och från jobbet/träningen, ta med tjejen på en lite tur någon enstaka gång, annars är man ute o leker på på grus och skogsvägar (så gott det går med 175kg). Själv är jag 174 lång vikten och under 80kg. Suttit i stirrat blint i några dagar på tester och forum (mestadels om ktm 625, 640 och 660, hakar upp på vikt och att folk klagar på vibrationer). Men tänkte då fråga om hjälp och erfarenhet här, vilken av dessa eller andra förslag skulle passa min situation bäst tror ni? Har även funderat på en 690 o strypa tills man tagit A, men vet ej om det är någon idé! Tacksam för vägledning Mvh Theodor!

fishbone
2015-03-08, 19:11
Om du inte kan hålla dig ett år så är kanske en 690 en ganska bra idé... då har du hoj köpet redan klart så att säga...

Yamaha xt660 känns väl också som en stadig maskin.

Olle Å
2015-03-10, 10:03
Nackdelen med de hojar du nämner är ju att de är ganska höga. Märks inte då man kör, men med passagerare och att stanna då marken är ojämn kan vara problematiskt. Det finns ju då lite olika knep att sänka hojen. En lägre dyna, eller sänka ner hojen på framgaffeln och skruva ner fjädringen bak är inga problem, så länger du inte kör ren enduro.

theodorp
2015-03-10, 23:14
Grejen med yamahan är gö att den blir så tung :/
Okej tack tipsen om sänkningar, kanske kommer till användning!