handdator

Visa fullständig version : Kx 250 -92 Startar inte!!



Kx250
2015-02-25, 10:24
Hej.
Har en gammal kawasaki Kx 250 -92
Som har stått ett bra tag innan jag fick hem den.
Förra ägaren kunde inte starta den så då köpte jag den och började fixa den m.m
Fick byta Tändstift Reedventil göra rent förgasaren och sånna vanliga saker. Efter de så fick jag igång på den lät den stå på tomgång ett tag. Sen stängde jag av den lät den va i en vecka elr två.
Skulle starta upp den gick inte fick ingen gnista så börja söka igenom den o märkte att Krysskilen va trasig så lämnade in den på verkstad för att dom skulle fixa de så att de blev rätt.
Men nu när jag försöker starta den igen efter ny Krysskil och nytt tändstift så vägrar den starta.
Den har fin gnista och får bensin men den ger bara ut baksmällar inge mer.
Så ja hoppas att nån här kan hjälpa.
Mvh Tobbe

Benny intruder
2015-02-25, 10:28
Hej.
Har en gammal kawasaki Kx 250 -92
Som har stått ett bra tag innan jag fick hem den.
Förra ägaren kunde inte starta den så då köpte jag den och började fixa den m.m
Fick byta Tändstift Reedventil göra rent förgasaren och sånna vanliga saker. Efter de så fick jag igång på den lät den stå på tomgång ett tag. Sen stängde jag av den lät den va i en vecka elr två.
Skulle starta upp den gick inte fick ingen gnista så börja söka igenom den o märkte att Krysskilen va trasig så lämnade in den på verkstad för att dom skulle fixa de så att de blev rätt.
Men nu när jag försöker starta den igen efter ny Krysskil och nytt tändstift så vägrar den starta.
Den har fin gnista och får bensin men den ger bara ut baksmällar inge mer.
Så ja hoppas att nån här kan hjälpa.
Mvh Tobbe

En liten undran då...Lämnar verkstaden ut en hoj som inte går när den va inlämnad för det :hmmmm2::hmmmm2::hmmmm2:

Kx250
2015-02-25, 10:37
En liten undran då...Lämnar verkstaden ut en hoj som inte går när den va inlämnad för det :hmmmm2::hmmmm2::hmmmm2:

Var inlämnad till en kompis i Guldsmedshyttan som har en Verkstad för att bara byta krysskil
För att jag ligger ute med för mycket pengar så hade inte råd med mer.
Men just nu vill jag bara ha lite tips om vad de skulle kunna vara.
Med tanke på att den gick med lite slit innan

Benny intruder
2015-02-25, 10:47
De enda jag kommer att tänka på just nu är tändningen...Sitter det en CDI-box på den så är det nog läge att kolla den.

Kx250
2015-02-25, 10:57
De enda jag kommer att tänka på just nu är tändningen...Sitter det en CDI-box på den så är det nog läge att kolla den.

Sitter ett helt SEM system på den och har kollat lite men tycker inte jag verkar se nått.
Men funderar på att plocka ner den i delar och göra om allt för att kunna titta igenom.
Men tänkte se om nå folk hade bra tips så man slipper plocka ner den

Benny intruder
2015-02-25, 10:59
Sånt där e ju svårt när man inte har den framför sig och när flera har varit å skruvat i den..Kan tyvärr inte hjälpa dig...!

Kx250
2015-02-25, 11:05
Sånt där e ju svårt när man inte har den framför sig och när flera har varit å skruvat i den..Kan tyvärr inte hjälpa dig...!

Nä tycker bara de verkar konstigt med tanke på att Kompen är fin Gnistan är fin och bensin kommer fram men den bara baksmäller:confused:
Men Tack att du försökte iallafall

sgte
2015-02-25, 11:16
Med baksmäller menar du typ ofullständig förbränning? Alltså att den försöker tända men inte gör det och bara smäller? Kan det vara för små förgasarmunstycken?

Kx250
2015-02-25, 11:24
Med baksmäller menar du typ ofullständig förbränning? Alltså att den försöker tända men inte gör det och bara smäller? Kan det vara för små förgasarmunstycken?

Ja den tänder till sen blir de en avgas smäll.
Sitter en Flatside på den med orginal munstycken.. Så funderar på om de kan va för den och om man skulle byta tbx till orginal förgasaren

sgte
2015-02-25, 11:27
Ja den tänder till sen blir de en avgas smäll.
Sitter en Flatside på den med orginal munstycken.. Så funderar på om de kan va för den och om man skulle byta tbx till orginal förgasaren

Det skulle jag nog testa. :)

Kx250
2015-02-25, 11:27
Med baksmäller menar du typ ofullständig förbränning? Alltså att den försöker tända men inte gör det och bara smäller? Kan det vara för små förgasarmunstycken?

Ska tillägga att jag har gjort rent förgasaren fixat så att den inte flödar längre m.m.
Men va problem att få den att gå på tomgång va tvungen att få den ordentligt varm först så kan va att förgasaren är fel inställd kanske?

Kx250
2015-02-25, 11:28
Det skulle jag nog testa. :)

Okejokej blir att beställa ny Gasvajer och sånt isåfall xD
Satt en Flatside på den när jag hämta så går inte att få dit orginal om man inte ändrar :mad:

sgte
2015-02-25, 11:30
Ska tillägga att jag har gjort rent förgasaren fixat så att den inte flödar längre m.m.
Men va problem att få den att gå på tomgång va tvungen att få den ordentligt varm först så kan va att förgasaren är fel inställd kanske?

Ja, förgasare kan ställa till med många bekymmer. Om du har orginalförgasarn nära till hands så släng på den och se om det blir nån skillnad.

Kx250
2015-02-25, 11:32
Ja, förgasare kan ställa till med många bekymmer. Om du har orginalförgasarn nära till hands så släng på den och se om det blir nån skillnad.

Jodå ska testa de.
Men lär fixa lite saker så att orginal går på igen..
För gasvajern blir för ja vad ska man säga slapp så går inte att gasa ordentligt

sgte
2015-02-25, 11:36
Innan du skiftar förgasare kan du ju säkerställa att det inte är nåt glapp i reedsen. Just svårstartad och orolig på låga varv kan vara tecken på trasiga reeds.

Kx250
2015-02-25, 11:37
Innan du skiftar förgasare kan du ju säkerställa att det inte är nåt glapp i reedsen. Just svårstartad och orolig på låga varv kan vara tecken på trasiga reeds.

Jo men sitter sprillans ny Reeds i den.
Va de första jag bytte när jag hade köpt den så tycker inte de borde va de men får kolla upp de oxå