handdator

Visa fullständig version : Intruder dålig väghållning



Benny intruder
2015-02-06, 20:54
Tjena grabbar.
är det vanligt med intruders som spårar väldigt eller är det bara min som e dum ??:hmmmm2:

Ove
2015-02-06, 23:03
Tjena grabbar.
är det vanligt med intruders som spårar väldigt eller är det bara min som e dum ??:hmmmm2:

:hello: Tjena grabben och välkommen. Kort fråga - har du plattslitna däck? :hmmmm2:

Intruder
2015-02-06, 23:18
Rätt mängd luft i däcken ? Vaggan glapp ?

glidare
2015-02-06, 23:38
Jag har för mig att intruder är känsliga när det gäller det. En handlare berättade för mig att med rätt så får du bukt med problemet. Är det nya 800:an du har eller den gamla?

Benny intruder
2015-02-07, 08:55
Jag har för mig att intruder är känsliga när det gäller det. En handlare berättade för mig att med rätt så får du bukt med problemet. Är det nya 800:an du har eller den gamla?

Jag har också hört att det är problem med detta...jag har rätt luftmängd enl. instruktioner och inte slitet däck eller glapp nånstans...hojen är en intruder 1400 troligtvis en -92. årsmodell uppskattat står det i papperna,konstigt är att min Shadow jag hade va likadan...:thumpdown: jag inbillar mig att styret på dom är helt förkastligt å jag gillar inte det alls,alldeles för smalt så man har dålig kontroll helt enkelt..

Foosi
2015-02-07, 14:13
hej. har själv haft ett par Intruder VS1400. bägge med dragbar styre. provkört en gång en i org styre, vilket jag tyckte var inget vidare. Men Intrudern är ju tänkt som en chopper och där offrar man lite av köregenskaper för det saken. rake'ad gaffel och org styre gör ju chopper egenskaper, och det är ju inte direkt nåt man någonsin lyckats kombinera med det vi kallar bra väghållning precis. Lägg till det omöjliga org bromsar så har du en hoj som du absolut inte kör med några större stunts i åtanke ;) det är en chopper glidare och bör framföras som en sådan ! Gillar man inte chopper karaktären så har man fel hoj.
Den har en underbar motor, och speciell karaktär. När man kört in sig på den så antingen gillar man den eller inte antar jag. tja det var mina funderingar om chopper.
I mitt tycke är det en kul hoj med massa karaktär och sina egenskaper. Många provkör snabbt och säger sen hur konstig den är att styra och svänga med etc... provkör en mer extrem chopper med lång gaffel etc, så är Intrudern ingen konstig alls längre ;) typ.-...

Benny intruder
2015-02-07, 15:51
hej. har själv haft ett par Intruder VS1400. bägge med dragbar styre. provkört en gång en i org styre, vilket jag tyckte var inget vidare. Men Intrudern är ju tänkt som en chopper och där offrar man lite av köregenskaper för det saken. rake'ad gaffel och org styre gör ju chopper egenskaper, och det är ju inte direkt nåt man någonsin lyckats kombinera med det vi kallar bra väghållning precis. Lägg till det omöjliga org bromsar så har du en hoj som du absolut inte kör med några större stunts i åtanke ;) det är en chopper glidare och bör framföras som en sådan ! Gillar man inte chopper karaktären så har man fel hoj.
Den har en underbar motor, och speciell karaktär. När man kört in sig på den så antingen gillar man den eller inte antar jag. tja det var mina funderingar om chopper.
I mitt tycke är det en kul hoj med massa karaktär och sina egenskaper. Många provkör snabbt och säger sen hur konstig den är att styra och svänga med etc... provkör en mer extrem chopper med lång gaffel etc, så är Intrudern ingen konstig alls längre ;) typ.-...

Det tackar vi för...va väl ungefär som jag tänkte,jag gillar den skarpt för stuket och den går för övrigt fint tycker jag.Provade en långgaffel förut men den va inget för mig.Jag tycker den är alldeles lagom bara jag får ett nytt styre tror jag det blir bättre och dessutom åker jag inte fort numera för jag har inga direkta spärrar så det är bäst jag håller mig till customstuket,Bromsarna gillade inte OPUS heller och sanning att säga så är dom inte så värst effektiva,ännu en anledning att ta det lugnt.. :-)

Foosi
2015-02-07, 18:42
ja, man kan säga att det är krut i motorn och det gör att man egentligen lockas köra fortare än vad kan vara lämpligt på en sån chopperaktig knarr ;)

Benny intruder
2015-02-07, 19:29
ja, man kan säga att det är krut i motorn och det gör att man egentligen lockas köra fortare än vad kan vara lämpligt på en sån chopperaktig knarr ;)
Jo maskinen verkar räcka till för chopperstuket..Blev lite sugen å prova en 1800 förut men jag ska nog låta bli annars kommer jag hem med en sån också :eek:

räven
2015-02-07, 19:31
Valet när man köper hoj är = vill man köra eller åka hoj ?

Benny intruder
2015-02-07, 19:38
Valet när man köper hoj är = vill man köra eller åka hoj ?

Det är ju själva känslan att se sig omkring och friheten att glida fram som är viktigt,i vilket fall med min hoj,men de gör ju inget om det finns lite vrid i den också..På det viset va min shadow helt värdelös...inget vrid för 5 öre men jäkligt nice hoj annars..!

Intruder
2015-02-07, 20:37
Räven man kör hoj när man trivs på hojen !
Åker gör man när man inte trivs ;-)

räven
2015-02-07, 22:23
Räven man kör hoj när man trivs på hojen !
Åker gör man när man inte trivs ;-)

Bra skrivet, så är det.