handdator

Visa fullständig version : Mustang sadlar?



Per Lindström
2015-01-30, 14:09
Jag måste erkänna att jag lätt får träsmak efter ett tag i sadeln.
Är det någon som har erfarenhet av Mustangs sadlar?

räven
2015-01-30, 17:16
Jag måste erkänna att jag lätt får träsmak efter ett tag i sadeln.
Är det någon som har erfarenhet av Mustangs sadlar?

Mitt beniga asle blir ömt av alla sadlar. Man borde nog byta asle.

V Saarela
2015-01-30, 18:21
Träsmak är ju det "värsta" som finns. Drabbas man av det i den form att man sitter och ålar runt sadeln så får det vid just den stunden kosta tiotusen, bara träsmaken försvinner :)

Mustang är väl den som är den kändaste(...och kanske den dyraste) av komfortsadlarna i gel. Har aldrig hört några klagomål om dom, tvärtom.....som ett nytt liv som börjat :)

Jag har sålt några stycken såna, dock då till Marauder(som har customvärldens sämsta orginalsadel).
Vilken sadel var det du tänkte på, Wide Touring? Peka(länka) gärna....jag brukar generellt ha bättre pris än ebay...

Per Lindström
2015-01-30, 18:46
Tack Saarela.

Det är nog denna kombination jag tänker mig.

http://www.mustangseats.com/Product/76101/Two-Piece-Vintage-Seat-Yamaha-No-Studs-No-Conchos-V-Star-650-Classic-Silverado

Vill kunna köra med solosadel och utan allt för mycket bjäffs.

Chappy
2015-01-31, 00:05
Att byta från corbin till mustang medlöstagbart ryggstöd var skönt. Ryggstödet använder jag bara på långturer. se album "Toys are us" bild 3

Per Lindström
2015-01-31, 02:26
Att byta från corbin till mustang medlöstagbart ryggstöd var skönt. Ryggstödet använder jag bara på långturer. se album "Toys are us" bild 3

Hm ryggstöd vore kanske någonting.
http://www.mustangseats.com/Product/79431/Two-Piece-Vintage-Seat-with-Driver-Backrest-No-Studs-No-Conchos-Yamaha-V-Star-650-Classic-Silverado
Verkar inte bli billigt. :)

Olle Å
2015-01-31, 09:44
Hm ryggstöd vore kanske någonting.
http://www.mustangseats.com/Product/79431/Two-Piece-Vintage-Seat-with-Driver-Backrest-No-Studs-No-Conchos-Yamaha-V-Star-650-Classic-Silverado
Verkar inte bli billigt. :)

Varför inte en äkta mustangsadel som cowboys har. Dom sitter ju i sadlarna hela dagarna.:D:D:D

Per Lindström
2015-01-31, 16:55
Mitt beniga asle blir ömt av alla sadlar. Man borde nog byta asle.

Ibland skulle man vilja spänna fast en stor kudde över baken.

Hm Träsmak=Ömt arsle=Ondstjärtad=Badass.

Vi är tydligen badass räven. ;)

Per Lindström
2015-01-31, 16:56
Varför inte en äkta mustangsadel som cowboys har. Dom sitter ju i sadlarna hela dagarna.:D:D:D

Misstänker att de helt enkelt är mer badass, än jag någonsin skulle klara av. :D

Olle Å
2015-01-31, 18:16
Misstänker att de helt enkelt är mer badass, än jag någonsin skulle klara av. :D

Jag menar faktiskt allvar. En mc-sadel uppbyggd på samma vis som en äkta westernsadel vore nog ganska lämplig att sitta i då man vant sig.:):):)

klaus
2015-02-01, 03:58
Har mustangsadel på min, körde 225mil på 32timmar, sitter bra, inte sadelns fel om inte kan köra längre än så :)

V Saarela
2015-02-01, 07:55
Finns ju lite andra varianter av Gelsadlar, typ från Saddlemen. Dryga tusenlappen billigare.

Sen har du ju också Airhawk kuddar. Kanske lite i häftigaste laget prismässigt till en 650 Claasic, typ 1800:-. Saddlemen har dock också gelkuddar och till en 650 skulle då en Large gå på under halva den slanten(865:-). Kanske det senare ett billigt sätt att testa?

Olle Å
2015-02-01, 11:07
Finns ju lite andra varianter av Gelsadlar, typ från Saddlemen. Dryga tusenlappen billigare.

Sen har du ju också Airhawk kuddar. Kanske lite i häftigaste laget prismässigt till en 650 Claasic, typ 1800:-. Saddlemen har dock också gelkuddar och till en 650 skulle då en Large gå på under halva den slanten(865:-). Kanske det senare ett billigt sätt att testa?

Man kanske kan undra varför mc-sadlarna inte är ergonomiskt byggda? En gelpad i sadeln eller som jag gjorde, lossade sadelöverdraget och lade i en gelpad där. Funkade kanonfint.:)

räven
2015-02-01, 19:47
Trevliga vägar ger sällan ont i röven. Stora vägar där man sitter stilla bör undvikas.

Olle Å
2015-02-02, 10:04
Trevliga vägar ger sällan ont i röven. Stora vägar där man sitter stilla bör undvikas.

Har man då såna hojar som vi har, som man kan ställa sig upp då och då under körningen, så underlättar det ju.:):):)

Per Lindström
2015-02-02, 23:04
Finns ju lite andra varianter av Gelsadlar, typ från Saddlemen. Dryga tusenlappen billigare.

Sen har du ju också Airhawk kuddar. Kanske lite i häftigaste laget prismässigt till en 650 Claasic, typ 1800:-. Saddlemen har dock också gelkuddar och till en 650 skulle då en Large gå på under halva den slanten(865:-). Kanske det senare ett billigt sätt att testa?
Japp har airhawk som jag är nöjd med, funderar dock på en mer permanent lösning.
Det är främst mot ryggslutet och svanskotan det gör mest ont, jag har noterat att både sadelman och mustang är platta ända bak, medan originalet börjar sluta uppåt, vilket ökar trycket mot den bakre delen av sittytan.
Jag kan givetvis skära till själv, men färdigköpt blir nog bekvämare och snyggare, om än dyrare.
Apropå snyggare tycker jag att Mustang är snyggare än Sadleman samtidigt som jag är ute efter en delbar lösning, vilket inte Sadleman har till XVS 650 Classic.
Det lutar åt Mustang delbar lösning, får se huri det blir med löstagbart ryggstöd, det verkar kosta skjortan samtidigt som packningen borde kunna fungera delvis som ryggstöd på långturer, samtidigt finns risken att jag märker att jag saknar det, kan vara värt pengarna trots allt.

Per Lindström
2015-02-03, 18:44
Den bekvämaste sadeln är nog en lagom hård limpa, som man enkelt kan byta ställning på, offensiv körning gör att man rör sig mycket på sadeln vilket nog underlättar.
Tror att jag hoppar över ryggstödet och satsar på en tvådelad Mustang.

Olle Å
2015-02-06, 11:29
Den bekvämaste sadeln är nog en lagom hård limpa, som man enkelt kan byta ställning på, offensiv körning gör att man rör sig mycket på sadeln vilket nog underlättar.
Tror att jag hoppar över ryggstödet och satsar på en tvådelad Mustang.

Märkte då jag körde och hade en packväskerulle surrad på passagerarplatsen, att det lilla ryggstödet var bekvämt på längre turer ca 40-50 mil/dag.:)
Visst, kanske Mustangsadlar håller sin form länge vilket inte de flesta dynor gör.
Min dyna jag hade på min förra Transalp hade blivit nersutten, så man satt som i en grop. Jag tog bort dynklädseln och skar bort en del skumgummi och lade dit en tunn gelpad, tillbaka med klädseln och dynan blev som ny.:rock:

Per Lindström
2015-02-06, 12:11
:eek:
Märkte då jag körde och hade en packväskerulle surrad på passagerarplatsen, att det lilla ryggstödet var bekvämt på längre turer ca 40-50 mil/dag.:)
Visst, kanske Mustangsadlar håller sin form länge vilket inte de flesta dynor gör.
Min dyna jag hade på min förra Transalp hade blivit nersutten, så man satt som i en grop. Jag tog bort dynklädseln och skar bort en del skumgummi och lade dit en tunn gelpad, tillbaka med klädseln och dynan blev som ny.:rock:

Ja jag är allt lite sugen på ett ryggstöd. men de tar ganska bra betalt för det, man kanske kan fixa ett via packningen när det behövs.
Något jag trivdes med var en tankväska, dels fungerade den som slags vindskydd, aerodynamiken blev nog också bättre, den var hur som helst ganska skön att vila sig mot. :)

7990kr med ryggstöd
http://www.bikeparts.nu/mustang/yamaha/tva-delad/yamaha-650-v-star-classic-vintage-with-driver-backrest-2-pc.html

Och 5434kr utan.
http://www.bikeparts.nu/mustang/yamaha/tva-delad/yamaha-650-v-star-custom-2pc-vintage.html

edit Fy satan vilka prishöjningar!
Nej Bikeparts, det blir inte någon affär med er.

Det blev ett köp av en tvådelad Mustang från MTL Custom, 6 118,00 kr med frakt. :eek:
http://www.mtlcustom.se/produkt/wide-touring-two-piece-seat-vintage-v-star-650-98-11-classic-13-silverado-13/
Men det är min stjärt faktiskt värd.:love:

Roush
2015-05-26, 19:06
Har för mig att MTLcustoms säljer mustangsadlar till diverse motorcykelmärken? Kanske värt att kolla?
http://mtlcustom.se/produkt-kategori/sadlar-sissybar-bibs-2/

mel
2015-05-27, 05:40
Det här med olika sadlar kan jag inte men kolla med saarelainorr.se.
Han är ju medlem här. Har för mig att han har mustangsadlar.

Per Lindström
2015-05-27, 10:00
Har för mig att MTLcustoms säljer mustangsadlar till diverse motorcykelmärken? Kanske värt att kolla?
http://mtlcustom.se/produkt-kategori/sadlar-sissybar-bibs-2/

Japp vart en tvådelad sadel från dom, kostade en del men jag får ingen träsmak längre, riktigt nöjd. :)

http://mtlcustom.se/produkt/wide-touring-two-piece-seat-vintage-v-star-650-98-11-classic-13-silverado-13/

Oj Saarela hade bra priser! skulle hört med honom, men jag hittade inte hemsidan.

Roush
2015-05-27, 19:17
Jag är lite sugen på ett sånt med ryggstöd faktiskt, men 8500kr är lite saftigt ;)

Olle Å
2015-05-28, 09:24
Jag är lite sugen på ett sånt med ryggstöd faktiskt, men 8500kr är lite saftigt ;)

Skall man åka långt och länge, så är ju sittkomforten mycket viktig. :):):)