handdator

Visa fullständig version : Husqvarna 1928 175cc



camaro68
2015-01-28, 08:04
Hej alla
Har nyligen kommit över en Husqvarna 1928 års modell med 175cc fyrtaktsmotor.
Den har originalpapper men jag saknar en del delar. Den står rullande nu med tank och sadel men förgasare,reglage osv saknas och det är ytrost över allt.
Vad tror ni, finns nån möjlighet att få den komplett eller ska jag stoppa i en annan motor?
Finns intresse hos nån av er att ta över kanske?
Hade tänkt mig runt 10 för allt med papper isåfall.

LowTech
2015-01-28, 10:20
Hej alla
Har nyligen kommit över en Husqvarna 1928 års modell med 175cc fyrtaktsmotor.
Den har originalpapper men jag saknar en del delar. Den står rullande nu med tank och sadel men förgasare,reglage osv saknas och det är ytrost över allt.
Vad tror ni, finns nån möjlighet att få den komplett eller ska jag stoppa i en annan motor?
Finns intresse hos nån av er att ta över kanske?
Hade tänkt mig runt 10 för allt med papper isåfall.
Tyvärr, här är det fullt, tre inköp bara i år.
Men "med papper" vore det väl inga problem att hitta någon intresserad, kanske i Huqvarnaland, Småland??
Är med i MCHS. en annons där kanske?

camaro68
2015-01-29, 08:05
Tyvärr, här är det fullt, tre inköp bara i år.
Men "med papper" vore det väl inga problem att hitta någon intresserad, kanske i Huqvarnaland, Småland??
Är med i MCHS. en annons där kanske?

Tack för svaret, tre inköp i år inger respekt!:)
Får man fråga vad MCHS har för webadress?

LowTech
2015-01-29, 08:18
http://www.mchk.org/

MCHK och inget annat... :banghead:
Se pm..

Nina
2015-01-29, 09:23
Det kan vara svårt att hitta en sån motor, tyvärr får man inga stora pengar ur en Husqvarna som renoverad. Men den som tycker att renovera dylika mc är superkul gör förstås det och finner nöjet i att renovera snarare än att renovera för att sälja. Man får inte tillbaka det man lagt ner på mc:n i alla fall.