handdator

Visa fullständig version : C-tek laddat batteri - Hur mycket kostar det?



Romeo
2015-01-27, 00:52
Jag hyr ett garage billigt där jag får förvara min MC. Hade nu sen i nov/dec i min ctek laddare för att hålla den fräsch. Har varit utomlands i 3 veckor, kommer tillbaka så har min granne dragit ur den.

Hur mycket på ett ungefär drar det/kostar det? Ska prata med hyresvärden, är lagomt arg.

Jan-Olov
2015-01-27, 07:20
Jag hyr ett garage billigt där jag får förvara min MC. Hade nu sen i nov/dec i min ctek laddare för att hålla den fräsch. Har varit utomlands i 3 veckor, kommer tillbaka så har min granne dragit ur den.

Hur mycket på ett ungefär drar det/kostar det? Ska prata med hyresvärden, är lagomt arg.

Köp en sådan här. http://www.clasohlson.com/se/Elenergim%C3%A4tare/36-2897

engström67
2015-01-27, 09:21
Jag hyr ett garage billigt där jag får förvara min MC. Hade nu sen i nov/dec i min ctek laddare för att hålla den fräsch. Har varit utomlands i 3 veckor, kommer tillbaka så har min granne dragit ur den.

Hur mycket på ett ungefär drar det/kostar det? Ska prata med hyresvärden, är lagomt arg.

Lär ju nog kosta några tior per år:cool:

swedan
2015-01-27, 09:28
Beror kanske på vilken modell på laddare du har.
Har kollat manualen på ett par stycken.
De drar 0,6A vid full laddström.
Om vi utgår från att 1 KWh kostar 1 krona så borde det bli:
220V*0,6A=132W = c:a 13öre i timmen * 24 timmar * 3 veckor = c:a 65 kronor.

Och det är när den laddar fullt, vilket den inte gör hela tiden....

V Saarela
2015-01-27, 10:03
Tryck i sladden och köp en sånhär: http://www.varmdo.se/byggaboochmiljo/djurochlantbruk/skadedjur.4.66660dfe140ab7c99eb4f2.html

Foosi
2015-01-30, 08:02
är det bara myt att smålänningar är snålast ;) fast kanske grannen är smålänning :/

det där var i snålaste laget. Blir ju inte många kronor som sagt.

Per Lindström
2015-02-03, 19:53
Dessutom blir det värme av allt den drar, bra på vintern.

räven
2015-02-03, 22:08
Beror kanske på vilken modell på laddare du har.
Har kollat manualen på ett par stycken.
De drar 0,6A vid full laddström.
Om vi utgår från att 1 KWh kostar 1 krona så borde det bli:
220V*0,6A=132W = c:a 13öre i timmen * 24 timmar * 3 veckor = c:a 65 kronor.

Och det är när den laddar fullt, vilket den inte gör hela tiden....

Min laddar 1/2 timme en gång i månaden, sen lyser den grönt å är fulladdat. Drar nog inte mer än en Snålänning står ut.

Jan-Olov
2015-02-04, 11:28
Jag ansluter laddaren på hösten och tar bort den på våren. Är smålänning men funderar inte över dom futtiga kronor det kostar, jag är helt övertygad om att den elektriska väckarklockan drar mer.

Per Lindström
2015-02-06, 15:22
Jag hyr ett garage billigt där jag får förvara min MC. Hade nu sen i nov/dec i min ctek laddare för att hålla den fräsch. Har varit utomlands i 3 veckor, kommer tillbaka så har min granne dragit ur den.

Hur mycket på ett ungefär drar det/kostar det? Ska prata med hyresvärden, är lagomt arg.

Jobbigt att få en sådan tokfan som granne.
Men prata med hyresvärden som sagt, en sådan laddare tar nästan ingenting i underhålls mode.
Om hyresvärden sätter upp en lapp att låta den vara i fred bör även din knäppa granne låta den vara.

freiman
2015-02-13, 22:01
Det kan inte vara så att din granne helt enkelt inte är införstådd i hur en smart laddare funkar utan trodde att det var en dum laddare och inte ville att ditt batteri skulle pajja? Bara en tanke. .

Per Lindström
2015-02-14, 21:36
Det kan inte vara så att din granne helt enkelt inte är införstådd i hur en smart laddare funkar utan trodde att det var en dum laddare och inte ville att ditt batteri skulle pajja? Bara en tanke. .

Men nu har vi kommit överens att grannen är en jävla galning! :rolleyes:
Så kommer du och säger att han kanske bara menade väl? :D

Markus
2015-02-14, 23:37
Men nu har vi kommit överens att grannen är en jävla galning! :rolleyes:
Så kommer du och säger att han kanske bara menade väl? :D

Precis, nu hade jag ju eldat igång mig på det här så blir nu helt plötsligt oklart, detta håller inte. Vi behöver en skurk här :)

freiman
2015-02-15, 15:40
Hehe, hyresvärden kanske. . Hatar säkert hojar och slår söta kattungar. .