handdator

Visa fullständig version : Styre?



MEHall
2015-01-25, 21:32
Av föranledd anledning så behöver jag ett nytt styre då helst ett med diameter 22 mm. ;)
Har ni några internetsidor som har styren, svenska som utländska?
;)




:cool:

Olle Å
2015-01-26, 09:32
Av föranledd anledning så behöver jag ett nytt styre då helst ett med diameter 22 mm. ;)
Har ni några internetsidor som har styren, svenska som utländska?
;)




:cool:

Vilken typ av styre söker du?:confused::confused:

MEHall
2015-01-26, 18:12
Vilken typ av styre söker du?:confused::confused:

Ett som passar min gamla Honda CB650. ;) Som Jag redan sagt så är det styre med 22 mm rördiameter och har letat febrilt efter ett som ska passa till min gamla hoj. Problemet är att jag inte vet vad för sorts styre jag har som sitter på nu, inte heller det jag hade innan som jag tyckte passade jättebra. :rolleyes:

Skulle vilja ha ett justerbart men de jag sett kan inte justeras såsom jag vill.
Har sett ett som passar till HD men det var svindyrt.:eek::rolleyes:

Vad jag ursprungligen tänkte på var om ni här på forumet visste om några bra internetställen som säljer styren, svenska likväl som utländska. ;)

Alla förslag mottages tacksamt. :);)





:cool:

Cy2
2015-01-26, 19:52
Lelles, Roffes, Duells, Touringbutiken, Max, mc skrotar
några exempel.

räven
2015-01-26, 21:13
Lelles, Roffes, Duells, Touringbutiken, Max, mc skrotar
några exempel.

Skrothandlarn ?

Checker
2015-01-27, 13:40
Missa inte kvalitetsstyren från LSL, Kolla här:

http://www.nccr.se/html/lsl_styre_.html

MEHall
2015-01-28, 00:58
Är inte Max hamburgare? :confused:





:rolleyes:
:cool:

Cy2
2015-01-28, 09:07
Är inte Max hamburgare? :confused:





:rolleyes:
:cool:

Max är hamburgare tänkte att du behövde energi,

Cy2
2015-01-28, 09:09
Efter din burgare kan du gå in på maxmc.se

engström67
2015-01-28, 10:15
Finns väl lite olika styren på Feltema.Örebro bildemontering har väl 100tals skrotade hojar i lager,kika där.

räven
2015-01-28, 11:18
En kille klättrade upp på hojarna på Mcfirman. Säljaren frågade om han ville köpa Mc. Nä, sa han, jag ska byta styre å provar hur dom känns. Nåt att prova ?

MEHall
2015-01-28, 22:47
Finns väl lite olika styren på Feltema.Örebro bildemontering har väl 100tals skrotade hojar i lager,kika där.

Tja Biltema har inte de styren jag vill ha. De är för låga.
Eftersom min modell av hoj inte finns i produktion längre så blir det svårt att provsitta andra typer av hoj för att känna efter hur styret skulle kännas på min hoj, åtminstone tror jag det. Skulle ha mätt upp det styret jag hade som jag tyckte passade bäst. :rolleyes:





:cool:

Olle Å
2015-01-29, 09:54
Tja Biltema har inte de styren jag vill ha. De är för låga.
Eftersom min modell av hoj inte finns i produktion längre så blir det svårt att provsitta andra typer av hoj för att känna efter hur styret skulle kännas på min hoj, åtminstone tror jag det. Skulle ha mätt upp det styret jag hade som jag tyckte passade bäst. :rolleyes:





:cool:

Du kan även göra så här. Sätt dig på hojen och låt en kompis mäta upp måtten och handtagsvinkeln. Sedan ber du någon med bockmaskin att kröka till ett passande i 22mm rör.
Borde gå att använda ett hydraulrör som första mall. Sedan tar du ett 22 mm rostfritt rör och polerar det.
Rita sedan upp styret uppifrån och framifrån och måttsätt ritningen, så blir det enkelt att bocka till det.
De som har bockapparater är ju exvis Hydroscand eller rörfirmor eller andra som jobbar med hydraulik.:):):)
Har själv en gammal manuell apparat, men den ger ingen vidare precision.

MEHall
2015-01-29, 21:42
Du kan även göra så här. Sätt dig på hojen och låt en kompis mäta upp måtten och handtagsvinkeln. Sedan ber du någon med bockmaskin att kröka till ett passande i 22mm rör.
Borde gå att använda ett hydraulrör som första mall. Sedan tar du ett 22 mm rostfritt rör och polerar det.
Rita sedan upp styret uppifrån och framifrån och måttsätt ritningen, så blir det enkelt att bocka till det.
De som har bockapparater är ju exvis Hydroscand eller rörfirmor eller andra som jobbar med hydraulik.:):):)
Har själv en gammal manuell apparat, men den ger ingen vidare precision.

Det var ju en idé så god som någon.;) Ett litet problem är bara att jag är helt ensam i mitt hoj intresse men det går nog att lösa på något sätt.:rolleyes: ;)






:cool:

Ove
2015-01-29, 22:12
Det var ju en idé så god som någon.;) Ett litet problem är bara att jag är helt ensam i mitt hoj intresse men det går nog att lösa på något sätt.:rolleyes: ;)
:cool:

:hello: Nja, inte helt, vi är ju några som hänger här på forumet. Kanske rent utav någon i Kumla med omnejd? :)
Men hördudu - fick du inte med delarna som byttes ut?

MEHall
2015-01-29, 23:02
:hello: Nja, inte helt, vi är ju några som hänger här på forumet. Kanske rent utav någon i Kumla med omnejd? :)
Men hördudu - fick du inte med delarna som byttes ut?

Byttes ut? Nu hänger jag inte med riktigt. Styret som nu behöver bytas ut satt på när jag köpte hojen. Hade ett styre liggandes som jag satte på men det fick tyvärr fick en smäll tidigare. Det styret skulle jag skrivit upp alla relevanta mått på. :rolleyes: Satte på det styre som satt på när jag köpte hojen men en omkullkörning på grund att att vägen var regnvåt hände i somras. Vete tusan om det inte fanns annat skit på vägen också. :eek: Det slutade med en fraktur på nedre vadbenet.:rolleyes:





:cool: