handdator

Visa fullständig version : Planerat någon mc resa nästa år?



FJR Håkan
2007-12-19, 17:09
Hej.
Har Ni börjat planera för Er mc resa nästa sommar?
Vi är tre FJR killar som kommer åka till Österrike i början av Juli.
Första veckan är redan klar och vad som händer sedan ska vi planera lite senare.
Vore kul om Vi kunde dela med oss av våra erfarenheter och tips inför resan.
Ha det bra
Håkan 8)

Mr.Peter
2007-12-19, 17:34
Vi är också i planeringsstadiet,blir troligen till Österrike o Schweiz kanske i samband med fotbolls EM?
När ni är i Österrike så passa på o åka in i Italien där är så goa mc-vägar.
En naturupplevelse som heter duga.

Helga
2007-12-19, 20:26
SMC har en sida med väldigt goda råd för de som kör hoj utomlands ;D

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=137

Gert
2007-12-19, 20:45
Klubben har en körning till Norge som jag hade tänkt hänga på som skulle gå bla till prediksstolen

turbo
2007-12-22, 18:12
förutsatt att jag hittar en ny motorcykel jag trivs med till nästa sommar så finns det planer på en körning från stockholm till oslo, sen runt lite i övriga norge.

spricker den resan så blir det gotland!

Benke
2007-12-22, 23:50
Vi kör till Frankrike ner till La Rochelle har bokat en vecka där, ska ut och titta på Fort Boyard + mycket sol och bad om vädret tillåter.

Printer
2007-12-23, 10:10
Hej.
Sambon hotar med att ta med mig till USA och Las Vegas, Los Angeles och San Fransisco. Man kan hyra en H-D Road King i 13 dygn för ca 1300 Dollars och köra mellan L.V. och L.A.
Men jag är skeptisk, flera mil raksträcka i en öken...
Hellre kör jag på kustvägen mellen L.A. och San Fransisco. Inget är bestämt men hon fyller jämt, sambon, och vill resa så jag kommer att hänga med, vad det än blir.
F ö så kommer inte hojen att stå still mycket då jag har en begivenhet att besöka i Umeå första helgen i augusti, en annan i Halmstad i september, kanske Gotland också -jag är född där-.
Har någon provat hojåkning på Åland? Kanske kunde vara en trevlig runda...
8) Printer

Scorpio
2008-02-27, 09:41
I år firas 25 anni di rumore i ducceklubben och jag har passat på att skaffa en touring(!) Ducce :o Det självklara vore förstås en tur till Bella Italia, men det lutar ändå åt att resan går i motsatt riktning. Lånar nog föräldrarnas stuga i Höga Kusten en vecka eller så för att sedan ta vägen genom Norge hem.

pewa
2008-03-08, 12:28
Hej.
Sambon hotar med att ta med mig till USA och Las Vegas, Los Angeles och San Fransisco. Man kan hyra en H-D Road King i 13 dygn för ca 1300 Dollars och köra mellan L.V. och L.A.
Men jag är skeptisk, flera mil raksträcka i en öken...


Jag har kört den vägen med bil och det var inte så upphetsande ;)
Som du säger, flera mil lång raksträcka på en jättestor motorväg ger inte så stora upplevelser, men det är möjligt att det finns alternativa vägar mellan LA och LV.

Jag hade också föredragit kusten!

Sen ett litet tips om du är kring LV, kolla in Grand Canyon, dock är offroaddäck att föredra ;)