handdator

Visa fullständig version : lack....



glidare
2014-12-23, 21:25
hej,

Jag var idag och kollade på en vn 800 classic för mitt projekt. Han berättade för mig att handlaren hade lackat om hojen. Är det inte för tidigt för en hoj som är från 98 med 4600 mil på mätaren?

Är det så lacken på kawa hojar helt enkelt är kass eller är det normalt slitage?

Jag har haft honda hojar som var 20 år gamla och hade fortfarande orginallack.

Kawa och suzuki har alltid var för mig B-klassen bland japanska hojar?

Har jag för höga förväntningar eller har den hojen lackats om alldeles för tidigt?

Det kan ju vara så att hojen har varit med om en olycka. Det vet jag ju inte.

Hur länge håller lacken på dagens hojar?

Mvh

Glidare

Borken
2014-12-23, 21:27
Beror väl på om brallorna är av sämskskinn eller sandpapper.....

glidare
2014-12-23, 21:40
Men brallorna är väl inte överallt på hojen eller? Framskärmen, bakskärmen samt hela tanken. Delar av tanken kan ju vara skadad av brallorna.

Ove
2014-12-23, 21:47
Jag var idag och kollade på en vn 800 classic för mitt projekt. Han berättade för mig att handlaren hade lackat om hojen. Är det inte för tidigt för en hoj som är från 98 med 4600 mil på mätaren?

Kan man tycka


Är det så lacken på kawa hojar helt enkelt är kass?

Nej.


Kawa och suzuki har alltid var för mig B-klassen bland japanska hojar?

Inte då! Har båda sorterna och sitter nöjd med funktionen och kvaliten. Dock inte med stuket i ett fall men det är inte fabrikens fel att min röv sitter fel. :rolleyes:


Det kan ju vara så att hojen har varit med om en olycka. Det vet jag ju inte.

Rätt att vara misstänksam. Kan vara vurpmärken, kan vara att den stått oskyddad mot väder och sol sommar som vinter. kan vara att färgen varit ful i ägarens ögon. Dom 2 första alternativen mest troliga när försäljaren lackat om.


Hur länge håller lacken på dagens hojar?

Borken har givit svar på den frågan.. ;)

glidare
2014-12-23, 22:20
Det är en handlare som lackat om den. Förmodligen har de köpt den billig och rustat upp den.

engström67
2014-12-24, 02:32
Lackade om min Explorer 2013 för att jag ville ha en färg som ingen annan har:)

Jan-Olov
2014-12-24, 13:01
Eller var din börs för stinn.

engström67
2014-12-27, 21:37
Eller var din börs för stinn.

1500kr hade jag råd mä:)

Olle Å
2014-12-28, 11:30
Lackade om min Explorer 2013 för att jag ville ha en färg som ingen annan har:)

Blev det någon diskussion om omlackeringen då du bytte hojen??:confused:

engström67
2014-12-28, 17:59
Blev det någon diskussion om omlackeringen då du bytte hojen??:confused:

Nä det brydde sig ej handlarn om,han visste att jag skulle göra det:).Dessutom var det proffs lackat.Han sålde hojen rätt snabbt och den nya ägaren är supernöjd:).

Olle Å
2014-12-28, 19:22
Nä det brydde sig ej handlarn om,han visste att jag skulle göra det:).Dessutom var det proffs lackat.Han sålde hojen rätt snabbt och den nya ägaren är supernöjd:).

Det är nog så, att om man bygger om eller lackar så skall det vara ordentligt gjort.:):)

räven
2014-12-28, 21:21
På nyare hojar är det mest några bitar täckplast att måla.

engström67
2014-12-29, 20:17
På nyare hojar är det mest några bitar täckplast att måla.

Ja men inte på den:)Men Bmw Gs har nog minst med lack,tyvärr.Finns ju inte mycket att vaxa o polera.Men nu har jag en hoj som har hur mycket lack som helst:)