handdator

Visa fullständig version : väskhållare



glidare
2014-12-07, 11:35
Hej,

Jag försökte isomras att binda ihop mina mjuka biltema väskor med den hållare som jag har på min motorcykel men det funkade inte så bra. Har ni någon ide om hur jag kan få ett par mjuka väskor alternativt customläder väskor att passa ihop med min hoj?


Mvh

Glidare

Olle Å
2014-12-07, 12:59
Hej,

Jag försökte isomras att binda ihop mina mjuka biltema väskor med den hållare som jag har på min motorcykel men det funkade inte så bra. Har ni någon ide om hur jag kan få ett par mjuka väskor alternativt customläder väskor att passa ihop med min hoj?


Mvh

Glidare

Vad har du för hoj och vilka fästen har du??

glidare
2014-12-07, 13:00
cbf 500...väskhållare kan du se på bilden.

Olle Å
2014-12-07, 13:22
cbf 500...väskhållare kan du se på bilden.

Borde vara ganska enkelt att fästa en skiva av Lexan på de befintliga bågarna. Det materialet ser ju ut som plexiglas, men kan sågas, borras och vikas utan att det spricker. Kan fås hos en glasmästare. Tror att det räcker med 6 mm tjocklek. Eftersom materialet är genomskinligt så är det ju lätt att få till fästen. Bara att göra några krampor och fästa dem med musspiggmuttrar, så är det en baggis att avlägsna plattorna när väskorna inte behövs.:):)

TMax500
2014-12-07, 14:45
Vet du vad det är för fabrikat på bågarna? Borde finnas passande väskor.
Annars så googlade jag på "cb500f saddlebag" och fick rätt många träffar.

V Saarela
2014-12-07, 15:56
Mycket bättre grund än sådär för ett par mjuka väskor till en street/touringhoj kan man väl inte få? (givihållare va?)
Om jag inte missförstått det hela så.......hållarna är väl inte till för att binda fast väskorna på, utan mer ett skydd/stöd för att hålla väskorna från hojens plast och hjul. Om man sen kan även binda fast dom på hållaren så är det ju bara en bonus.

glidare
2014-12-07, 20:19
Vs, du har rätt. Jag vill ha en säker konstruktion. Jag vill på något sätt kunna binda fast väskorna med hjälp av hållaren. Den översta delen av hållaren är ju öppen så där kan jag inte binda fast något. Det är bara på sidorna samt botten av hållaren. Skulle det kunna funka med läderväskor för glidare?

V Saarela
2014-12-08, 07:17
Nog sitter dom väl säkert där bak?!?

Jag har åkt med mjuka sidoväskor och det utan hållare.

Högsta hastighet noterade jag på GPS:en med väskorna på var 233km/timmen över Höga Kusten bron.
http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild08/080607b4.jpg

glidare
2014-12-08, 09:55
Du kanske har lyckats få till en bra konstruktion men jag har inte lyckats med det.
Jag laddar upp lite nya bilder ikväll får du se hur jag försökte binda fast dem med hållaren.