Visa fullständig version : 883r
Hej,
Är det någon på forumet som har en sån här hoj och kan skriva en recension om hojen?
Mvh
Glidare
Tror faktiskt den är ganska ovanlig här, har inte direkt sett någon skriva något om den.
Tack för att du svarade!
Trött sak under namnet Sportster.
Har lånat 883 sportster rätt friskt. Kan bara säga en sak: HÅLL DIG PÅ LÅNGT AVSTÅND! Det är en liten, ranglig moped och inget annat. Harley märket hjälper inte ett skit i detta fall och inget som är värt att lägga pengar på. 1200 är inte bättre.
Bättre isf med FXD eller nått. Sportster är nog så långt ner i Harley träsket man kan komma
Tack för tipset! Den funkar med andra ord inte att åka långt med den? Vilken modell åkte du? R, iron?
Det som jag gillar med 883 är att den har självjusterande ventiler, luftkyld, ingen kamkedja, luftkyld och har endast en trottel.
Det som jag gillar med 883 är att den har självjusterande ventiler, luftkyld, ingen kamkedja, luftkyld och har endast en trottel.
Googla kan va bra, men provköra är bättre.
Sportster är en succe' utan dess like för harley, hur många modeller vare sig det är bilar eller mc som funnits i över 50 år. visst är det en liten hoj i Harley mått mätt men inte bland övra märken eller? inte så många nybörjar hojar eller tjej hojar som väger 250 kg. Få hojar har så mycket möjlighet som just Sportser.
https://www.google.se/search?q=sportster&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=KfOqVJSIN5SxadDXgKgP&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=800&bih=499
Jag var intresserad av en 883 en gång i tiden men fick veta att 883 är lite svårsålda, då är det bättre med en 1200. XR1200 är jag svag för, tillverkas inte längre men dess design tilltalar mig. Är väl nån buse inneboende i mig antar jag.
Jag var intresserad av en 883 en gång i tiden men fick veta att 883 är lite svårsålda, då är det bättre med en 1200. XR1200 är jag svag för, tillverkas inte längre men dess design tilltalar mig. Är väl nån buse inneboende i mig antar jag.
883 ser lite rå ut, sålts billigt till dom som vill bygga chopper.
Det som skiljer 883 mot 1200 är borret och ventilstorleken i topparna, före 2009 är det inga problem att borra men annars köper man cylindrar med smidda kolvar för 6000 kr och byter. och eftersom 883 är mycket billigare blir det ganska lönande att göra så, passar man på att sätta i större ventiler och vassare kammar samtidigt får man lägga 4000 kr till och då har du fortfarande en billigare hoj än 1200 och en hoj som går betydligt bättre.
Vill man veta mer så kontakta Tassen som levt på bygga om Sportster i många år.
http://www.sportsterspecialisten.se/
Det som skiljer 883 mot 1200 är borret och ventilstorleken i topparna, före 2009 är det inga problem att borra men annars köper man cylindrar med smidda kolvar för 6000 kr och byter. och eftersom 883 är mycket billigare blir det ganska lönande att göra så, passar man på att sätta i större ventiler och vassare kammar samtidigt får man lägga 4000 kr till och då har du fortfarande en billigare hoj än 1200 och en hoj som går betydligt bättre.
Vill man veta mer så kontakta Tassen som levt på bygga om Sportster i många år.
http://www.sportsterspecialisten.se/
Ja det låter förmånligt och ett bra tips. Inte lika dyrt som att köpa ”färdigborrat”, alltså en 1200. :)
om det ska vara 1200 eller 883 med borrade eller större cyllar är inte så väsentligt, i förhållande till
årsmodellen. Före årsmod. 2004 är motorerna inte gummiupphängda och man är tvungen att ta kaffepausen senast efter 10mil för annars får man inte upp kaffet till munnen utan att spilla ut hälften.
Före årsmod. 2004 är motorerna inte gummiupphängda och man är tvungen att ta kaffepausen senast efter 10mil för annars får man inte upp kaffet till munnen utan att spilla ut hälften.
HAHAHA! Tack för gott skratt. :rofl:
om det ska vara 1200 eller 883 med borrade eller större cyllar är inte så väsentligt, i förhållande till
årsmodellen. Före årsmod. 2004 är motorerna inte gummiupphängda och man är tvungen att ta kaffepausen senast efter 10mil för annars får man inte upp kaffet till munnen utan att spilla ut hälften.
Med gummimuffar här å var blev det som en Rex damcyckel. (Fladderbike)
Känns som det inte är så mycket kunskap och egen erefarenhet utan mest tycke här från rävens sida.
Känns som det inte är så mycket kunskap och egen erefarenhet utan mest tycke här från rävens sida.
Så är det nog, väldigt kort provtur.
Så är nog det mesta faktaunderlaget uppbyggt hos HD kritikerna, ja förutom hos googlefantomerna då. Kort provtur som egentligen inte säger nåt alls. Första gången jag provkörde en 1200GS tio minuter var min tanke "hur fan kan en sån här vara så populär".
Samma gällde för FJR:en.
Ofta blir det så när steget från den egna hojen blir för stort. Man känner sig inte hemma på hojen. När spårbyten känns sladdriga lämnar man tillbaka hojen. Så är det för mig.
Ingen modern hoj oavsett märke skall kännas sladrig för då är det något fel, slitna däck eller fel luftryck är inte ovanligt eller hemgjorda modifieringar på fjädringen eller liknande, Sportstern har 3 st paralellstag som gör att gummi upphägningen bara kan röra sig längstled, blir de slitna kan hjulet röra sig i sidled några tiondelar men då är man känsligare än prinsessan på ärten om man känner det.
Provsatt en 883 iron i helgen, man satt som en fällkniv på hojen. Sadeln var så tunn, så att det kändes som att man satt på själva ramen. Det går nog att få den här hojen att funka för längre turer och även och få det att fungerar med fotkoppling och handväxel men det lär kosta en rejäl slant.
För "Prinsessan på stjärten" duger bara "Mustangsadlar" toppkvalité.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.