handdator

Visa fullständig version : Byggen på Honda Dominator…



Kapten Miki
2014-11-13, 14:25
Lite tips för den flinke och sällskapet Honda Dominators vänner…?



http://www.garagekultur.se/2014/11/08/skalade-dominatorer/

swedan
2014-11-13, 16:59
Coola hojar!

Postis
2014-11-13, 20:33
Coolt. Jag har ju haft en Dominator. Att man aldrig tänkte på att göra så med den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Väse Conny
2014-11-14, 21:19
Totalförstörda i mitt tycke
De klarar inte 10 meter i den terräng den var tänkt för, men de finns ju de som sätter V8 motorer i Volvo 240 så det finns alla sorter i våran hage

Rosten
2014-11-16, 22:26
Totalförstörda i mitt tycke
De klarar inte 10 meter i den terräng den var tänkt för, men de finns ju de som sätter V8 motorer i Volvo 240 så det finns alla sorter i våran hage

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ,
Att bygga om en hoj handlar många gånger om att förändra saker. Så vad den var tänkt till från början har ingen betydelse.
Min XV var tänkt från början att användas till touring. Efter min ombyggnad till Cafe Racer så skulle jag tro att 5 mil är max åklängd innan jag har tröttnat. (är över 50 år gammal)

Men för mig så har det ingen betydelse. Jag vill bygga i ett stuk och blir hojen jobbig att åka på så kär jag lite mindre helt enkelt.

Att folk sedan stoppar v8 i Volvo kan jag förstå. Det blir en lätt bil som lämpar sig bra för tävlingar på natten.

Olle Å
2014-11-17, 09:33
Jag tycker det är kul med folk som är kreativa och gör något utanför "ramarna"
Om man tänker på alla konstnärer med sina underliga alster som är rena nonsens, så är väl ett hojbygge någonstans i närheten, om inte så är det ju kreativt i alla fall till skillnad från de som köper färdigt bling och skruvar på.
Tänkte sätta vinkelslipen i min Transalp, men då förlorar jag ju min touringhoj så det vill jag icke. Har en motor liggande, så jag hoppas få tag i en Transalp utan, så då blir det ett bygge av. Det kommer i så fall bli en hoj liknande någon av Dominatorerna ovan.

Kapten Miki
2014-11-18, 12:24
Tror nog inte Transalpen har något emot en rejäl makeover, Olle! Så låt du utan dåligt samvete vinkelslipen gå lite rock’n’roll…

Olle Å
2014-11-19, 10:06
Tror nog inte Transalpen har något emot en rejäl makeover, Olle! Så låt du utan dåligt samvete vinkelslipen gå lite rock’n’roll…

Hoppas jag hittar någon lämplig donator. Transalpen ser nog större och tyngre ut än vad den är. Någon tyckte att den nya Transalpen ser ut som en fet pingvin. Själv vill jag nog ha en lite naknare hoj, lite mer åt det riktiga offroadhållet, för då får man ner vikten en hel del.
Drömhojen är nog en Honda XL 650 L, en lätt hoj med elstart, som har en nästan outslitlig motor.