handdator

Visa fullständig version : Varm MC byxa.



MEHall
2014-11-04, 17:29
Även om det nu är ganska kallt ute så blir min byxa av märket Corell ganska varmt att gå runt i och även ganska svettig. Det följde med en innerbyxa men den kan jag inte överhuvud taget använda av den anledning jag nämnt. :rolleyes:
Finns det något man kan göra åt det? Typ använda en innerställs byxa? i så fall vad för byxa och vad för material? :confused:





:cool:

RobbeS
2014-11-04, 17:55
Även om det nu är ganska kallt ute så blir min byxa av märket Corell ganska varmt att gå runt i och även ganska svettig. Det följde med en innerbyxa men den kan jag inte överhuvud taget använda av den anledning jag nämnt. :rolleyes:
Finns det något man kan göra åt det? Typ använda en innerställs byxa? i så fall vad för byxa och vad för material.:cool:

Kan vara värt att prova långkalsonger i linne. På nåt konstigt sätt så har sådana både en värmande och kylande effetkt.

TMax500
2014-11-04, 18:14
Hmm... Inte enkelt. Kallt ute = kräver varm byxa. Gå omkring = kräver svalare byxa.

Vissa material skall ju (enligt tillverkaren) lösa detta. T ex Halvarsson http://www.jofama.se/mcsm/technical_info.php?id=4

Annars hade jag funderat på att ha en svalare byxa ("sommarbyxa") och sedan dra ett par regnbyxor utanför. Regnbyxorna stoppar vinden och gör gott för värmekomforten när man kör. Och är enkla att ta av, rulla ihop och lägga i toppbox, ryggsäck eller annan väska/kasse.

Jan-Olov
2014-11-04, 19:59
En ny mjukisbyxa är ganska varm om man har dom som ett par långkallingar.

engström67
2014-11-05, 10:37
Jeans duger väl bra med om man ska gå omkring:)

räven
2014-11-05, 14:10
Olösligt problem ? Man måste nog göra sig omaket att byta byxor ? Promenadbyxa kombinerat med varm vattentät mcbyxa går nog inte att fixa ?

Ove
2014-11-05, 15:47
Olösligt problem ? Man måste nog göra sig omaket att byta byxor ? Promenadbyxa kombinerat med varm vattentät mcbyxa går nog inte att fixa ?

:D Jodå, går utmärkt! Bara det att om man använder hängslen så blir det mycke att hålla reda på så man tar av sig rätt byxor. :rolleyes:

MEHall
2014-11-05, 17:29
Problemet är ju att det är något nylonliknande material längst in som gör att det blir så sabla svettigt då man står still eller rör sig lite. Så något annat närmast borde man ha, typ linnet vilket låter bra. ;)





:cool:

engström67
2014-11-05, 23:24
Problemet är ju att det är något nylonliknande material längst in som gör att det blir så sabla svettigt då man står still eller rör sig lite. Så något annat närmast borde man ha, typ linnet vilket låter bra. ;)





:cool:

Bambu eller Merino ull är väl det bästa.

MEHall
2014-11-06, 17:04
Låter bra! ;)




:cool:

räven
2014-11-06, 17:12
Låter bra! ;)




:cool:

Inget plagg under klarar väl att göra byxan kall ?

MEHall
2014-11-07, 17:23
Kanske inte det, skulle skrivit svettig byxa som rubrik istället. :rolleyes:





:cool: