handdator

Visa fullständig version : reservdelar och tillbehör



turbo
2007-12-15, 12:52
har ni några bra tips på var man kan hitta reservdelar och tillbehör till äldre motorcyklar?

min farsa har en gammal militärhoj som jag funderar på att renovera upp lite men det verkar svårt att få tag på delar. finns det några stora handlar med veteranmotorcyklar? kan man beställa utomlands ifrån?

Nilsson
2007-12-15, 17:49
kolla med fmck där han bor , eller magnamotor.se

fransson
2007-12-15, 18:19
Kolla med Mc-skroten i Skillingaryd

Jan-Olov
2007-12-16, 00:33
Varför inte anonsera på en lokal köp o säljsajt typ Ljungbytorgrget.
Det fins säkert massa folk som har prylar liggande hemma o skräpar.

Jan-Olov

Nina
2007-12-16, 07:34
Handlare pysslar inte med veteranhojar, de kan ingenting om såna fina grejer. Däremot kan jag tipsa dig om att kolla med MCHK Militärsektionen (http://hem.bredband.net/militarsektionen/), de kör med gamla militärhojar! Då kanske nån där vet var man kan hitta delar, kanske rentav nån av dom har nåt? Det är värt att kolla i alla fall. Hoppas du hittar delar. :)

PS, du kan ju slänga in en blänkare på deras forum ”Ventilen”.

pewa
2007-12-17, 02:09
Ta kontakt med nån klubb eller förening som också pysslar med militärhojar, de vet garanterat vad du kan hitta delar.

Vissa stora märken typ BSA kan man beställa delar från Tyskland, vad är det för märke på din farsas? Husqvarna?

Själv letar jag efter delar till min monark m87:a, framförallt kolv men även reservdelar, tar också gärna emot tips ifall ni känner till nån som pyssla med veteranare/monark.

Nina
2007-12-17, 14:53
Jag frågade svärfar i går som har tre militärhojar, han sa att det är jättesvårt att hitta delar, snarare omöjligt. När jag funderade efter så var jag på vinterkurs i Älvdalen med terränglastbil och där var det en massa estländare och körde våra militärhojar. Alltså, det kan finnas en hel del hojar i Estland, vill minnas att Försvaret har skänkt en hel drös med hojar till dom men jag kan ha fel också. Ska se om jag kan hitta nån sida, återkommer när jag vet mer. :)