handdator

Visa fullständig version : Julpress och stress...



Nina
2007-12-15, 07:37
Inte lätt nu men just nu tycks de flesta vara väldigt förvirrade, även jag som klädde på dottern gympakläderna och skickade henne till skolan i går fredag. Gympa har de på torsdagar. På fredagar är det utflykt med egen matsäck som gäller.
När jag upptäcker att det är fredag rusade jag iväg och in i butiken och rafsade åt mig hennes lunch i högsta hugg. Stackar'n inte ska hon ut och vara hungrig! tänkte jag där jag formligen for fram i ett huj genom butiken. Det var nog det snabbaste jag handlat nånsin.

När jag kommer flåsandes till skolan i går upplyses jag att de ska vara inne och julpyssla. Här har jag rusat runt som en yrhöna och köpt lunch till henne – helt i onödan för de ska äta lunch på skolan.
Jag är själv drabbad av denna förbaskade julpress och stress att jag blir fullständigt förvirrad och inte ens vet vilken dag i veckan jag befinner mig i.

I onsdags skulle hon lussa med kyrkan på det lokala sjukhuset. Lussefirandet skulle gå av stapeln kl 15. Hon själv slutar kl 15.00… I väg och hämtar henne kl 14, hem och äta, byta om och så iväg. Direkt efter lussandet: hem och byta om, snabbt få nåt i magen och sen två timmar konståkning.
Torsdag: Skola, snabbt hem och byta om, öva i kyrkan och sen lussa i kyrkan. Här hann hon inte ens med en ordentlig middag. >:(

När det äntligen är julafton och man ska umgås lär inte jag orka med att umgås med folk. Jag kommer väl sitta som en apatisk höna och glo. Jag har inte ens hunnit gå förbi hojarna och börja med dom som jag tänkt! >:(

Printer
2007-12-15, 08:36
Hej.
Det där låter jobbigt. Själv ger jag blanka den i julfirande, klappar, mat osv det blir gärna för mycket av allting och det står jag inte ut med.
Jag har förflyttats till en arbetsplats i mälardalen och har inte ledigt före jul, seda skall jag jobba på annandagen åxå. Jag och min sambo har inga barn så julen går lungt till.
Det har inte alltid varit så, jag har varit en frenetisk julfirare i mitt "förra" liv men det är slut på det nu.
Jag tar det lungt.

8)

Johan
2007-12-17, 21:51
Angående det här med julstress.

http://www.hokus-pokus.se/198.gif

Ha´re / Johan