handdator

Visa fullständig version : Flytta tillbaka fotpinnar



roggie_49
2014-09-18, 22:24
Som rubriken, återfallsförbrytare på hoj, efter 16 år, blev med en Shadow ACE 750 för en vecka sen gillar den, klar gubbhoj vilket passar mig, 66 bast, problemet ligger i att jag är inte direkt lyrisk över detta med framflyttade fotpinnar, finns det nåt typ konverter/sats för att få dom nån bit bakåt typ moppe a'la compact, anser att dom försämrar balans etc, i tät trafik stockholm etc.

Olle Å
2014-09-19, 08:19
Som rubriken, återfallsförbrytare på hoj, efter 16 år, blev med en Shadow ACE 750 för en vecka sen gillar den, klar gubbhoj vilket passar mig, 66 bast, problemet ligger i att jag är inte direkt lyrisk över detta med framflyttade fotpinnar, finns det nåt typ konverter/sats för att få dom nån bit bakåt typ moppe a'la compact, anser att dom försämrar balans etc, i tät trafik stockholm etc.

Äntligen en som inser att sitta som en räka innebär att vara en riskfaktor i trafiken.:D:D:D

räven
2014-09-19, 09:49
Äntligen en som inser att sitta som en räka innebär att vara en riskfaktor i trafiken.:D:D:D

Ibland saknar jag en gillaknapp i detta forum.

LowTech
2014-09-19, 12:06
Du får nog leta lite. EBay kanske? The source of almost all stupid things?
Finns säkert..:D
Ta reda på vad det heter auf Englisch och in German och sök.

Jag har ett sånt kit, kromat förstås som tillåter "båda sätten" (ej påmont) till min VF750C så det finns nog till din hoj också

roggie_49
2014-09-19, 14:13
Du får nog leta lite. EBay kanske? The source of almost all stupid things?
Finns säkert..:D
Ta reda på vad det heter auf Englisch och in German och sök.

Jag har ett sånt kit, kromat förstås som tillåter "båda sätten" (ej påmont) till min VF750C så det finns nog till din hoj också

Hej. var hittade du ditt kit?
Ebay har jag kollat men nada..

LowTech
2014-09-19, 14:19
Hej. var hittade du ditt kit?
Ebay har jag kollat men nada..
Hehe... följde med en säck med "blandade delar" när jag handlade lite VF-skrot..

Kollat i USA?

(Det köpet var fö nog ett av mina bästa, fick med en mängd med svåråtkomliga prylar)

roggie_49
2014-09-20, 17:46
Hehe... följde med en säck med "blandade delar" när jag handlade lite VF-skrot..

Kollat i USA?

(Det köpet var fö nog ett av mina bästa, fick med en mängd med svåråtkomliga prylar)

Kikade ebay igen, dök upp ett kit men efter att ha kollat mått etc, så visade det sig att
var rätt marinellt, rörde sig om 9cm i bästa fall med hjälp av en hammare så kom jag fram till 11 cm.
Jakten går vidare..

Jåke
2014-09-20, 19:29
Risken finns väl att det är det bästa du hittar. Ville du sitta upprätt med fötterna under dig har du fel hoj...

roggie_49
2014-09-20, 20:52
Risken finns väl att det är det bästa du hittar. Ville du sitta upprätt med fötterna under dig har du fel hoj...
Jo jag vet det, personligen ville jag ha en moppe men lilla frun sa nej.

Olle Å
2014-09-21, 09:03
Kikade ebay igen, dök upp ett kit men efter att ha kollat mått etc, så visade det sig att
var rätt marinellt, rörde sig om 9cm i bästa fall med hjälp av en hammare så kom jag fram till 11 cm.
Jakten går vidare..

Jag vet ju inte vad det är för material det består av. Det borde väl inte vara svårt att förlänga och kroma om.:confused:

Ove
2014-09-21, 11:02
Jo jag vet det, personligen ville jag ha en moppe men lilla frun sa nej.

:hmmmm2: Tveksamt om det går att få till en bra upprätt ställning på en Shadow. Jag tror att om du får fotpinnarna dit du vill blir det väldigt skarp vinkel i höft och knä = obekvämt.

Kanske inte realistiskt men om lilla Frun tar över hojen som hon gillar och du själv skaffar en lagom stor skogsmoppe så blir alla nöjda? ;)

roggie_49
2014-09-21, 15:46
:hmmmm2: Tveksamt om det går att få till en bra upprätt ställning på en Shadow. Jag tror att om du får fotpinnarna dit du vill blir det väldigt skarp vinkel i höft och knä = obekvämt.

Kanske inte realistiskt men om lilla Frun tar över hojen som hon gillar och du själv skaffar en lagom stor skogsmoppe så blir alla nöjda? ;)

Du menar en 4hjuling med stödhjul:D
Tror jag låter det vara med en flytt av pinnarna.

Intruder
2014-09-21, 16:14
Räka ????
Jaja så sitter väl den oerfarna

Ove
2014-09-21, 20:22
Du menar en 4hjuling med stödhjul:D

:) Nej, seriöst! En liten lagom tvåhjulig äventyrsch utan stödhjul. Ni kan ha sällskap - en på asfalten och en bredvid om så önskas. ;)

roggie_49
2014-09-21, 20:50
:) Nej, seriöst! En liten lagom tvåhjulig äventyrsch utan stödhjul. Ni kan ha sällskap - en på asfalten och en bredvid om så önskas. ;)
Nja lilla hustrun har inte styrlapp på MC så hon får hålla sig bakom mig till nästa år då är hon på MC-skola så jag får väl köpa en åt henne ochså. :D

jrutgers
2014-09-22, 13:54
Nu blev det mycket värderingar och lite svar…

Gäller du fråga;
a) flytta tillbaka "framflyttade fotpinnar"
b) flytta bak original fotpinnar?


Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

roggie_49
2014-09-22, 16:00
Nu blev det mycket värderingar och lite svar…

Gäller du fråga;
a) flytta tillbaka "framflyttade fotpinnar"
b) flytta bak original fotpinnar?


Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

Svaret är : b) flytta bak original fotpinnar?