handdator

Visa fullständig version : Nöjda med valet?



hokhok99
2014-09-15, 09:06
Hej,

Rödgröna vann! Stefan Löfven blir ny statsminister. Sverigedemokraterna är nu sveriges tredje största part. FI klarade inte spärren. Reinfeldt avgår, både som statsminister och parti ledare. Är ni nöjda med detta? För min del ser jag positivt på det, vinster i välfärden är inte mitt recept för fungerande vård, skola osv. Självklart behöver ni inte säga vem ni röstade på om ni inte vill.

Jåke
2014-09-15, 09:29
Kan inte säga att jag är helt nöjd med resultatet, men tyvärr blev sittande alldeles för fartblinda och efter att de löst eventuell kris fortsatte man sälja saker och flytta över resurser till företagsvinster istället för investering i samhället. I rent egensyfte. De hade gärna fått varit kvar annars för min del, men de fick inte min röst, nej.

Dock ska vi inte starta en politisk tråd här nu, det kommer spåra ur med glåpord, övertygelse om att man själv har rätt osv ungefär på inlägg nr 3 eller senast 4...

Skickat från min LT25i via Tapatalk

engström67
2014-09-15, 09:30
Hej,

Rödgröna vann! Stefan Löfven blir ny statsminister. Sverigedemokraterna är nu sveriges tredje största part. FI klarade inte spärren. Reinfeldt avgår, både som statsminister och parti ledare. Är ni nöjda med detta? För min del ser jag positivt på det, vinster i välfärden är inte mitt recept för fungerande vård, skola osv. Självklart behöver ni inte säga vem ni röstade på om ni inte vill.

NÖJD knappast.Men folket vill tydligen betala mer skatt och dyrare mat och bensin.Varsågod.

räven
2014-09-15, 11:57
Undrar om en ny regering blir bättre att sopa bort grus från kurviga asfaltsvägar å fler blinkerspoliser ?

hokhok99
2014-09-15, 13:36
Undrar om en ny regering blir bättre att sopa bort grus från kurviga asfaltsvägar å fler blinkerspoliser ?

Vi får hoppas det :)

Olle Å
2014-09-15, 16:49
Hur skall en fd. svetsare kunna leda ett land? Jag menar att ett land skall ledas som ett företag av ordentligt utbildad personal. Det är ju jäkligt svårt ändå, när andra springer omkring och sparkar en på benen hela tiden.
Kör hellre hoj eller rider ut i skogen på min häst ,än bekymrar mig. Kan ändå inte göra något åt det hela.

Nina
2014-09-15, 18:10
Känns lite manipulerat hela valet. Hela Sveriges karta utom Stockholm är röd. Det var ett redigt fusk nyss med Novus mätning hos TV4, en s-sympatisör såg till att fuska in en massa röstande så S sköt i höjden på nolltid. TV4 upptäckte detta och klippte av direkt.

Det är lite märkligt att såååå många röstat på en svetsare. Men; folk har väl saknat fastighetsskatten och röstat fram straffrabatt för förstagångsvldtäktsmän (V). Helt okej då att våldta kvinnor och påstå man gör det för första gången för att få rabatt på straffet.

Grattis Sverige. Bra jobbat.

Buddas
2014-09-15, 18:14
Politiker bara ljuger. Avskaffa skiten och även den konstitutionella monarkin.

engström67
2014-09-15, 18:49
Undrar om en ny regering blir bättre att sopa bort grus från kurviga asfaltsvägar å fler blinkerspoliser ?

Nää inge sopning blir det.Införsel av km skatt gör ju att fler åkare får det ännu tuffare.Redan krav på så miljövänliga lastbilar som möjligt sedan detta dråpslag.En lastbil jag kör kostar 2.5 miljoner,bara bilen.Den Hör till dom snålare men vill ha diesel för 5000kr VARJE dag året runt,sedan lön till chauffören.Och industrin och människan är beroende av dom.Finns inget som kan ersätta lastbilen.Och sedan km skatt på det,men det får ju DU och JAG betala.:mad:

LowTech
2014-09-15, 19:10
Politiker bara ljuger. Avskaffa skiten och även den konstitutionella monarkin.

Inte alltid tyvärr. Bara när det gäller dåliga nyheter är det sanning, typ Reinfeldt den 16 aug då vill skulle öppna våra hjärtan (läs: plånboken..)
FR:s hemort Danderyd har inte tagit emot en enda sk "flykting" likaså finns det inte ett enda flyktingboende på Söder där mp fick 35%..
(NIMB! Not In MY Backyard...)

Men Kungen är rätt trevlig och Silvia pryder sin plats,, så det förstår jag inte, dom kostar ju bara nån halvliter bensin per person/år...

I ö gick det ungefär som förväntat..

Buddas
2014-09-16, 11:54
Någon som vill svara på vad ni tycker om invandringspolitiken vi har i dag?

Sverige har 1,9% av Europas befolkning och mellan 2013-10-01 och 2014-03-31 tog vi emot 13,7% av europas asylanter. Medianvärdet för EU-länderna är 285 asylanter/miljon invånare men för Sverige är den siffran hela +1065%.

Jag tycker inte att vi har en ansvarsfull invandringspolitik.

Källa (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home).

Dahook
2014-09-16, 12:57
Kan vi inte få slippa det här SD-dravlet på det här forumet åtminstone.

Buddas
2014-09-16, 13:02
Kan vi inte få slippa det här SD-dravlet på det här forumet åtminstone.

Bara för att man diskuterar invandringspolitiken så behöver man inte stå på SD's sida eller vara rasist. Om du inte vill diskutera invandringspolitiken så behöver du inte det och gillar du inte det som skrivs så behöver du inte läsa.

Tänk längre än din näsa räcker.

jrutgers
2014-09-16, 13:05
Är ni nöjda med detta?


Nej det är jag inte!

LowTech
2014-09-16, 14:14
Bara för att man diskuterar invandringspolitiken så behöver man inte stå på SD's sida eller vara rasist. Om du inte vill diskutera invandringspolitiken så behöver du inte det och gillar du inte det som skrivs så behöver du inte läsa.

Tänk längre än din näsa räcker.
Om man använder kontrollerbara siffor och argumenterar med - är man "rasist" då?
Enligt många av våra politiker, ja..
OK då är jag väl rasist ( och person med "utländsk bakgrund" med föräldrar farföräldrar och hustru från annat land..)

Ansvarfull invandringpolitik? Långt därifrån
Vi bygger i år 30 000 lgh och tar in 160-180 000 asylsökande (PUT-folk + anhöriga)
Vi har 400 000 arbetslösa, sannolikt många flera ( 1h arbete under en vecka räknas som "fullt arbetande hela veckan", statistiskt sett..

Ansvarsfullt? Nä.

Till sist, bara för att man inte talar om ett problem försvinner det inte..

Buddas
2014-09-16, 15:18
Om man använder kontrollerbara siffor och argumenterar med - är man "rasist" då?
Enligt många av våra politiker, ja..
OK då är jag väl rasist ( och person med "utländsk bakgrund" med föräldrar farföräldrar och hustru från annat land..)

Ansvarfull invandringpolitik? Långt därifrån
Vi bygger i år 30 000 lgh och tar in 160-180 000 asylsökande (PUT-folk + anhöriga)
Vi har 400 000 arbetslösa, sannolikt många flera ( 1h arbete under en vecka räknas som "fullt arbetande hela veckan", statistiskt sett..

Ansvarsfullt? Nä.

Till sist, bara för att man inte talar om ett problem försvinner det inte..

Regeringens utredare Jan Ekberg hävdar att invandringen kostar runt 45-60 miljarder per år. Jan Tullberg, tidigare forskare vid Handelshögskolan i Stockholm och docent i ekonomi, skriver i sin nya bok "Låsningen" att kostnaden är 250 miljarder kronor och att tidigare studier helt bortser från flera utgiftsposter som är svåra att beräkna, bl.a. den så kallade undanträngningseffekten. Dessa utgör hälften av nettokostnaden. Det handlar om kostnader som uppstår genom att svenskar i viss utsträckning ”trängs undan” när invandrare tar i anspråk resurser som annars hade kunnat disponeras av svenskar, som till exempel arbete och bostäder.

Politikerna har sett till att det saknas statistik på invandrarpopulationens utnyttjande av den offentliga sektorn. Regeringens utredare Ekberg väljer att enbart betrakta socialbidrag, SFI-undervisning samt kostnaden för Migrationsverket. Finns så mycket annat som kostar, t.ex. kriminalitet, sjukvård med allt vad det innebär som sjukskrivning och förtidspensionering.

Ekberg räknar synnerligen ohederligt som om invandrarpopulationens konsumtion inom den offentliga sektorn inte existerade medan Jan Tullberg justerar invandrarpopulationens offentliga (över)konsumtion utifrån de utredningar som finns. Honom litar jag på.

Foosi
2014-09-16, 16:58
ja, det finns ju tyvärr skäl till varför valet gick som det gick, och varför vissa partier fick ännu större följe !
Sedan får man fortsätta stoppa huvudet i sanden bäst man vill :) som någon redan skrivit... grunderna till problemet försvinner inte för det.....
att det vuxit fram 13% små nazzar överallt i sverige ! neh ... tror jag inte...
att stå och peka på "dom andra" är ju ett sätt för politikerna att avsäga sig ansvaret för hur det blivit. Hur dumt är det att stå och peka på Jimmy och kompani, och försöka förtränga att de har en del följare... TYVÄRR !
Detta är lite smådumt alltihopa...

Borken
2014-09-17, 12:32
Ska inte kommentera politik egentligen, men det finns ju skelett i alla skåp nuförtiden

Kommer ni ihåg detta:
Luciabeslutet (http://sv.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet)

Svensk realist
2014-09-17, 16:18
Rasism är att tycka att den egna rasen är överlägsen. Det tycker inte jag. Jag anser att alla människor har samma människovärde. Dock anser jag inte att alla människor därmed har samma rätt att bo i Sverige. Men det gör mig inte främlingsfientlig.

Jag har ett konkret förslag. Vi bör återinföra Lucia-beslutet och inte riva upp det, förrän problemen är lösta. Vid Lucia 1989 var tillströmningen av asylsökande så stor att Ingvar Carlssons regering använde sunt förnuft och drog till bromsen. Sverige skulle i fortsättningen endast ta emot FN-flyktingar, ca 5 % av hela invandringen. Moderaterna och Centern stödde förslaget. Två år därefter revs beslutet upp av Bildts regering, tvingade därtill av Bengt Westerberg. Han hotade annars att spräcka regeringen.

Lucia-beslutet var att ta ansvar för Sverige. I dag är läget inte bättre än 1989, det är markant mycket värre. Ändå är det endast SD som nu vill ta ansvar och föra en politik som motsvarar Lucia-beslutet.

Tycker det är fruktansvärt att man blir stämplad rasist och främlingsfientlig bara för att man vill Sverige väl.

engström67
2014-09-17, 18:30
Rasism är att tycka att den egna rasen är överlägsen. Det tycker inte jag. Jag anser att alla människor har samma människovärde. Dock anser jag inte att alla människor därmed har samma rätt att bo i Sverige. Men det gör mig inte främlingsfientlig.

Jag har ett konkret förslag. Vi bör återinföra Lucia-beslutet och inte riva upp det, förrän problemen är lösta. Vid Lucia 1989 var tillströmningen av asylsökande så stor att Ingvar Carlssons regering använde sunt förnuft och drog till bromsen. Sverige skulle i fortsättningen endast ta emot FN-flyktingar, ca 5 % av hela invandringen. Moderaterna och Centern stödde förslaget. Två år därefter revs beslutet upp av Bildts regering, tvingade därtill av Bengt Westerberg. Han hotade annars att spräcka regeringen.

Lucia-beslutet var att ta ansvar för Sverige. I dag är läget inte bättre än 1989, det är markant mycket värre. Ändå är det endast SD som nu vill ta ansvar och föra en politik som motsvarar Lucia-beslutet.

Tycker det är fruktansvärt att man blir stämplad rasist och främlingsfientlig bara för att man vill Sverige väl.

Välskrivet:):dito:

Intruder
2014-09-20, 11:33
Vad gäller mitt yrke så var valet mellan pest o kolera !
M Släppa cabotaget fritt . Vilket leder till döden för åkerierna
S Kilometerskatt för oss när öststatare kör för 60 kr/mil !

Olle Å
2014-09-20, 18:48
Vad gäller mitt yrke så var valet mellan pest o kolera !
M Släppa cabotaget fritt . Vilket leder till döden för åkerierna
S Kilometerskatt för oss när öststatare kör för 60 kr/mil !

För att kunna köra så billigt, så måste dom ju köra på stulen diesel, vilket kan förklara den stora mängd stulen diesel som fattas. Hört ett pris på 5:- /l. Då har dom en ganska god förtjänst.:mad::mad::mad:
En större lastbil drar väl mellan 4-5 l. mil? :confused:

Intruder
2014-09-21, 16:21
mm så en lön på 5000 kr mån