handdator

Visa fullständig version : Bästa hojen?



hokhok99
2014-09-14, 09:17
Hej,

Vilken typ av hoj får man mest värde för pengarna? Japanska (Yamaha, Honda), tyska (BMW) eller amerikanska (Harley Davidson, Indian)? Vilken sort fördrar du?

Per Lindström
2014-09-14, 11:22
Otroligt svår fråga som det inte finns något riktigt svar på.
Älskar BMW men de är lite dyra.
Annars är jag lite svag för Hondas maskiner.
http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____22365.aspx
Men sen var det ju Kawas caferacer också, vilken nostalgitripp. :p
http://www.kawasaki.se/sv/products/sports/2013/w800_special_edition/overview?Uid=05FBWlhZW1laWFpaWlpZWlleX1lcWltbRhseR Tst
Jag gillar cyklar i mellanklassen bäst.

Ny Custom? Kawasakis 900 kubikare Classic.

Buddas
2014-09-14, 11:47
Hej,

Vilken typ av hoj får man mest värde för pengarna? Japanska (Yamaha, Honda), tyska (BMW) eller amerikanska (Harley Davidson, Indian)? Vilken sort fördrar du?

Jag föredrar japanska hojar eftersom kvalitet och tillförlitlighet står högst på min lista.

hokhok99
2014-09-14, 11:47
Dom där hojarna var skitsnygga!!!

hokhok99
2014-09-14, 11:48
Japanerna vet verkligen vad dom gör. Gitarrer, motorcyklar, kameror osv. riktigt bra kvalitet tycker jag.

räven
2014-09-14, 12:07
Jag gillar äventyrshojar. Europa har väl den marknaden i dag ?

Jan-Olov
2014-09-14, 12:14
Köp en mindre billigare hoj först och kom underfund med vad du verkligen vill ha, dels får du körvana skaffar dig erfarenhet och du får en känsla för vad du vill ha. Sedan är det kul att byta.

hokhok99
2014-09-14, 12:40
Köp en mindre billigare hoj först och kom underfund med vad du verkligen vill ha, dels får du körvana skaffar dig erfarenhet och du får en känsla för vad du vill ha. Sedan är det kul att byta.

Finns det någon budget hoj för 20 000 eller mindre gjord i usa, japan eller tyskland?

Olle Å
2014-09-14, 12:46
Hej,

Vilken typ av hoj får man mest värde för pengarna? Japanska (Yamaha, Honda), tyska (BMW) eller amerikanska (Harley Davidson, Indian)? Vilken sort fördrar du?

Vill du ha mycket hoj för pengarna och har en begränsad budget. Så satsa på en Honda Transalp. Du får en otroligt slitstark hoj som tar dig dit du vill utan att vara så noga med underlaget.:):):)

Buddas
2014-09-14, 16:23
Finns det någon budget hoj för 20 000 eller mindre gjord i usa, japan eller tyskland?

Antar att du menar en "customhoj" eftersom du lagt tråden här?

Yamaha Virago XV535 (http://www.blocket.se/helsingborg/Yamaha_XV535_VIRAGO_56014055.htm?ca=15&w=3) går att få för 20,000 kr och då får du den sista årsmodellen som tillverkades, 2003. Förutom Yamahas erkända kvalitet och tillförlitlighet så är den billig att äga.

räven
2014-09-14, 17:42
Virago 535 är väl vår mest handlade hoj för folk ledsnar på den väldigt snabbt. Tyvärr såldes den som instegshoj för tjejer.

hokhok99
2014-09-14, 18:05
Hur stor procent av sveriges alla åkare är kvinnliga tror du?

Buddas
2014-09-14, 18:50
Virago 535 är väl vår mest handlade hoj för folk ledsnar på den väldigt snabbt. Tyvärr såldes den som instegshoj för tjejer.

Vi projekterar inte vår egna åsikt nu? ;)

Ove
2014-09-14, 23:53
:hmmmm2: Försökt få en bild av dig och vad du vill ha och kom fram till en stor gosse med lite taskig ekonomi - rätta mig om jag har fel.

Att klämma in sig på en för liten hoj blir ganska snabbt obekvämt så lite större chassie krävs. Det finns en hel del custom på Blocket av alla Japanska märken för mindre än 20.000:- med 800 cc och uppåt. Dom är som regel från -90 talet men en del har inte gått så många mil och ser ut att vara i gott skick.

Det kan vara ovant för "garageprydnader" att väckas till liv, men lite STP i tanken och ett milt och känsligt handlag brukar få igång det mesta så åldern är i sig inget större problem.

Prova själv och prova många. Du gör rätt i att köpa en billig förstahoj för det är med den som du gör nybörjarmisstagen och du kommer snart att upptäcka att det är något annat som du egentligen vill ha. Välj med rätt kroppsdel - ändan, inte med ögonen! ;)

hokhok99
2014-09-15, 07:06
:hmmmm2: Försökt få en bild av dig och vad du vill ha och kom fram till en stor gosse med lite taskig ekonomi - rätta mig om jag har fel.

Att klämma in sig på en för liten hoj blir ganska snabbt obekvämt så lite större chassie krävs. Det finns en hel del custom på Blocket av alla Japanska märken för mindre än 20.000:- med 800 cc och uppåt. Dom är som regel från -90 talet men en del har inte gått så många mil och ser ut att vara i gott skick.

Det kan vara ovant för "garageprydnader" att väckas till liv, men lite STP i tanken och ett milt och känsligt handlag brukar få igång det mesta så åldern är i sig inget större problem.

Prova själv och prova många. Du gör rätt i att köpa en billig förstahoj för det är med den som du gör nybörjarmisstagen och du kommer snart att upptäcka att det är något annat som du egentligen vill ha. Välj med rätt kroppsdel - ändan, inte med ögonen! ;)

Jag har glömt att göra mig tydlig. Jag är 18 bast, planerar att ta mc körkort om ett par år och har ingen brådska att köpa en motorcykel för att jag är pank. Enda anledningen att gör detta är att jag är intresserad av modeller och individuella åkares åsikter.

pentti01
2014-09-15, 12:53
Köp en mindre billigare hoj först och kom underfund med vad du verkligen vill ha, dels får du körvana skaffar dig erfarenhet och du får en känsla för vad du vill ha. Sedan är det kul att byta.

Håller med Jan-Olov; Köp det du har råd med. Byt upp dig allt eftersom.
Så började min "karriär" för 30 år sedan ;)

custom bike custodians
2014-09-17, 20:22
Du kommer snabbt att tröttna på en "liten" hoj. Det bästa är att kika på Japan hojarna först då de ligger hyggligt lågt i pris och oftast är i bra skick ( om vi pratar custom ). De körs ju inte så hårt som sporthojarna. Men under 900 kubik ledsnar du snart på tror jag.
Hepp!

Buddas
2014-09-18, 13:30
Du kommer snabbt att tröttna på en "liten" hoj. Det bästa är att kika på Japan hojarna först då de ligger hyggligt lågt i pris och oftast är i bra skick ( om vi pratar custom ). De körs ju inte så hårt som sporthojarna. Men under 900 kubik ledsnar du snart på tror jag.
Hepp!

Bara för att du tröttnar på en mindre hoj så behöver inte alla göra det. ;)

Sedan undrar jag varför du tröttnade? Är det p.g.a. prestandan så är ju "lilla" Viragon rappare. Vet inte vilken årsmodell du har på din Yamaha Dragstar 1100 men tar vi en 1999 så gör den i rätt händer 402 meter på 14,29 medan lilla Virago 535 gör den på 14,2 blankt.

Jan-Olov
2014-09-18, 19:15
Lilla Virago 535 kan du få får 12 till 15000 och då får du något att få körvana på och komma underfund med vad du vill ha för något. Jag insåg inte förr än jag köpte min femte hoj vad som passade mig.

Allan K
2014-09-20, 07:52
Jag har märkt att man ändras hela tiden. Jag gillade sporthojar i början av karriären, nu är jag inte alls intresserad av dom längre. Körde lite custom ett tag, sen blev det en stor touring och nu kör jag en liten Versys 650 sen några år. Väntar på att nya Versys 1000 2015 ska släppas, finns risk att det blir min nästa. Har provkört nuvarande modell och den är skön att köra men ful som stryk..

Ove
2014-09-20, 08:25
. Har provkört nuvarande modell och den är skön att köra men ful som stryk..

:hmmmm2: Du får täcka över den på något sätt så du slipper se den förrän du redan sitter. Det är ju ändå hur den är att köra som räknas. ;)

engström67
2014-09-20, 08:53
:hmmmm2: Du får täcka över den på något sätt så du slipper se den förrän du redan sitter. Det är ju ändå hur den är att köra som räknas. ;)

Man köper ju inte en hoj som är ful,då är jag hellre utan.:cool:

Olle Å
2014-09-20, 09:21
Man köper ju inte en hoj som är ful,då är jag hellre utan.:cool:

Kom att tänka på den tiden jag tävlingsred väldigt mycket. Då skull det ju helst vara hästar med mycket fullblod i härstamningen. Annat var det ju inget att ha. Utseendefixering eller vad det kallas. Jag körde mitt eget race och slog de flesta andra med mitt kallblod, som då inte såg ut som de andra.:D:D
Har likadant tycke fortfarande. Kör hellre en hoj jag trivs med än en som är till för att väcka beundran:).:)
När det gäller tycke och smak, så är det ju inget som man skall kommentera eftersom man då hamnar i en besvärlig nästan diskriminerande sits.:mad:
Visst finns det folk som har gjort ett felaktigt val under påverkan av grupptryck osv.:evil:

Ove
2014-09-20, 09:23
Man köper ju inte en hoj som är ful,då är jag hellre utan.:cool:

:hmmmm2: Finns det någon serietillverkad hoj idag som man kan påstå är snygg? Vi får nog bita i sura äpplet och fortsätta att grensla våra fula järn/plasthästar... :rolleyes:

Jan-Olov
2014-09-20, 09:36
Man köper ju inte en hoj som är ful,då är jag hellre utan.:cool:

Köper du skor under samma förutsättningar?
Min Varadero är inte snygg men den passar mig det är det viktigaste. Customhojar typ Viktory är snygga men man kroppen funkar inte på en sådan hoj, så funktion och känslan är viktigast.

Olle Å
2014-09-20, 09:36
:hmmmm2: Finns det någon serietillverkad hoj idag som man kan påstå är snygg? Vi får nog bita i sura äpplet och fortsätta att grensla våra fula järn/plasthästar... :rolleyes:

Som jag skrev, man skall inte styra andra männinskors val, men det gör politikerna och då går det som det gör.:mad::mad:
Gäller även val av sk. snyggaste hojen. Tror dock att om en massa folk fick rösta på en vad de tycker en snygg hoj, så tror jag att någon klassisk hoj skulle få mest röster.:rock::rock:
Man skall inte klanka ner på någon för att han eller hon tycker en viss hoj är snyggast.:):)

räven
2014-09-20, 10:44
Eftersom jag håller blicken högt ser jag inte hur hojen ser ut. Körglädjen är det som räknas hos mig.

Janu4ri
2014-09-20, 11:02
Givetvis vill man ju inte glida runt på en "ful" hoj.. vad som sen är snyggt/fult varierar ju efter smak o tycke.

därefter är det väl i många fall plånboken som styr.. själv köper jag ju helst en så snygg hoj som den tillåter.

Personligen tycker ju jag att det inte blir mkt snyggare än såhär: (V-Rod med stealth kit)
http://www.custom-motorcycle-parts.com/wp-content/uploads/2010/05/black-shot-custom-v-rod_1.jpg

Men det är ju en drömhoj.. som kostar därefter.. kanske om man hade bott i ett land där man kan köra året runt.. så hade det varit lönt att lägga de pengarna på en sådan, men nu lever vi i verkligheten och man får vara lite realistisk.. som vanlig knegare kan man inte få allt.

och eftersom plånboken inte tillåter den får man nog nöja sig med nått i stil med: (Kawasaki Mean streak)
http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/17/1789157138.jpg

Prisk skillnaden ligger väl på en sådär 200/-300.000:- bara :p

Intruder
2014-09-20, 11:09
Den va snygg ;-)
Tyvärr tycker jag kylar prydnader går bort på en custom

Janu4ri
2014-09-20, 11:23
Den va snygg ;-)
Tyvärr tycker jag kylar prydnader går bort på en custom

Menar du plastkåpan?

... sen finns det ju måna plast raketer som är skit snygga oxå, men efterosm jag inte själv tänker köra sporthoj så har jag mindre koll på dem.. men en ducati monster1200 hade nog kunnat va nice, men en sådan hoj uppmuntrar ju till buskörning.. och jag är rätt glad för att gasa ;)

Intruder
2014-09-20, 11:36
;-)
Gillar inte dom fula kylarna på hojar

TMax500
2014-09-22, 17:26
Givetvis vill man ju inte glida runt på en "ful" hoj.. vad som sen är snyggt/fult varierar ju efter smak o tycke..... [klipp!] Personligen tycker ju jag att det inte blir mkt snyggare än såhär: (V-Rod med stealth kit)Hu! Det var en rysare! En sorts mördarinsekt på hjul. Är mer inne på Engströms linje - en hoj skall vara snygg! :)

(ASSÅ, jag skrev inte det här inlägget för att dissa dig eller någon annan. Utan enbart som en konkret illustration till hur vi alla tycker olika. Du tycker den är fantastisk. Jag tycker den är oskön att se på. Visst är det kul att vi är olika, eller hur? :))

Janu4ri
2014-09-22, 18:14
Hu! Det var en rysare! En sorts mördarinsekt på hjul. Är mer inne på Engströms linje - en hoj skall vara snygg! :)

(ASSÅ, jag skrev inte det här inlägget för att dissa dig eller någon annan. Utan enbart som en konkret illustration till hur vi alla tycker olika. Du tycker den är fantastisk. Jag tycker den är oskön att se på. Visst är det kul att vi är olika, eller hur? :))

Hahaha... tur att det finns ngt åt oss alla iaf ;):shakehands:

Olle Å
2014-09-22, 18:45
Hahaha... tur att det finns ngt åt oss alla iaf ;):shakehands:

Synd bara att alla inte törs stå för sina egna val utan påverkas av andra för att kunna vara kompisar.
Vet en som köpte en Triumph Triple och var jättenöjd med den, men han var ju ingen ensamvarg, så han vill gärna åka tillsammans med andra i klubben. Problemet var att de hade stora glidare eller stora touringhojar och hans var ju liten och blå, och fick en hel del pikar dels för färgen och för storleken, så han bytte till en glidare.:evil::evil:

Så funkar politiken också.:mad::mad::mad::mad:

Per Lindström
2014-09-22, 20:15
Synd bara att alla inte törs stå för sina egna val utan påverkas av andra för att kunna vara kompisar.
Vet en som köpte en Triumph Triple och var jättenöjd med den, men han var ju ingen ensamvarg, så han vill gärna åka tillsammans med andra i klubben. Problemet var att de hade stora glidare eller stora touringhojar och hans var ju liten och blå, och fick en hel del pikar dels för färgen och för storleken, så han bytte till en glidare.:evil::evil:

Så funkar politiken också.:mad::mad::mad::mad:

Hur fan kan man kritisera att någon kör Traja? :confused:
Jag har själv en glidare, men Triumph är ju en riktig klassiker och värd all respekt.:adore:
tycker inte att man skall kritisera någons val för övrigt, det är kul med lite variation, undantaget är möjligtvis självmordsmaskiner i fel händer, men där handlar det ju om man är orolig för förarens säkerhet.

räven
2014-09-22, 20:53
Synd bara att alla inte törs stå för sina egna val utan påverkas av andra för att kunna vara kompisar.
Vet en som köpte en Triumph Triple och var jättenöjd med den, men han var ju ingen ensamvarg, så han vill gärna åka tillsammans med andra i klubben. Problemet var att de hade stora glidare eller stora touringhojar och hans var ju liten och blå, och fick en hel del pikar dels för färgen och för storleken, så han bytte till en glidare.:evil::evil:

Så funkar politiken också.:mad::mad::mad::mad:

Du ser hur det är Olle, vi med äventyrshojar har en benägenhet att klumpa ihop oss.

Olle Å
2014-09-23, 08:42
Du ser hur det är Olle, vi med äventyrshojar har en benägenhet att klumpa ihop oss.

Visst är det så. Folk med likatyckande trivs bäst tillsammans. :):)
Tyvärr uppstår det lite tjafs över gränserna . En del tycker ju att de andra har helt fel och då uppstår det ju konflikter.:evil:
Hojvärlden är ju en spegelbild av den stora världen.

RymdBörje
2014-09-23, 09:15
Japanerna vet verkligen vad dom gör. Gitarrer, motorcyklar, kameror osv. riktigt bra kvalitet tycker jag.

Visst, det funkar, alltid, för det mesta men det är på något sätt själlösa manicker som japanerna för det mesta lyckas skapa. Till undantagen tillhör t.ex Yamahas MT-01, Bulldog för att nämna några.
Till och med teutoniska BMW får allt som oftast in mer "själ" i sina kreationer.

Men även t.ex Honda har episoder med kassa kammar med bristfällig härdning. Det finns andra exempel med...bara kolla/sök efter t.ex "laddningsregulator" och det visar sig kvickt var för det mesta japanerna numera snålar in.

RymdBörje
2014-09-23, 09:17
Givetvis vill man ju inte glida runt på en "ful" hoj.. vad som sen är snyggt/fult varierar ju efter smak o tycke.

därefter är det väl i många fall plånboken som styr.. själv köper jag ju helst en så snygg hoj som den tillåter.

Personligen tycker ju jag att det inte blir mkt snyggare än såhär: (V-Rod med stealth kit)
http://www.custom-motorcycle-parts.com/wp-content/uploads/2010/05/black-shot-custom-v-rod_1.jpg

Men det är ju en drömhoj.. som kostar därefter.. kanske om man hade bott i ett land där man kan köra året runt.. så hade det varit lönt att lägga de pengarna på en sådan, men nu lever vi i verkligheten och man får vara lite realistisk.. som vanlig knegare kan man inte få allt.

och eftersom plånboken inte tillåter den får man nog nöja sig med nått i stil med: (Kawasaki Mean streak)
http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/17/1789157138.jpg

Prisk skillnaden ligger väl på en sådär 200/-300.000:- bara :p

Designmässigt klart intressant. Körmässigt...varför i hela fridens namn gör man nåt dylikt!

RymdBörje
2014-09-23, 09:27
Jag har glömt att göra mig tydlig. Jag är 18 bast, planerar att ta mc körkort om ett par år och har ingen brådska att köpa en motorcykel för att jag är pank. Enda anledningen att gör detta är att jag är intresserad av modeller och individuella åkares åsikter.

När det blir dags...
Köp så mycket "f-n den här vill jag verkligen ha" som du kan få för pengarna, vad det nu än sen är för något spelar mindre roll. Endera passar det som handsken och du blir skitnöjd eller så lär du dig, något annat på kuppen och byter.
Enda tillfället man skall närma sig ett köp av motorcykel med något som ens påminner om sunt förnuft och ekonomisk hänsyn är om man verkligen måste använda den för att t.ex pendla till och från jobbet varje dag oavsett väder.

Det är och har varit fiffigt att när man hittar något man gillar att t.ex. leta runt på nätet efter info om barnsjukdomar, inbyggda fel o.s.v så att man inte köper sig verkstadsplats i stället för en åktur.

Men vad andra gillar har du förmodligen inte någon större nytta av att veta...om du inte känner "den andra" väldigt väl.

Foosi
2014-09-27, 03:01
tja, jag antar att den bästa hojen är den som uppfyller dina krav just då !
Dina krav lär variera genom tiden, som för de flesta.
det lär väl antar jag vara det korrekta svaret på frågan ;)

custom bike custodians
2014-09-27, 20:18
Synd bara att alla inte törs stå för sina egna val utan påverkas av andra för att kunna vara kompisar.
Vet en som köpte en Triumph Triple och var jättenöjd med den, men han var ju ingen ensamvarg, så han vill gärna åka tillsammans med andra i klubben. Problemet var att de hade stora glidare eller stora touringhojar och hans var ju liten och blå, och fick en hel del pikar dels för färgen och för storleken, så han bytte till en glidare.:evil::evil:

Så funkar politiken också.:mad::mad::mad::mad:

Det där är ju ganska vanligt, har själv varit ensam om mitt märke i klubben och får ju ta en del pikar för det, men nu är vi två som kör samma märke och fler börjar bli intresserade, så kör det du vill o skit i de som väljer det de tror andra vill ha.

Foosi
2014-10-02, 07:27
Det där är ju ganska vanligt, har själv varit ensam om mitt märke i klubben och får ju ta en del pikar för det, men nu är vi två som kör samma märke och fler börjar bli intresserade, så kör det du vill o skit i de som väljer det de tror andra vill ha.

ja, det gäller att hålla i inskränkhet och flockbeteende. I skyddet av "flocken" kan man känna sig hemma som tönt :eek:

Kapten Miki
2014-10-02, 11:39
Synd bara att alla inte törs stå för sina egna val utan påverkas av andra för att kunna vara kompisar.
Vet en som köpte en Triumph Triple och var jättenöjd med den, men han var ju ingen ensamvarg, så han vill gärna åka tillsammans med andra i klubben. Problemet var att de hade stora glidare eller stora touringhojar och hans var ju liten och blå, och fick en hel del pikar dels för färgen och för storleken, så han bytte till en glidare.:evil::evil:

Så funkar politiken också.:mad::mad::mad::mad:




Mjae, inte riktigt, väl? Fan vet om jag någonsin träffat någon som är sååå osjälvständig? Visst, minns att man som liten chip var noga med vilket jeansmärke som var tillräckligt coolt för att undvika hånfulla och nedlåtande omdömen. Men det var då det. Hoj och hojtyp väljer jag precis vilken/vilka jag vill. Passar inte galoscherna så är det ändå inte sådana ”vänner” jag vill ha. Ens under knivhot. Att jag sedan själv syndar svårt med förutfattade meningar om de flesta hojar (utom såklart mina egna) är förstås en helt annan historia…


PS Kan ju faktiskt finnas flera ton mer rimliga skäl än pikar att man gör sig av med en Traja…om det nu var t ex en Speed Triple? Kostnader och köregenskaper är ju exempelvis rätt mycker mer utmanande än majoriteten glidare…

Intruder
2014-10-04, 12:05
Bästa hojen !
Ja går på HD !

Shaun
2014-10-04, 12:15
Håller på att provköra BMW R1200GS Adventure. Mycket mc för pengar, mycket pengar för en mc.
Måste erkänner att den är riktig fin att åka på. Bra motor, bra köregenskaper. Stor skillnad från min HD.

Olle Å
2014-10-04, 15:33
Håller på att provköra BMW R1200GS Adventure. Mycket mc för pengar, mycket pengar för en mc.
Måste erkänner att den är riktig fin att åka på. Bra motor, bra köregenskaper. Stor skillnad från min HD.

En HD är väl i första hand tänkt att man skall hålla sig på släta vägen med, medans en 1200 GS är byggd för ett liv utanför asfalten också. Därav bättre väghållning och komfort på en GS:):)

Intruder
2014-10-05, 14:27
Återigen !
Tråden handlar o custom .
Men idioterna ska väl göra sitt å

Olle Å
2014-10-05, 15:27
Vem eller vilka syftar du på?
Du tycker att HD är bästa hojen, så du har rätt i din värld.
Jag tycker ändå att custom har en mycket i min smak ,begränsat användningsområde.
Har ändå inte påpekat att customägare har fel i sin smak eftersom den personliga smaken är personlig.

Intruder
2014-10-05, 17:17
Ja du tar juh åt dig !
Tråden handlar om custom .'
Jag säger HD som custom .
Eller ska jag gå in i offroad tråden skriva samma sak ? Nä då gäller inte HD

Shaun
2014-10-05, 19:58
[QUOTE=hokhok99;96391]Hej,

Vilken typ av hoj får man mest värde för pengarna? Japanska (Yamaha, Honda), tyska (BMW) eller amerikanska (Harley Davidson, Indian)? Vilken sort fördrar du?[/QUOTE

Original frågan var ställde oavsett typ av hoj eller ursprungsland tror jag.

Shaun

Intruder
2014-10-05, 22:53
Tråden ligger under custom !
Är det bara jag som lägger märke till sånt

räven
2014-10-06, 11:12
Eftersom frågan är dum får den dumma svar. ?

Olle Å
2014-10-06, 21:50
Går det verkligen att säga att någon custom är bäst???? OK av custom. Eftersom hela frågan utmynnar i vad någon tycker, så är det ju omöjligt att säga att någon modell är bäst. Samma sak som att ha sandlådepartaj. Man kan omöjligen säga att någons känslor är bäst.
Skillnad om man räknar krasst ekonomiskt, så kanske man kan säga att viss modell är mera ekonomisk än annan. Men är den då bäst???

räven
2014-10-06, 22:23
Det kan bara finnas en bästa hoj ? Å jag vet naturligtvis vilken det är .

Jan-Olov
2014-10-07, 06:25
Bästa hojen är den jag gillar bäst, helt personligt.

Olle Å
2014-10-07, 09:34
Bästa hojen är den jag gillar bäst, helt personligt.

Har också den åsikten.:):)
Man måste ju skilja på den personliga smaken, vilken man absolut inte skall tycka något om.( men det är svårt):cool::cool::cool:
Den andra sidan är vilken som har den bästa ekonomin, vilket nog är lättare att räkna fram.:shakehands: