handdator

Visa fullständig version : Slutåkt för i år,,,



pentti01
2014-08-18, 22:23
Min Mc säsong tog slut idag; körde av vägen med resultatet att hojen gjorde 3 volter i luften o jag tumlade omkring i backen,, allt enligt vittnen till händelsen.
Så med en ömmande sida kan jag bara konstatera; har du en gathoj; håll dig till vägen :)

TheCrow
2014-08-18, 22:39
Otäckt, men eftersom du skriver här så måste åtminstone delar av dig fortfarande fungera. Krya på dig. Det bästa med att krascha en hoj är att man får en anledning att se sig om efter ny... Sägs det.

/Freddo

jrutgers
2014-08-18, 23:06
Usch! Krya sig snart

Gert
2014-08-19, 00:01
Vurpade själv i våras på den berömda grusen men det var första gången sen jag tog mitt körkort 1980 och förhoppningsvis även den sista, bågen går lättare att ersätta än personen.

Foosi
2014-08-19, 06:50
wow.. ja du är någorlunda helskinnad som skriver så det är det viktiga. vad gäller säsongen så verkar vädret mer passa för dig nu att leta och känna på vad du skall ha näst, med allt vatten som konstant trillar ner från skyn. kry på dig.

Nina
2014-08-19, 06:58
Puh, tur du klarade dig någorlunda och kan skriva om händelsen. Nu får du en chans att fundera ut en annan hoj. Krya på dig!

Olle Å
2014-08-20, 08:31
Blir ju alltid glad att höra att en olycka slutar någorlunda bra.
Hade själv en incident i måndags på väg 132 i backen ovanför Huskvarna där vägen går i några mycket skarpa krokar. Blött på asfalten och lite småkyligt, ca 8 grader. Fick ett rejält släpp och en perfekt sladd genom en kurva. Bara att konstatera att de däcken inte var lämpliga på blöt väg. De är egentligen för grus. Kompisen som kom efter mig fick även han ett släpp, men bara på framhjulet, trots att han har Anakee III.
I dessa tider med en massa häftiga regnskurar är en varning befogad då det gäller grus som spolats ut på asfalten.:eek:

Mymlan
2014-08-20, 15:08
Usch då! Tur att i oturen att du själv är oskadd. :S

pentti01
2014-08-21, 18:09
Tack för all omtanke. Har pratat med Mc-verkstan som hojen står hos; de tror inte att jag får tillbaka den,,
Typiskt, i vanliga fall brukar jag vara sugen på att byta hoj efter 1 säsong men inte nu !
Jag kikade in på närmaste Mc-firma o hittade ett par intressanta sporthojar i alla fall, vi får se vad som händer ;)

engström67
2014-08-21, 20:32
Blir ju alltid glad att höra att en olycka slutar någorlunda bra.
Hade själv en incident i måndags på väg 132 i backen ovanför Huskvarna där vägen går i några mycket skarpa krokar. Blött på asfalten och lite småkyligt, ca 8 grader. Fick ett rejält släpp och en perfekt sladd genom en kurva. Bara att konstatera att de däcken inte var lämpliga på blöt väg. De är egentligen för grus. Kompisen som kom efter mig fick även han ett släpp, men bara på framhjulet, trots att han har Anakee III.
I dessa tider med en massa häftiga regnskurar är en varning befogad då det gäller grus som spolats ut på asfalten.:eek:

http://www.jmini.se/nyheter/25532/-det-lag-kvar-plastbitar-fran-motorcykeln-

Ove
2014-08-22, 07:56
http://www.jmini.se/nyheter/25532/-det-lag-kvar-plastbitar-fran-motorcykeln-

:confused: Verkar ha varit just där som Olle Å och jag halkade omkring i regnet i Måndags. Efter att ha varit ute för några incidenter på nylagd asfalt tog jag det VÄLDIGT lugnt men det släppte ändå! :confused:

Olle Å
2014-08-22, 09:38
Har märkt en mycket stor ökning av asfalt som blött i sommar pga. det varma vädret. Den asfalten är ju blank som en spegel och med vatten på den finns ingen friktion alls.
Har en bekant med mycket stor hojvana som gled omkull på detta elände och var mycket nära att förolyckas.

Detta fenomen uppstår ju ofta då man har lagat asfalten genom att sprida asfalttjära och sedan grusat ovanpå. Verkar vara lätt för att asfaslttjäran tränger upp samtidigt som den varma körbanan låter gruset tryckas ner i den, varvid överskottet av tjäran ligger ovanpå. Då får man en svart spegel att köra på.
Norr om Säffle på vägen mot Arvika var det så eländigt i somras att de fick sätta in sandbilar för att binda asfalttjäran.
Nu kvarstår ju problemet med att där bilarna kört är det spegelblankt.

engström67
2014-08-22, 11:32
Är ju förjävligt.Så får det inte vara.Tänk andra länder som har mycket varmare klimat och asfalt, USA tex.Är väl ingen som törs fuska med beläggningen där.Men här går det bra.:-(


Skickas från min iPhone via Tapatalk

TheCrow
2014-08-23, 00:01
I egenskap av cyklist kan jag medela att vissa blödande beläggningar blir precis tvärt om, det blir rena klistret. Det lät som när man rycker coachtejp från orakade ben när jag cyklade på det.

Gamla E18 mellan Bålsta och Enköping.

/Freddo

Olle Å
2014-08-23, 09:23
I egenskap av cyklist kan jag medela att vissa blödande beläggningar blir precis tvärt om, det blir rena klistret. Det lät som när man rycker coachtejp från orakade ben när jag cyklade på det.

Gamla E18 mellan Bålsta och Enköping.

/Freddo

Cykla på den när det regnat, om du törs.:mad::mad:

TheCrow
2014-08-23, 12:31
Det har jag gjort, det var typ samma. Kanske blir annorlunda med tung mc och så.

/Freddo