Visa fullständig version : Gixxern går dåligt under 300 varv
gixxersnubben
2014-08-09, 18:18
Har en gsxr1000 08 som helt plötsligt började gå "dassigt" under 3000 varv,orolig på tomgång,o blöddrande när man ska i väg från korsningar o stopplysen,misständer ibland,över 3000 varv går den som vanligt,som ett spjut o inga problem alls :-o ALDRIG varit med om liknande,har inte haft tid att börja riva än,men tänkte höra om ev tacksamma tips.Börjar naturligtvis med att byta stift,sen koppla ur PC3, men som sagt,skumt o mkt tacksam för ev tips.
Finns ett gäng gixxerforum där medlemmar råkat ut för det mesta och löst lite till. Gör en sökning, min sambo har haft 2 gixxer men jag känner inte igen symtomen. Möjligen pratar vi i enklaste läget om gaslåsning i insuget pga värmen.
Skickat från min LT25i via Tapatalk
Jag tvivlar på att det är förgasare på en så ny hoj, annars hade jag föreslagit problem med lågfartsmunstycken.
Nej precis. Den har haft insprutning sedan modellen släpptes för 13 år sedan.
Jag skulle nog börja med att kolla efter tjuvluft runt insuget och kolla ev. Vacumslangar samt om ngn elkontakt kan ha lite glappkontakt.
Låter i mina öron som om det skulle vara dags för lite STP- rengörning av spridare och tank.
jrutgers
2014-08-16, 00:28
Kanske måste du se över flottörnivåerna i gasarna? Låg nivå kan ge det symtomet
Kanske måste du se över flottörnivåerna i gasarna? Låg nivå kan ge det symtomet
Den hojen har inte förgasare.
jrutgers
2014-08-16, 01:02
Den hojen har inte förgasare.
Jaha! Då kan man ju utesluta det :-)